Gå til innhold

How to... dioder i parklys på B6

Ranger emnet

Legolego

Anbefalte innlegg

Har fått spørsmål og her er hvordan jeg har festet w5w-sokkelen. Jeg har bare beholdt h6w-sokkelen og den ligger dermed bare løst inne i lykta.

Dette er veldig lett å gjøre selv. Man tar rett og slett ut den gamle sokkelen og den nye psser rett inn.

Firkantene til venstre på tegningen er strømtyvene.

nowitsright.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ang. parallell kobling av w5w-sokkel;

Hvordan type kabler og strømtyver burde jeg bruke? Er ganske sikker på at jeg kommer til klippe av ledningen istedenfor å avisolere en del av isolasjonen.. Tips til kabel og strømtyv?

Carless

(X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK

(X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabelen sitter vel på sokkelen? Du trenger ikke mer enn det.

Du bruker kun strømtyver om du skal beholde den gamle sokkelen og i så fall bruker du de røde.

Hvis du bruker de røde strømtyvene så trenger du ikke å avisolere eller noe slikt. Du legger bare begge kablene "oppi" og klemmer igjen. Voila!

Hvis du skal klippe kabler og slikt så har jeg ingen anbefalinger å komme med. Blir litt vanskelig å skjøte en så tynn kabel. Du kan alltids bare tvinne dem godt sammen og teipe over, men selv ville jeg aldri gjort det!

Du kan jo høre med en butikk som selger diverse el. art...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabelen sitter vel på sokkelen? Du trenger ikke mer enn det.

Du bruker kun strømtyver om du skal beholde den gamle sokkelen og i så fall bruker du de røde.

Hvis du bruker de røde strømtyvene så trenger du ikke å avisolere eller noe slikt. Du legger bare begge kablene "oppi" og klemmer igjen. Voila!

Hvis du skal klippe kabler og slikt så har jeg ingen anbefalinger å komme med. Blir litt vanskelig å skjøte en så tynn kabel. Du kan alltids bare tvinne dem godt sammen og teipe over, men selv ville jeg aldri gjort det!

Du kan jo høre med en butikk som selger diverse el. art...

Ok, da kjøper jeg bare noen strømtyver løst da for tynne kabler?? For jeg har jo ikke noe bruk for det kittet fra diodenettsiden?

Carless

(X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK

(X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Nei, jeg kan ikke si noe direkte om temperaturen på motstandene for jeg har ikke kjent på dem. :)

Men de blir nok litt varme. Uansett så kan du se på bilde nr. 2 at den motstanden jeg brukte var på 47 ohm og tåler 5W(?). Hvis man regner med at motstanden da får ca 14V (motoren i gang) blir strømmen den trekker ca 0,3A. Ganger man da 0,3A med 14V så får man 4,2W. Man kan regne med at nærmere all denne energien blir omgjort til varme...

Jeg kjørte med denne motstanden liggende løst inne i lykten i minst et halvt år og hadde ingen problemer med svidde ledninger e.l.

Ja, jeg har gått helt bort fra LED. Jeg går kanskje tilbake om jeg finner noen som er bedre enn de fra Ultraleds.co.uk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

Synes bare de ble vel varme.. Får prøve litt mer. Jeg har den typen med kjøleribber. Samme ohm og watt som din, så det skulle bli samme temp :)

Kjørte med led fra Ultraleds i over et år på TT`n uten problemer, så kvaliteten varierer nok..

Hvilke pærer bruker du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg w5w xenonmatch fra Höen. Fargetemp'en er kanskje mellom 4300K og 5000K vil jeg tippe. Men lyset fra dem er veldig svakt. Det betyr jo egentlig ingenting, men tenkte at du kunne være grei info... :)

Har også prøvd Philips sine BlueVision, men de er litt gulere. De går til nøds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får man ikke xenonmatch som passer rett inn i original sokkel?

bare spør jeg, har 2003 1.8tq, og er b6 d samma som 8E?

hehe, beklager hvis spm er dumt...

Det spørs hva du mener med original sokkel. Problemet er at den bilen er levert med forskjellig parklys-sokkel alt etter om du har xenon eller ei.

I min bil er original sokkel h6w, mens andre igjen har w5w som original. Forvirret? :)

Uansett... Det fantest ikke xenonmatch til h6w når jeg koplet til w5w-kontakten hvertfall. Kanskje det finnes nå??

Både b6 og b7 går under 8E. Så det er ikke HELT det samme, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du mener med original sokkel. Problemet er at den bilen er levert med forskjellig parklys-sokkel alt etter om du har xenon eller ei.

I min bil er original sokkel h6w, mens andre igjen har w5w som original. Forvirret? :)

Uansett... Det fantest ikke xenonmatch til h6w når jeg koplet til w5w-kontakten hvertfall. Kanskje det finnes nå??

Både b6 og b7 går under 8E. Så det er ikke HELT det samme, men...

okok, så når jeg har originalt xenon får jeg da kjøpt xenonmatch parklys som passer rett hjem?

og hva slags pærer er det i tåkelysa, hakke giddi å sjekka, virker jo som en hel jobb og komme inn der:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok, så når jeg har originalt xenon får jeg da kjøpt xenonmatch parklys som passer rett hjem?

og hva slags pærer er det i tåkelysa, hakke giddi å sjekka, virker jo som en hel jobb og komme inn der:)

Google er din venn... Philips lager ihvertfall sine BlueVision i h6w. http://www.autobulbsdirect.co.uk/h6w-bulbs-c-657.html

Hvilken sokkel du har vet jeg ikke 100% (men regner med det er h6w). Åpne opp og se eller spør din lokale Audi forhandler.

Det er ganske greit å åpne grøftelysene. Bare ta av plastikken som sitter foran og skru ut en skrue eller to...husker ikke helt. Det kan kan også Google sannsynligvis hjelpe deg med. :)

Hvis du lurer på hvilke pærer du bruker så kan du også spørre Google eller du kan bruke denne guiden som som regel stemmer.

http://www.osram.com/appscom/am_application/index.php

Du har H11 i grøftelysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google er din venn... Philips lager ihvertfall sine BlueVision i h6w. http://www.autobulbsdirect.co.uk/h6w-bulbs-c-657.html

Hvilken sokkel du har vet jeg ikke 100% (men regner med det er h6w). Åpne opp og se eller spør din lokale Audi forhandler.

Det er ganske greit å åpne grøftelysene. Bare ta av plastikken som sitter foran og skru ut en skrue eller to...husker ikke helt. Det kan kan også Google sannsynligvis hjelpe deg med. :)

Hvis du lurer på hvilke pærer du bruker så kan du også spørre Google eller du kan bruke denne guiden som som regel stemmer.

http://www.osram.com/appscom/am_application/index.php

Du har H11 i grøftelysene.

takker for hjelp:)

det står vel på sokkelen eller pæra hva slags det er, jeg ser ikke forskjell på slikt:)

er de bluevision no bra a?

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider