Gå til innhold

Datasprut på Chevy TPI

Ranger emnet


Allpro

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti dette?

Sliter med en trimma Tpi som ikke vil gi maks.

Ingen rundt her som har kunnskap om d heller.

Tenker på turbo montering, og da vil jeg ikke komme utenom.

Hva trenger jeg, og hvor finner jeg det rimeligst?

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeh har en 350n TPI med Electromotive datasprut.. Kan lite om det, venter på et program jeg skal få i posten, så kan jeg begynne å lære om det..

Men når jeg kjører sånn den er nå funker det helt kanon!

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, på et så god motor som du har laget vil jeg anbefale deg

Autronic SM4, du kan lese mer om det på vår hjemmeside.

Vil også anbefale deg å fjerne fordeleren å montere dobbelgnist coiler.

Evt en R500CDI boks. Monterer føler på reimhjul foran. Halgiver.

Fjern alt det orginale ledningsnettet.

 

SM4 koster i dag ca 15000,- +moms.

Du kan kjøpe coiler og alt du trneger av oss.

 

 

Hva syns dere om den prisen?

Syns det var drygen dyrt.

Og trenger jeg d?

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noe og komme med?

Er det et kurrant tilbud, eller er d noe jeg kan fikse billigere selv?

Klar over at det koster penger, men betaler ikke mer en jeg må :)

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noe og komme med?

Er det et kurrant tilbud, eller er d noe jeg kan fikse billigere selv?

Klar over at det koster penger, men betaler ikke mer en jeg må :)

 

Hvis du har noen i nærheten som kan godt eit sprut, og er vilig til

å hjelpe deg så er nok det merke som han kan det å foretrekke.

 

Eg har vært borti litt av kvart og det viser seg at det viktigeste er at det er rett tunet, om de heter Motec eller Autronic eller megasquirt speler ikke så stor rolle hvis man ikke kan å

tune det inn, velg det merke som du lettest får suport på.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeh har en 350n TPI med Electromotive datasprut.. Kan lite om det, venter på et program jeg skal få i posten, så kan jeg begynne å lære om det..

Men når jeg kjører sånn den er nå funker det helt kanon!

 

Hei.

Det er bare å gå inn på heimesiden til Electromotive å laste ned programvaren.

Eg har foresten kjørt med Electromotive i 7-8 år huff begynner å bli gammel... Det har faktisk fungert utmerket!

Det eg hadde er likt med ditt, en TEC-2, men eg oppgraderte det med den nyeste programvaren. Det gjør det så mye lettere å tune.

 

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, så det er tec2 jeg har..? Åssen ser du det? :)

 

Er detta hjemmesia...? http://www.directignition.com/

 

Det er den heimesiden ja.

Åssen eg ser det. Lett det er kun Tec-2 som ser slik ut med coil

ene montert på selve huset til Hjernen,og stikkerne for sensor

på hver side av Tec-2 en.

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvis du bruker original GM styring, er det viktig att ALLE sensorer er tilkoblet (noe som ikke er lett i en konvertering), hvis ikke vil den gå i "limp-home" mode. Da får du ikke full effekt.

 

Ett alternativ er å montere kabelmatte fra Painless Performance, hvor mange av de mest unødvendige sensorene er eliminert.

Ett annet er å gjøre som meg, kjøre med Haltech data-sprut.

Hvis du ikke skal turbo-mate, holder det med "fuel-only" styring, altså du bruker original fordeler fra forgassermotorer f.eks. HEI, med vekter og vacuum-regulering. Fuel-only styringene er ikke så veldig dyre og muligens lett å få tak i brukt, da disse er litt upopulære, fordi de ikke kan brukes på overladede motorer. Sjekk om KRB-Trading har noen brukte F9 eller F10 styringer.

Fordelen med Haltech er at alle kontakter på kabelmatten er samme som GM, så det er Plug & Play (been there):)

 

Du kan også bygge deg et Mega-Squirt anlegg, dette blir vel det gunstigste prismessig, men krever jo at du er litt neve-nyttig med loddebolten :) Men kjenner lite til MS, men det er sikkert andre som kan dette bedre her påforumet.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker original GM styring, er det viktig att ALLE sensorer er tilkoblet (noe som ikke er lett i en konvertering), hvis ikke vil den gå i "limp-home" mode. Da får du ikke full effekt.

 

Ett alternativ er å montere kabelmatte fra Painless Performance, hvor mange av de mest unødvendige sensorene er eliminert.

Ett annet er å gjøre som meg, kjøre med Haltech data-sprut.

Hvis du ikke skal turbo-mate, holder det med "fuel-only" styring, altså du bruker original fordeler fra forgassermotorer f.eks. HEI, med vekter og vacuum-regulering. Fuel-only styringene er ikke så veldig dyre og muligens lett å få tak i brukt, da disse er litt upopulære, fordi de ikke kan brukes på overladede motorer. Sjekk om KRB-Trading har noen brukte F9 eller F10 styringer.

Fordelen med Haltech er at alle kontakter på kabelmatten er samme som GM, så det er Plug & Play (been there):)

 

Du kan også bygge deg et Mega-Squirt anlegg, dette blir vel det gunstigste prismessig, men krever jo at du er litt neve-nyttig med loddebolten :) Men kjenner lite til MS, men det er sikkert andre som kan dette bedre her påforumet.

 

 

Tror jeg må kikke litt på bilen din en dag ;)

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis du ikke har bredbandlambda, kan jeg anbefale en av disse:

LM-1 2900,- http://www.innovatemotorsports.com/products/lm1.php

 

LC-1 1700,- http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php

 

LC-1 m/ valgfri blått/rødt display 2500,-

http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16235&cat=262&page=1

 

Ypperlig verktøy for mapping eller som overvåking av blandingsforhold.

Lancer Evo II 1/4 mile 10.89@215 kmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår