wazzza Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Motoren er en B27E fra begynnelsen av 80-talet med 38mm weber.. Synes at eksosen lukter mye som totakter. Minner meg veldig om båttur med påhengsmotor. Den ryker litt hvitt/grått, men nesten ingen fukt/damp i eksosen. Eksosanlegget er tørt innvendig. Ryker ikke svart eller blått. Elektrodene på pluggene er veldig lyse, på grensen til å være hvit. Har stilt på blandingskruen ei halv omdreieing så den får litt mere bensin. Hva kan være galt? Lurer også på om den har brukt en liten "dæsj" olje også... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Ingen enkel oppgave og stille diagnose her, men holder en knapp på mager blanding. Kan være en fordel og skrive litt mer om hva det er for bil/motor også. B27E kan jo være både volvo, bmw og kanskje flere også. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Motoren er hentet fra en Volvo 265 ambualnse. Sto med innsprøytning i den bilen, men satte en dobbel weber (38 DGAR) da den ble satt i renaulten. (30TS). Jeg har som sagt skrudd på den ei halv omdreining på hver siden (ei justering pr. port) og kjørte den varm nå. Synes lukten ble mindre nå. Lukta mere som "vanlig" eksos. Eksosen var også fuktigere synes jeg.. Hva fan er det som skjer? Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg