Gå til innhold

Epoxy på gulv

Ranger emnet

HappyDori

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, du vinner :win

Skal ikke diskutere mer da jeg aldri har prøvd den fra Biltema selv..

Men som sagt er den vannbasert også, noe som funker greit hvis du bare skal male gulvet, men skal du ha skikkelig belegg duger det ikke. Og et malt gulv vil aldri bli like jevnt og fint som ett belegg, og heller ikke på langt nær like sterkt. Anbefaler å både prime og legge skrapelag først hvis du skal male for å få best mulig resultat med vannbasert, ellers vil du få noe som likner på månelandskap..

Hehe:P

Jeg har brukt den fra Biltema i garasjen. Grunnen til at jeg brukte den var fordi det er bedre enn ingenting:)

Har ikke så mye å si for meg om garasjegulvet ser ut som et månelandskap (som det faktisk gjør:P)

Skulle jeg hatt det fint, så hadde jeg nok gått for fliser som Haien nevner:)

"Samme hva det koster. Så lenge det er billig."

- Opel Kadett E Cabriolet 93mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er bedre enn ingenting, men spørs hvor lenge det varer. Kan like gjerne gjøre det bra til å begynne med mener da jeg, men så slipper jo jeg å betale noen for å få perfekt resultat, noe som utgjør et hav av forskjell, og har tilgang til skikkelige produkter til en svært billig penge.

Flis ser jo bra ut, men ikke f... om jeg ville hatt det i garasjen min. For det første er det skjørt, og for det andre er det et drittmateriale til bruk i rom hvor det blir utsatt for vann(!) Er bare idioti som gjør at vi er så hekta på flislagte bad her i landet. Det er egentlig altfor porøst til å være egnet til våtrom, men dette oppveies ved å legge membran.

Epoxy er potte tett, og tåler vanvittig mye. Så hvis det ikke var for utseendet ville badet mitt vært dekt i epoxy fra gulv til tak :cool:

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, kjøpte et sett fra KCL, 15 liter. herder og maling, epoxy, vannbasert. får se om det funker. har helt nytt betong gulv.

må dette syrebehandles? evnt. hva med?

OG, burde det finslipes, eller gjør det ingenting om det er ru overflate? annen forbehandling?

Vet om flere merkeverksteder som bruker fliser på hele gulvet.

Kan vel ikke være et problem. Ser egentlig veldig bra ut og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betongen må slipes og støvsuges nøye for å få vekk slammet, og hvis det er mindre enn 4 uker siden det ble støpt bør du legge fuktsperre også. En type jeg bruker mye og kan anbefale er EpoCem fra Sika. Den er forholdsvis enkel å legge, selv om du ikke har gjort det før. Du må selvsagt også legge Epocem-primer. Du bør også legge et skrapelag da Epocemen blir ganske ujevn. Hvis det ikke er behov for fuktsperre bør du legge epoxyprimer først. Her også bør du legge skrapelag, både for å jevne ut og for å hindre luftoppslag i gulvet.

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

Hei!

Har studert nøye Ucoat (http://www.ucoatit.com) produktet. Det eneste problemet er at det må sendes med båt fra USA fordi brennbare væsker ikke er lov å sende med fly. Noen som har peiling på om det finnes et tilsvarende produkt å få tak i her til lands?

Jeg skal male ca. 65 kvadrat gulv. Det kommer på ca. 2000,- + moms + frakt om jeg bruker ucoatit.

Mvh

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Vi snakket med en fargehandel i dag, han skal gi oss tilbud på epoxy fra Nordsjø. Starter med V Epoxi Tykklakk, deretter strør vi på Epolan Sand for å få gulvet sklisikkert og mer slitesterkt og så på toppen Epolan V Epoxi Tykklakk igjen.

Razzle, kjenner du til disse produktene?

Vi har selvsagt allerede vært inne på gulvet med noen gamle biler og fått oljeflekker, fyren i malingsbutikken anbefalte å brenne vekk oljen med en propanbrenner. Er det noen som har vært borti dette trikset?

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slipt betonggulvet jeg har i garasjen, og det ble glatt og strøkent. Helt suverent å koste rent, og jeg kan uten å kvie meg gå ned på kne på gulvet om jeg så bare skulle ha shorts på meg. :-) Er heller ikke noe problem med betongstøv. Jeg er rett og slett kjempefornøyd med resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider