Gå til innhold

SoundMagus X-3200

Ranger emnet

BoomBoxx

Anbefalte innlegg

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Designet har jo faktisk blitt meget bra, ser jo ut som kvalitet faktisk. Har tittet litt på en 1502 nå og jeg ble imponert med tanke på at den kostet 1500 kroner. Den hadde heller ingen problemer med å flytte en Soundspliter RL-p 15 ganske godt, faktisk så godt at det løsnet noe fra hatthylla på en 2000 modell Peugeot :D At logoen lyste blått når forsterkeren er påslått var også nice.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vurderer å ta inn et større parti av denne...men hvordan er stemningen for denne forsterkeren egentlig? før jul kjøpte jeg opp samtlige som ble importert til norge, og det vurderes å gjøre igjen...

personlig mener jeg at har du strøm nok (for der ligger ankepunktet, den bør ha stabilt 11.5-12 volt helst) så får du ikke noe som er mer effektivt. lydkvaliteten er ikke dårlig, men når over 2000 watt sparker i gang er det veldig få av oss som hører forskjell på bil i bevegelse, og "high-end lyden"... :disco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Designet har jo faktisk blitt meget bra, ser jo ut som kvalitet faktisk. Har tittet litt på en 1502 nå og jeg ble imponert med tanke på at den kostet 1500 kroner. Den hadde heller ingen problemer med å flytte en Soundspliter RL-p 15 ganske godt, faktisk så godt at det løsnet noe fra hatthylla på en 2000 modell Peugeot :D At logoen lyste blått når forsterkeren er påslått var også nice.

Regner med lydkvaliteten med Rl-p'en i sving ikke var så verst? Var den komboen jeg kjørte, og det låt jævla bra, det. Bare med X-3000, så klart (en dritt det, begge leverer mye mer enn de 600w'ene du trenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vurderer å ta inn et større parti av denne...men hvordan er stemningen for denne forsterkeren egentlig? før jul kjøpte jeg opp samtlige som ble importert til norge, og det vurderes å gjøre igjen...

Er det da snakk om lavere pris enn Komplett, eller samme?

Jeg handlet via Norek (en kompis har firma), så for meg spiller det ingen rolle, men om du f.eks. kjøper alt Norek har på lager (ser du er firma du og) og skal selge til samme pris som Komplett, ser jeg ikke helt fordelen eller forskjellen ved å handle fra deg fremfor sjappa i Sandefjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da snakk om lavere pris enn Komplett, eller samme?

Jeg handlet via Norek (en kompis har firma), så for meg spiller det ingen rolle, men om du f.eks. kjøper alt Norek har på lager (ser du er firma du og) og skal selge til samme pris som Komplett, ser jeg ikke helt fordelen eller forskjellen ved å handle fra deg fremfor sjappa i Sandefjord.

det er da snakk om lavere pris enn komplett...ikke mye, men litt! 2500-2600,- tenker jeg, alt ettersom hva jeg må gi for det nå...det er jo en grom forsterker og til prisen er det et lite kupp...men den har et litt frynsete rykte pga de aller første modellene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med lydkvaliteten med Rl-p'en i sving ikke var så verst? Var den komboen jeg kjørte, og det låt jævla bra, det. Bare med X-3000, så klart (en dritt det, begge leverer mye mer enn de 600w'ene du trenger).

Vel, jeg syntes at Audison'en min hadde bedre kontroll på elementet. Jeg syntes det hørtes litt penere ut enn med Soundmagus, men Peugeot har et patetisk ledningsnett så strømproblemer kan jo virke inn her også.

Men ingen tvil om at dette er fryktelig mye effekt per krone!

Edit: Fikk akkurat opplyst at Soundmagus X-1502 ikke klarte seg noe særlig i 4 ohm med 600W på RL-p'en. Personlig syntes jeg at Audison'en i 4 ohm og 350W spilte bra helt opp til høye volum.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den kvelden? Hehe :D

Om hva tok kvelden? Soundmagus og RL-p funker fjell enda, men Audison'en min tok kveld på uforståelig vis på en fem minutter lang tur med så lavt volum at jeg ikke merket når subben forsvant. Uansett ble det en garantisak så den kommer nok tilbake i god form straks :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider