Gå til innhold

TurboTore: E36 M3 Turbo.

Ranger emnet


TurboTore

Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sent svar,men er en smuuule opphengt med husrenovering om dagen...

 

 

 

Mapping/effektmåling gikk stort sett greit - effekten kom sigende og kurven dens var bare helt rå; bratt som et morrabrød! Den kommer helt fra bunnen og er tilsynelatende med helt til ganske nærme toppen.

 

Etter noen runder i roto-testeren tok bakpotta plutselig kvelden med et kolossalt smell!

 

Bremsing004.jpg

Bremsing003.jpg

 

 

Tydelig at den fungerte som flaskehals.. Dessverre ble lyden og eksostettheten i rommet så høy at det ble vanskelig å bremse noe mer i denne omgang.

 

 

Ladetrykksreguleringen er virkelig verd pengene - bilen skyter i vei og hjulspinnet, som nesten må komme, oppleves "udramatisk". Grepet er overraskende bra og 200+km/t kommer brått har jeg hørt:D . Bilen går rett og slett godt!

 

Det vil si - gikk - godt..... :wonder: Ser ut som om toppakningen min har tatt sommerferie...har nemlig overslag mellom sylinder 3 og 4...

Dermed spøker det for kjøring de neste 2 mnd.

 

Trøst er det allikevel at konseptet funker så jævlig bra! :D

Normality is the death of personality

 

Prosjekttråder:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et tidshull i kveld og dermed ble topplokket demontert.

Som forventet var toppakningen "mangelfull" mellom syl 3 og 4 samt at den også var i ferd med å bukke under andre steder :flushit: . Heldigvis ser topp og blokk ut til å være uskadd.

 

Spøker for at det blir pyramideringer nå noe som er en fordel ved ev. fremtidig E85-mating.:cocain: .

 

Målet nå er årets siste Gatebil-treff,men tror jeg sliter tidsmessig....:uhhmmwhat?:

Normality is the death of personality

 

Prosjekttråder:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt bygge.

Lurer på 1 ting... Fungerer oljereturen på turboen i det hele tatt? Fra bildet ser det ut som den ikke har noe fall i det hele tatt, ingen oljepumpe og den går inn i bunnpanne under oljenivå?

 

 

Tror jeg har forklart det tidligere i tråden,men;

returrøret er 25mm og tanken er at det skal fungere som en del av bunnpanna. Slik gjøres det av grenrørleverandøren PPF,visstnok med hell. I tillegg har jeg dratt det noen cm inn i bunnpanna for, i størst mulig grad, å unngå at oljen blir trykket opp igjennom det i harde venstresvinger. Oljenivået ligger ca 3cm under turboens lagerdel ved stillestående motor og den avstanden vil som kjent øke når motoren går. Skal se om jeg finner noen bilder.

 

Gjenstår å se hvordan det funker i praksis,men det skjer forhåpentligvis før Kong Vinter returnerer:well:

Normality is the death of personality

 

Prosjekttråder:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Pianotråd og pyramideringer er ikke det samme.

 

Pianotråden ligger i et lite,frest spor litt utenfor sylinderkanten og presser imot stålringen på toppakningen.

 

Ved bruk av pyramideringer er disse stålringene fjernet,det er frest spor i kant med sylinderen som pyramideringene ligger i,og disse ligger da med skjærekant opp i topplokket. "Skuddsikkert"....?:fatality:

 

Motorteknikk på Økern i Oslo tar sånne oppdrag.

Normality is the death of personality

 

Prosjekttråder:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp i know:race

 

men tenkte på prisen jeg... om du har noe peil på hva de tar for det?

 

bmw brukte faktisk pyramidetråd på formel 1 bilene på 70 eller 80 tallet.. :D

 

Stemmer det!

 

Mener prisen er 5-600/sylinder + ringer som http://www.pure-pf.com tar ca 2-2500,- for til S50.

Normality is the death of personality

 

Prosjekttråder:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår