Gå til innhold

Gti 16v turbokit

Ranger emnet


ManBoy

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en KR GTi 16v som jeg lurte på å gjøre noe med. Er det mye makk og flytte GTi motoren over i en syncro? Dyrt og forsterke syncro drivverk? Jeg lurte også på hva dere synes om dette turbokit'et: Turbo kit 1,8-2,0l 16v??. Må jeg ha ny sprut og skifte innmat for å nå 300 gamp med dette kittet? Jeg er generelt sett ute etter alle tips og råd jeg kan få angående dette. Hva med godkjenning? Takker på forhånd for alle svar jeg måtte få.. ;)

Moralen er mest mulig moro for penga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en KR GTi 16v som jeg lurte på å gjøre noe med. Er det mye makk og flytte GTi motoren over i en syncro? Dyrt og forsterke syncro drivverk? Jeg lurte også på hva dere synes om dette turbokit'et: Turbo kit 1,8-2,0l 16v??. Må jeg ha ny sprut og skifte innmat for å nå 300 gamp med dette kittet? Jeg er generelt sett ute etter alle tips og råd jeg kan få angående dette. Hva med godkjenning? Takker på forhånd for alle svar jeg måtte få.. ;)

Moralen er mest mulig moro for penga..

 

Motoren er bolt on i syncro,eneste problemet er at noen 16v blokker mangler ene festet til fordelingskassa på syncroen.

Forsterke syncrodrivverk koster penger og det er begrenset hvor mye det tåler.Men er endel i UK som har fått det til å tåle 400hk men er langt fra egnet til f.eks dragrace...

 

Turbokittet ser greit ut men org sprut er det bare å hive ut...

Med annen innmat og annet sprut er 300 oppnåelig ja men må sikkert bytte turbo også...

Har selv bygget 16vT og satser på 300 ish.... har brukt mye mer enn det kittet der koster.... regn med minst 2 ganger den prisen

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du samme kittet direkte fra leverandøren:

 

http://www.kineticmotorsport.com/products/Kinetic_Motorsport_Stage1_16V_Golf_Jetta_Turbo_Kit-383-95.html

 

Skal være et ganske bra kvalitet på det. I tillegg trenger du fuelrail, dyser (440-504cc) og sprut. Du kan enten bruke digifant fra G60 med 16vT chip eller datasprut.

 

Regn med rundt 6000,- for stempler og eventuelt også 3500-4000 for råder om du vil ha litt ekstra sikkerhetsmargin, da har du bunndel som tåler masse juling og antagelig over 500-600 hk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det følger med dyser i settet.. Hva kan jeg forvente å måtte betale for digifant sprut og chip?

 

Det følger med 2 stk 380cc dyser. Disse er for små for det turboen orker ved 1 bar. Vil anbefale å gå for dyser i str 440-504cc avhenging av bensintrykk.

 

Du kan jo søke litt her på forumet og se hva alle de andre som driver med 16vT turbo bruker av oppsett. Både Danna og Munkorama bruker 440cc dyser

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Finner jo megasquirt til under 3000 på ebay.. Er dette å anbefale framfor digifant?

 

Da må du i tilleg ha bredbåndslambda, og du må belage deg på å mappe selv. Men skal du ha over 1,2 bar ladetrykk er det bedre (antagelig)

 

Ingen sprut er bedre enn den som mapper

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår