Archeron Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Jeg skiftet bremser bak på min BMW E36 316 i helgen. Ikke helt nødvendigt,men jeg hadde jo bremser liggende :) I utgangspunkte skulle jeg nok aldri tatt denne jobben selv, men var godt i gang før jeg fikk tenkt meg om. Jeg klarte å få alle fjære og slikt på plass. Men når alt ble satt på plass igjen låser bare håndbrekken det ene hjule. Hva kan jeg gjøre for å få strammet dette på den ene siden? Jeg trodde det skulle være noe selvjustering slik at når man trekker til håndbrekket så strammer det seg litt og litt til den er på plass. Men har dratt opp og ned håndbrekken i 5 min + og den er fremdeles like løs. Må jeg opp dra enda mer i håndbrekken, eller plukke alt fra hverandre igjen på den siden og justere den "gjengetingen" som selvjustereren egentligt skal vri på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Det siste du skriver, minus det om å dra i håndbrekket først. Du skal alltid legge til bremseskoene når du setter sammen igjen. De skal sitte sånn at du får på tromlene greit men hører at det subber såvidt når du snurrer på tromlene. Om det fortsatt er lang vandring på håndbrekket etter på må du stramme vaieren under bilen eller ved spaken inni bilen (vet ikke hva som er på din bil). Hvis du ikke har gjort det... Slip slitebanen inni trommelen med grovt smergelpapir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg