Gå til innhold

Styrestrøm?

Ranger emnet

NiX

Anbefalte innlegg

Har fått problemer med at jeg har mistet den gamle styrestrøm kablen min som jeg hadde koblet til forsterkeren i bagasjerommet. Tror den har blitt slitt av eller no.. kan vertfall ikke finne den mer, så nå må jeg legge en ny kabel bakover. Bilen min står allerede i en garasje med nesten hele dasjbordet demontert så det jeg lurer på er hvor jeg kan strekke styrestrøm fra? Noen som har peiling? Har tidligere fått tips om å bare ta strøm fra baklysene (siden de ikke er mulig å skru av på min bil), men det ønsker jeg ikke. vil ha en skikkelig løsning.

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ikke bare "miste" en kabel?:)

Er mulig jeg ikke forstår spørsmåle nå, men kan du ikke bare trekke en ny fra spilleren i da?

Fra med et multimeter å finn ut hviljke ledning som går til 12v når spilleren skrus på...

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jo, jeg har faktisk klart å miste en kabel :D hadde lånt bort sub + forsterker så da lot jeg bare kablene litte (tok bare å isolerte dem) å i mellomtiden så brukte jeg bilen til å flytte masse stuff, så bagasjerommet var flittig brukt. Å når jeg i går skulle montere suben igjen så finner jeg ikke styrestrøm kablen! Har leitet over alt.. er ikke helt sikker på hvor den kommer fra heller siden det var den forige eieren som hadde fikset denne kablen(vet at dette høres domt ut). Et annet problem er at jeg ikke har koblet spilleren min inn på styrestrømmen heller fordi jeg ikke fant de rette ledningene når jeg monterte ny iso plugg. Så dette er også noe jeg må fikse. men det jeg må finne ut er hvor jeg kan finne styrestrøm :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrestrøm? du mener 12v+ som går til spillern eller forstrerkeren?

på spillern kan du trekke kabel fra sikringsboksen, bare å finne en sikring som får strøm når tenninga er på. På forsterkeren trenger du du strøm rett fra batteriet, men husk en sikring her også..

Så tar du remote til forsterkeren fra spilleren...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke akkurat åssen det ser ut på din bil.. men er i hvertfall veldig lettvint på min.... du kan vel ta strøm fra sigarett tenner/kjørelys/ batteriet(!) osv

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

Styrestrøm? du mener 12v+ som går til spillern eller forstrerkeren?

på spillern kan du trekke kabel fra sikringsboksen, bare å finne en sikring som får strøm når tenninga er på. På forsterkeren trenger du du strøm rett fra batteriet, men husk en sikring her også..

Så tar du remote til forsterkeren fra spilleren...

Som han skriver så er det styrestrømmen han er ute etter. Den som går fra spilleren til forsterkeren.(Brukes til å slå forsterkeren av\på)

Et annet problem er at jeg ikke har koblet spilleren min inn på styrestrømmen heller fordi jeg ikke fant de rette ledningene når jeg monterte ny iso plugg. Så dette er også noe jeg må fikse. men det jeg må finne ut er hvor jeg kan finne styrestrøm :/

Styrestrømmen er ikke noe man kobler spilleren til, men noe som kommer ut fra spilleren.....

Som kiv_tuning skriver: På alle spillere en det minst en utgang som kan brukes til dette, den er merket enten :"el.ant." eller "rem".

Hvis du ikke har noe merker bak på spilleren, må du få lånt deg et multimeter eller en målelampe. Så er det bare å måle på de ledningene du du ikke hvet hvem er.. Den som er 0V når spilleren er av, og går til 12V når spilleren skrus på, er styrestrømmen.

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva styrestrøm er, å jeg har rem. kontakt på spilleren, men det skal jo også være en ledning med styrestrøm som skal inn på spilleren(via iso kontakten), å den ledningen mangleg også. det er den jeg skal fikse. Har allerede trukket kabel fra rem. på spilleren å til forsterkeren, men nå er det bere å få en styrestrøm kabel til spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe daså:)

sorry about that, tidlig på morgenen vet du...

Hva med å koble så den er på hele tiden? selv om tenningen er av, du simpelthen skrur den av på selve spilleren?

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote´n pleier å være blå, i tilfelle den er derallikevel.

ellers kan du ta styrestrøm fra radiotenninga, ell vanlig tenning.

Radiotenning er det jo på spillern, sig-tennern vanligvis.

ellers kan du jo legge en ledning med bryter mellom remote og + på forsterkeren, å gå bak for å skru av/på.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat nå har jeg bryter på forsterkeren (ledning fra pluss, via bryter og til remote), men det er jo irriterende å gå bak å slå den av hele tiden. Skal prøve å finne den orginale styrestrøm kablen til spilleren i dag slik at jeg får orden på dette.

Skal holde dere oppdaterte slik at dere vet hvordan det går. Slik ser "rotet" ut nå:

post-1866-1380485218052_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!!

Fårstår ingenting nå. Fant ikke styrestrøm kablen, så det jeg prøvde å gjøre var å koble en ledning fra + kablen til sigaretteneren og opp til remote kablen på iso pluggen. men det som nå skjedde var at spilleren fortsatte å spille selv når tenningen var skrud av, å i tilleg begynte instrumentlysene å blinke. virker som om denne kablen nå fører strøm inn i systemet. Men jeg fårstår ikke helt oppsettet på ledningene bak spilleren (gamle eieren som installerte spilleren får meg). Spilleren funker jo nå selv om det ikke er noe som er koblet til remote. Bak på iso pluggen så har du jo (+) og (-), disse kablene er jo rød og sort. Så har jeg en gul kabel som det står batery på (denne er koblet inn på samme kretsen som (+)) å til slutt så har jeg en blå kabel som det står remote på. skal ikke denne også være koblet rett inn på 12 volten slik at den sender strøm til spilleren når jeg slår på tenningen?

Lurer også på om det er rett at batery og (+) skal kobles inn på samme kabel (begge kablene er koblet inn på den kablen som kommer rett fra bateriet).

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider