tomas72 Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Hei Har startet en tråd på bilstereoforumet også, men tenkte jeg kunne legge den samme ut her :) Prosjekt-tråden blir først og fremst om basskasse-byggingen i bilen min. Bilen er en Honda Civic EX, 2006-modell Det som skal inn i bilen er en Eathquake PH1000W.2 forsterker og en SWS-12 Grunnen til at valget falt på dette elementet er at jeg skal bygge kassen og forsterkeren ned i brønnen der reservehjulet vanligvis ligger (jeg bestilte liksågodt bilen uten reservehjul) og trengte ett element som ikke bygde mer enn max 10 cm. SWS-12 er bare 7-8 cm dypt, så det passet meg bra. Det blir ikke aktuelt å bytte spiller i bilen, siden den er integrert med navigasjon/DVD og styring fra rattet (og stemmestyring :) ). Signal til subben tenkte jeg å hente fra en av høyttalerene i bakdørene og konvertere det til linjesignal. Ikke optimalt, men jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg tar signal rett fra spilleren. På litt sikt håper jeg å bytte ut originalhøyttalerene også. Har tenkt litt på Energy serien til Hertz. De har noen elementer som er lavtbyggende. Det er begrenset plass i dørene også. Kom gjerne med andre forslag. Målet er å ende opp med helt flatt bagasjeromsgulv med en skjult løsning og selvfølgelig litt godlyd :) Anyway, her er bilen: Forsterker: Sub (lav): Bagasjerommet: Her er rommet jeg skal bygge kassen ned i Har kommet i gang med kassen. 19 mm MDF. Bunnplate med div streker etter planlegging: Vegger til selve kassen: Limt og skrudd sammen: ------------- Har kommet litt videre med kassen. Holder på på kjøkkenet hjemme nå :) Saget til topp-platen: Saget hull og laget en ring (er det det som er en baffelring?) for å senke ned elementet i kassen: Limt og skrudd på plass: Prøvemonterte elementet. Passet 'like a glove': Det var så langt :D Gøy å bygge kasse når den ikke helt symmetrisk. Må tenke litt før jeg begynner å sage i vei :) --------------------- Her har jeg fortsatt litt på kassen. Montert høyttalerterminaler på siden av kassen og koplet opp elemetet. Skrudde fast elementet og limte/skrudde toppen fast. Lakkerte også toppen sort etterpå: Og her er elementet på plass: Fikk også på plass veggene der forsterkeren skal ligge: ----- Liten update. Sprayet hele kassen sort. Det er særlig der forsterkeren skal være at det trengte å være sort, men jeg tok hele kassen når jeg først var i gang. Det kommer en plate på toppen av denne kassen senere. Og her har jeg montert forsterkeren: Monterte den litt på skrå, slik at jeg lettere kommer til for å justere på forsterkeren når den er på plass: Kommentarer? Mvh Tomas Siter Honda Civic EX 06 Konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMP Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 ser veldig bra ut dette! Men du skulle nok sparklet kassen før du lakket den.. Siter <o>1996 Audi A4 1,8TQ <x>1994 Audi 80 2,0 <x>1986 Volvo 240 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 ser veldig bra ut dette! Men du skulle nok sparklet kassen før du lakket den.. Sparklet? hvorfor det? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 er vell skruene SMP tenker på. dette så veldig fint ut! men vil se kassen inne i bilen også:) Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomas72 Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Det kommer en plate over hele kassen. Den vil ligge helt plant med bagasjeromsgulvet, så hele løsningen blir skjult. Den kommer på plass i bilen snart :) Men jeg har ikke trekt kabler enda. Håper på å få gjort det før eller i helga. Siter Honda Civic EX 06 Konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMP Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Tenkte på skruene ja ;) Men siden det kommer plate over hele så blir det vell prima! Siter <o>1996 Audi A4 1,8TQ <x>1994 Audi 80 2,0 <x>1986 Volvo 240 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Fra 1 til 10 hvor mye vil en sånn plate over basseren dempe lyden man får inn i bilen? Ser for meg at dette vil redusere ganske mye av lyden fra basseren...!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomas72 Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Fra 1 til 10 hvor mye vil en sånn plate over basseren dempe lyden man får inn i bilen?Ser for meg at dette vil redusere ganske mye av lyden fra basseren...!? Tja, det blir selvsagt hull til elementet med en grill over. Tror ikke det skal dempe lyden noe, hvis jeg ikke misforstår da :) Siter Honda Civic EX 06 Konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg