Gå til innhold

Montering av Fjernstarter!

Ranger emnet


740tic'ern

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Rosa er start som jeg skrev i forige tråd.

Jeg har nå testet coilen og ja det ser som d kan fungere. Jeg får utslag i spennging når bilen starter(3-7V AC). Da surret jeg ledningen 5 ganger rundt utgangen på coilen, der hvor den tykke svarte går ut til fordeleren. Men jeg har problemer med å få den til å starte, så tror d kan være startsperren som kan være grunnen. Ikke vet jeg. Tror jeg må få en jeg kjenner til å se på deg for meg. Kan være man må koble ledningene på en bestemt måte får at den skal starte. Si fra hvis du får startet den da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har samme problemet... den starter ikke:S

 

han som solgte alarmen til meg skal visst forklare 100% hvordan jeg skal koble dritten :P skal si ifra hvis jeg får det til :D

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Når jeg ber den fjernstarte, klarer den å skru på alt, samme som ON med nøkkel, men den prøver ikke starte engang:S

Jeg er rimelig sikker på at signal ledningen skal surres rundt coilen. Stod i bruksanvisningen at riktig sted skulle vise mellom 1-6V AC spenning på tomgang, og øke hvis du gasser. Dette stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjernstart var defekt så har sendt den tilbake, og foresten den lederen som skal føle om motoren er startet kan du bare sette på 12V konstant:P for den gjør bare at den forsøker å starte flere ganger... hehe

 

men ellers så funket alarmen helt utmerket:D

 

får vel snart alarmen igjen så skal se om det fungerer da :P

 

men sentrallåsen... har du koblet til denne? på 740 vet du om det er motor på fører døra og?

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Synd å høre at fjernstareren var defekt:S

Jeg hadde 740 med sentralås før, og nei dessverre er nok ikke motor i førerdøren:S, Så jeg får bare styrt 4 av dørene med kontrollen min:P Tenkte jeg skulle se om man får tar i motor til førerdør. Er vel kanskje bare å få tak i en brukt som har sittet i V bakdør?

Trodde starteren kuttet når føler-ledningen fikk 12V, hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

det var det jeg trodde og men så fikk jeg en total gjennomgang på tlf av han som solgte meg alarmen:P

 

alarmen min var ikke defekt heller:S han hadde blitt tilsendt feil så han sender pengene jeg har brukkt på alarmen og sender meg den rette alarmen når den kommer siden dette tar 5uker eller noe slikt... kjipt men kjekkt med gratis alarm :D hehe!

 

du kan jo høre med volvo om de har en motor som du kan kjøpe å montere som har denne bryteren med seg...

 

fikk en sterk anbefaling om at du/jeg burde sette føler lederen på konstant 12v pga: igår så klarte han å GLEMME å sette bilen i fri, så dagen etter så hadde han det travelt med jobb så da trykket han på fjernstart så gidde starteren et kick i husveggen:P som selfølgelig så startet ikke driten så den kjørte bilen i veggen 2 ganger til:P hahaha

 

som sagt når det ikke er 12V på føleren så prøver den å starte 3 ganger

 

har du 12v konstant så prøver den en gang som oftest er nokk:P

 

håper du har funnet ut av problemet ditt! har du målt og sjekket om relëne trekker som de skal? koblet helt rett?

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har ikke fått starteren til å fungere enda:P Har ikke giddet å sett på d siden. Men skal prøve å koble føleren til 12V, og se om d funker, Men jeg sjekket på nettet om alarmen min, og d viser seg at den er ganske ustabil. Mange som ikke funker som de skal osv. sikkert derfor jeg fikk den så billig:P Så har en liten mistanke om at greia er kaputt, siden den ikke vil prøve å starte..

Men koblet du slik jeg beskrev tidligere og fikk d til å funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg koblet annerledes... jeg kobla:

ON til ON i tenninga

ACC til en leder som gjør at jeg kan styre takluke og vinduer osv

+12v til rød

start til rosa tror jeg

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

dette med turbotimer og fjernstarter er ingen prob så lenge du kobler rett;) jeg monterte dette på min 740 og pappa sin 940 og var inget prob:P

 

har nå solgt 740'en min og kjøppt meg en mazda 323 gtr som skal ha slik alarm og turbotimer så er litt spent på om jeg finner rette ledningene:P hehe

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår