Allpro Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Noen som har vært borti dette? Sliter med en trimma Tpi som ikke vil gi maks. Ingen rundt her som har kunnskap om d heller. Tenker på turbo montering, og da vil jeg ikke komme utenom. Hva trenger jeg, og hvor finner jeg det rimeligst? Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Jeh har en 350n TPI med Electromotive datasprut.. Kan lite om det, venter på et program jeg skal få i posten, så kan jeg begynne å lære om det.. Men når jeg kjører sånn den er nå funker det helt kanon! Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Hei, på et så god motor som du har laget vil jeg anbefale deg Autronic SM4, du kan lese mer om det på vår hjemmeside. Vil også anbefale deg å fjerne fordeleren å montere dobbelgnist coiler. Evt en R500CDI boks. Monterer føler på reimhjul foran. Halgiver. Fjern alt det orginale ledningsnettet. SM4 koster i dag ca 15000,- +moms. Du kan kjøpe coiler og alt du trneger av oss. Hva syns dere om den prisen? Syns det var drygen dyrt. Og trenger jeg d? Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Tror min Electromotive datasprut kostet cirkus det samme... Er vel like greit å kjøpe noe ordentlig med en gang.. Har fordelerløs tenning, blir jo ryddig å pent vaffal :) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Ingen som har noe og komme med? Er det et kurrant tilbud, eller er d noe jeg kan fikse billigere selv? Klar over at det koster penger, men betaler ikke mer en jeg må :) Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Ingen som har noe og komme med?Er det et kurrant tilbud, eller er d noe jeg kan fikse billigere selv? Klar over at det koster penger, men betaler ikke mer en jeg må :) Hvis du har noen i nærheten som kan godt eit sprut, og er vilig til å hjelpe deg så er nok det merke som han kan det å foretrekke. Eg har vært borti litt av kvart og det viser seg at det viktigeste er at det er rett tunet, om de heter Motec eller Autronic eller megasquirt speler ikke så stor rolle hvis man ikke kan å tune det inn, velg det merke som du lettest får suport på. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Jeh har en 350n TPI med Electromotive datasprut.. Kan lite om det, venter på et program jeg skal få i posten, så kan jeg begynne å lære om det..Men når jeg kjører sånn den er nå funker det helt kanon! Hei. Det er bare å gå inn på heimesiden til Electromotive å laste ned programvaren. Eg har foresten kjørt med Electromotive i 7-8 år huff begynner å bli gammel... Det har faktisk fungert utmerket! Det eg hadde er likt med ditt, en TEC-2, men eg oppgraderte det med den nyeste programvaren. Det gjør det så mye lettere å tune. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Okay, så det er tec2 jeg har..? Åssen ser du det? :) Er detta hjemmesia...? http://www.directignition.com/ Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Okay, så det er tec2 jeg har..? Åssen ser du det? :) Er detta hjemmesia...? http://www.directignition.com/ Det er den heimesiden ja. Åssen eg ser det. Lett det er kun Tec-2 som ser slik ut med coil ene montert på selve huset til Hjernen,og stikkerne for sensor på hver side av Tec-2 en. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Noen som gidder svre på mine spørsmål? Jeg sliter med å få TPi til og gå som den skal... Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Hvis du bruker original GM styring, er det viktig att ALLE sensorer er tilkoblet (noe som ikke er lett i en konvertering), hvis ikke vil den gå i "limp-home" mode. Da får du ikke full effekt. Ett alternativ er å montere kabelmatte fra Painless Performance, hvor mange av de mest unødvendige sensorene er eliminert. Ett annet er å gjøre som meg, kjøre med Haltech data-sprut. Hvis du ikke skal turbo-mate, holder det med "fuel-only" styring, altså du bruker original fordeler fra forgassermotorer f.eks. HEI, med vekter og vacuum-regulering. Fuel-only styringene er ikke så veldig dyre og muligens lett å få tak i brukt, da disse er litt upopulære, fordi de ikke kan brukes på overladede motorer. Sjekk om KRB-Trading har noen brukte F9 eller F10 styringer. Fordelen med Haltech er at alle kontakter på kabelmatten er samme som GM, så det er Plug & Play (been there):) Du kan også bygge deg et Mega-Squirt anlegg, dette blir vel det gunstigste prismessig, men krever jo at du er litt neve-nyttig med loddebolten :) Men kjenner lite til MS, men det er sikkert andre som kan dette bedre her påforumet. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Hvis du bruker original GM styring, er det viktig att ALLE sensorer er tilkoblet (noe som ikke er lett i en konvertering), hvis ikke vil den gå i "limp-home" mode. Da får du ikke full effekt. Ett alternativ er å montere kabelmatte fra Painless Performance, hvor mange av de mest unødvendige sensorene er eliminert. Ett annet er å gjøre som meg, kjøre med Haltech data-sprut. Hvis du ikke skal turbo-mate, holder det med "fuel-only" styring, altså du bruker original fordeler fra forgassermotorer f.eks. HEI, med vekter og vacuum-regulering. Fuel-only styringene er ikke så veldig dyre og muligens lett å få tak i brukt, da disse er litt upopulære, fordi de ikke kan brukes på overladede motorer. Sjekk om KRB-Trading har noen brukte F9 eller F10 styringer. Fordelen med Haltech er at alle kontakter på kabelmatten er samme som GM, så det er Plug & Play (been there):) Du kan også bygge deg et Mega-Squirt anlegg, dette blir vel det gunstigste prismessig, men krever jo at du er litt neve-nyttig med loddebolten :) Men kjenner lite til MS, men det er sikkert andre som kan dette bedre her påforumet. Tror jeg må kikke litt på bilen din en dag ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsh Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Hei Har helt nytt Haltech E6X til 8500,- se link for detaljer: http://www.haltech.com/e6x.htm http://www.haltech.com/downloads/e6x_spec.pdf Ben Stian 40226229 Siter Lancer Evo II 1/4 mile 10.89@215 kmt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsh Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Hvis du ikke har bredbandlambda, kan jeg anbefale en av disse: LM-1 2900,- http://www.innovatemotorsports.com/products/lm1.php LC-1 1700,- http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php LC-1 m/ valgfri blått/rødt display 2500,- http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16235&cat=262&page=1 Ypperlig verktøy for mapping eller som overvåking av blandingsforhold. Siter Lancer Evo II 1/4 mile 10.89@215 kmt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.