Gå til innhold

ulyder i capricen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettop kjøpt min første bil, en Caprice Classic stv.

Når jeg begynner å kjøre så kommer det en "skrapene romle lyd"(høres ut som om det er noe som skraper mot noe). lyden er værst når jeg kjører sakte. når den girer til andre så blir lyden nesten borte og forsvinner helt etterhvert. det har også hendt at lyden kommer når jeg slipper gassen.

 

håndbrekk-lyset (brake failure) lyser også på dashbordet selv om brekket er av.

 

noen som kan tenke seg hva årsaken kan være?

 

Cas.

100% Death Proof

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både lyden og lampa kan skyldes feil i bakbremsene og håndebrekkfunksjonen.

Men sjekk først væskenivået i hovedbremsesylideren. Er det lavt, har du svaret på hvorfor lapma lyser. Det betyr at du har en lekkasje ett eller annet sted.

 

Etterpå kan du ta av bakhjulene + bremsetromlene og ta en titt inni der. Hvordan ser det ut? Bremsebånd som har løsnet fra skoene? opprustet og fullt av dritt? Væsekelekkasje? Bremsesylindre som har "satt seg"?

Rengjør og bytt bremsebånd pluss evt bresmesylindre.

Hvis du ikke vil gjøre slikt selv, vil det ikke koste særlig mye å få et verksted til å gjøre det. Delene er billige og jobben er helt rett-frem for de.

 

Ikke kjør med bilen sålenge den har bremsefeil. Fiks det umiddelbart eller få den på verksted.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremeklosser foran kan også lage en intens metallisk hylelyd hvis de har slitasjevarsler :)

 

Jeg var plaget med at pedalen ikke gikk helt tilbake pga at fjøren ikke dro bedalen tilbake, da sto lyset på, måtte presse pedalen opp med foten samtidig som jeg dro i hendelen, da ble lyset borte.:blunk:

Ellers høres det ut som bremsene henger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget med at pedalen ikke gikk helt tilbake pga at fjøren ikke dro bedalen tilbake, da sto lyset på, måtte presse pedalen opp med foten samtidig som jeg dro i hendelen, da ble lyset borte.:blunk:

Ellers høres det ut som bremsene henger på.

 

det kan kanskje høres ut som en løsning, pedalen min går veldig sent tilbake, og man må trå den langt inn før den bremser bra..

100% Death Proof

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetter på utslitte bremsebånd bak hvis pedalen går langt ned, sjekke det med en gang, hvis det er noe man trenger så er det bremser.........Ikke vanskelig å fikse og ikke serlig dyrt heller.

Så her såg bremsebånden ut på min EU godkjente bil (med pedalvandring helt ned til gulvet før det bremset)Nedslitt til nitene!

 

http://www.matsc.net/Mats%20sider/bil%202/bremseband.htm

 

Firmaen som godkjente bilen er nå konk og takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetter på utslitte bremsebånd bak hvis pedalen går langt ned, sjekke det med en gang, hvis det er noe man trenger så er det bremser.........Ikke vanskelig å fikse og ikke serlig dyrt heller.

Så her såg bremsebånden ut på min EU godkjente bil (med pedalvandring helt ned til gulvet før det bremset)Nedslitt til nitene!

 

http://www.matsc.net/Mats%20sider/bil%202/bremseband.htm

 

Firmaen som godkjente bilen er nå konk og takk for det!

 

hvordan skal ulydene forklares hvis det er slitte bremsebånd?

100% Death Proof

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkeno å unnskylde:)

 

jeg har en 79mod

den bremser forresten dårligere enn den gjorde i begynnelsen da jeg hadde den,klarer ikke å stå stille når jeg har bremsen i bånn og presser gasen i botten!

OBS.....du har et to tonn stykkk, farlig problem, full overhalling på bremser og du er ikke lenger en fare for deg selv og andre.:magic:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du fått masse gode råd her. Felles for alle rådene er at de:

a) Tar kort tid/er enkle å sjekke selv.

b) Er billige å få et verksted til å sjekke/utbedre.

c) Høyst sannsynlig løser alle de nevnte problemene.

 

Dermed foreslår jeg at du iverksetter ASAP, siden bilen åpenbart er totalt uegnet til å kjøres med slik den er nå.

 

Lag gjerne en follow-up etterpå der du informerer om hva som var feil.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår