Gå til innhold

B230et hjeelp!!

Ranger emnet


*Volvo*Er Maskin deT

Anbefalte innlegg

Okay her er tingen. Her i helga skulle jeg skru på bilen på jobben. sjekka olja og d var ingen ting på peile pinnen.. kjørte til nærmeste bensinstajson først og fylte 2l olje ca 100 m unna. kjørte til jobben der hvor d er ca 3mil unna. lukka opp pansret. Peile pinnen hadde gått opp, den hadde liks spretti opp i pansret men hadde ik håppa heeelt ut. og motor rommet lå d ca 1l motor olje pent fordelt over hele. så lurer jg på åssen kan detta ha skjedd? for mye trykk i bånnpanna? slitne stempel ringer? oxo bruker den nesten mer olje en bensin. noen som vet hva som må gjøres å ca hvor dyrt?

ække det farlig det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Jeg har mer troen på tett veivhusventilasjon, vist det er trykk i peile røret.

 

-Sjekk slangene og gjør alt rent og pent. Er det tett der har det tendens til å komme trykk ut av peilerører, og du sier jo at pinnen din hadde hoppet opp og oljen hadde kommet ut der..

 

-Kan være tilfeldig at akkorat denne gangen blåste opp pinnen, kan være det blir for høyt trykk og oljen blir pressa ut andre steder.. Hos den svakeste pakninga for å si det slik..

 

På min ET motor, så trdde jeg den brukte mye olje, men det viste seg at det lak svært mye rundt oljefilteret og det adapteret for oljekjøler..

 

:blunk:

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
njaaaa, truru d a? han drar godt, greier fint og henge sammen me kompisen min me samma motor å alt.. holder følge me han og den lader fint. trur itte d er den gitt..

 

Men vis den ryker no jvæli, når du gir på osv.. så er jo det et alternativ også.. men kan jo være andre ting og som nemt før, ventiltettninger eller stempel ringer..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørres ut som du har fått gjønå slag på motoren din, viss d e blå røyk som kommer ut så er d nok ett av stemplene dine elle noen stempelringer som har tatt kvellen, så er nok der olja kommer ut, men du kan sjekke turboen for slark åsså, sjekker d på turbinen, viss den er litt sånn slarken så er kje d så bra, for då kan olja komme ut der, spess viss turbien går "inn og ut" då er som regel turboen gåen. men ville sjekka kompen og sitt om d e ett stempele d fyke ut av, og viss d kommer trykk opp peilepinnen din, så kan du bare ta opp motoren, for då e d innmaten som har tatt kvellen, har opplevd detta to ganger før:P og begge gangene så var d stemplene som var sprengte ilag med noen misshandla stakar:D

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår