Gå til innhold

Utgifter (eu-kontroll,forsikring++) på russebilen..? Chevrolet Beauville 5.7

Ranger emnet

russebil

Anbefalte innlegg

Har fått oppgitt dette om bilen:

"Bilen er EU- godkjent ut mai 07"

Vi er russ 08.

Derfor lurer jeg: Hva vil det koste for oss bare i forskjellige avgifter før vi får bilen på veien i mai 2008 ? Andre avgifter (forsikringer?) vi må være OBS på? Hvordan er det med EU-godkjenning, lett å få den godkjent?

Chevrolet Beauville 5.7

Mod: 1981

Kjøretøygr.: Personbil

Vekt: 2 tonn

Drivstoff: Bensin

Gir: Automat gir

Km: 300000

HK: 200-300

Sylindervolum: 5.7 Liter

Ant dører: 5

Ant seter: 9

Hjuldrift: Bakhjul

Farge: Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg/vi her veit ikke åssen stand bilen har, og dermed ikke hvordan det er å godkjenne den.

Utenom eu-godkjenning må dere ha forsikring. IF tilbyr vel en russeforsikring for 3000 ca. Dere må omregistrere den, det koster 1500 ca. Er det betalt årsavgift på den? Om det ikke er det så skal det stå det i bruktbilkontrakten om dere skal betale den. Må dere det koster det ca. 3000.

Dere må være obs på å ikke leke med kreftene for mye når det gjelder å spinne i gang på tørr asfalt, og prøve å sladde fordi det virker kult med en van. Fort gjort at noe ryker på en så gammel bil da...

Ellers har jeg ikke stor peiling på store amerikanske biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg/vi her veit ikke åssen stand bilen har, og dermed ikke hvordan det er å godkjenne den.

Utenom eu-godkjenning må dere ha forsikring. IF tilbyr vel en russeforsikring for 3000 ca. Dere må omregistrere den, det koster 1500 ca. Er det betalt årsavgift på den? Om det ikke er det så skal det stå det i bruktbilkontrakten om dere skal betale den. Må dere det koster det ca. 3000.

Dere må være obs på å ikke leke med kreftene for mye når det gjelder å spinne i gang på tørr asfalt, og prøve å sladde fordi det virker kult med en van. Fort gjort at noe ryker på en så gammel bil da...

Ellers har jeg ikke stor peiling på store amerikanske biler.

Okay. Så det koster ca. 7500 før vi får den på veien i MAI 2008!? DYRT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. Så det koster ca. 7500 før vi får den på veien i MAI 2008!? DYRT!!

Det koster faktisk mer siden den bare er godkjent ut Mai 07, og dere er russ08. Dere må betale for eu-kontroll også, og evt. utbedre feil og etterkontroll.

Det baller FORT på seg utgifter på en gammel van som ikke er i bra stand/ikke tatt bra vare på.

Ville ha drøyd den litt med å kjøpe en bil som ikke er eu-godkjent lenge nok siden dere er russ neste år.

Det er tross alt en gammel van.

Lenke til kommentar
Del på andre sider