Gå til innhold

Montering av Fjernstarter!

Ranger emnet


740tic'ern

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Usikkert på hvem som selger rene turbotimere, Men jeg mener de ligger på rundt tusen lappen, og da er KUN turbo timer. Jeg kjøpte komplett alarm system på QXL til 650kr. Var egentlig ganske greit å koble opp. Har du litt peiling på elektronikk og forstår deg på kretstegningene i Haynesboken, så er d ikkno problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har selv en 2veis alarm på vei i posten med fjernstart osv. har du sentrallås,vindusheis koblet til også? hvordan fungerer fjenstarten?

 

kjøpt meg en turbotimer som jeg er storfornøyd med!

link: http://www.toyparts.no/Elektronisk/turbotimer/turbotimer_W.htm

GREDDY FULL AUTO TIMER

 

den regner ut etter hvordan du kjører hvor lenge motoren bør stå og hvis du har det travelt og ikke har tid til å vente så kan du bare ta nøkkel og låse å legge på spring på jobb eller noe sånt :D hehe!

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sentrallås ja, Men problem er at i førerdøren er det ikke montert motor. Det sitter kun en bryter som styres av nøkkelen, som igjen sender signal til de andre dørene, så jeg må fikse meg en motor i førerdøren før det funker optimalt. Vindusheis har jeg ikke koblet til, men tror ikke det er no problem.

Fjernstarteren kobler du bare inn på på de ledningene som går til der hvor du setter inn nøkkel for å starte bilen:P husker ikke hva d hetr:P (starter??), men det er hvertfall syv ledninger som må kobles, I tillegg må du koble en føler-ledningen til coilen, som føler etter når fjernstarteren skal slutte å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

coilen min har 2 ledere som kommer på hversin kobling, ene har 2koblinger, andre har 3 koblinger, hvilken bruker du?

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke klart å finne ut hvor på coilen den skal kobles. Jeg har klart å fjernstarte den, men prblemet mitt er at den føleren som skal føle etter når bilen er startet, finner jeg ikke ut av hvor skal sitte:P. Jeg ble fortalt at riktig ledning skulle vise mellom 1-6V AC spenning når bilen var igang, og denne skulle gå ut ifra coilen. Ingen ledning hos meg hvor dette stemmer:( Men jeg hørte også at du kunne tvinne en ledning rundt coilen 5 ganger og koble den til føler ledningen. Dette har jeg ikke prøvd, men skal teste dette ganske snart. Du kan vel også koble den til olje sensoren. Så alt er ikke ferdig løst hos meg heller ser du:P Men tror nok det skal ordne seg. Har du link til den 2veis alarmen du kjøpte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ikke link :S jeg kjøppte først en Giordon 1veis alarm så kontaktet jeg selgeren og spurte om jeg kunne få en 2veis med mellom legg så jeg får denne alarmen i neste uke:P fikk en god pris også! :P 400kr +200 i mellomlegg :P

 

jeg tror at den tvinningen kan fungere, men kanskje du trenger flere tvinninger eller noe sånt :P spørs hvor følsom føleren i alarmen er :P

 

men vil det ikke komme strøm i coil når du chinner også da?

slik at den stopper å chinne med en gang?

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo igjen! :P har du testet noe? hvordan er koblingen din til start skjema?

 

jeg har sitt over koblingsskjema nå og forstår ikke helt koblingen på det ene releet:S det skal være koblingen som stopper motoren...

http://i42.photobucket.com/albums/e323/AnAcondap/untitled.jpg

hvordan har du koblet det?

 

og hva er "negative gate detection" og "positive gate detection"?

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min alarm er det 1km rekkevidde (perfekt forhold) og har ikke installert den enda for jeg har noen uvistheter med kobling :P

 

har funnet ut det me gate men trenger fortsat å vite som jeg skrev tidligere:

 

"hallo igjen! :P har du testet noe? hvordan er koblingen din til start skjema?

 

jeg har sitt over koblingsskjema nå og forstår ikke helt koblingen på det ene releet:S det skal være koblingen som stopper motoren...

http://i42.photobucket.com/albums/e3...p/untitled.jpg

hvordan har du koblet det?"

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tenkte jeg skulle lasta opp et bilde av tenningen til deg, men fikk d ikke helt til så d får bli senere:P

Jeg tok utgangspkt i tenningen under rattet. Hvis du fjerner dekselet over pedalene kommer du til bak tenningen. Da ser du at d går 7 ledninger som går inn til tenningen. (regner med at du har 940). fargene: svart, rosa, 2x Rød, 2x Gul/svart og en blå/rød. Du kobler slik:

acc innpå svart.

ON innpå 2x Gul/blå og blå/rød (Kobl de gul/blå sammen) ( 3 ledninger skal inn på ON)

Start innpå rosa.

De to røde er 12V 30A ledninger. Du trenger bare bruke den ene.

Den andre kan du bruke til å gi alarm-hovedenheten din strøm. (alltid på strøm). Blir litt usikker på om jeg har byttet om på rosa og blå/rød, så vent med de, så skal jeg komme tilbake til d etter å ha sjekket:)

Jeg skal få testet signalledningen i helgen (hatt mye å gjøre om dagen:S), men har litt problemer med internett om dagen, så skal gi beskjed når jeg er online igjen. Mandag regner jeg med.

Ellers lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår