Gå til innhold

årsavgift på bil som er vraket ?

Ranger emnet

AMPFILER

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vraka en volvo jeg hadde i januar, sånn ca 20 januar for å være litt mer spesifikt. men fikk årsavgift for denne bilen i posten for noen dager siden..

På vegvesen.no såtr det att bilen er avskilta og slikt. skal jeg bare drite i denna giroen ell?

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! fått den jeg og fra gamlegolfen som blei avlevert til vrak 18feb .. bare å rive den i filler eller tørke deg i ræva med den! hva du føler for der og da funker best!

men du trenger ikke betale den!

hadde uansett ikke tenkt til det, men er kjipt vis nilsens bilbergning har gjort en feil ellerno. men tviler på det :) takk for info, bytter ut dorullen at the moment .. ;)

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slipper årsavgiften også dersom bilen blir levert til opphugging før 20. mars

Denne er jo vraka, og om skiltene er levert og papirene mht vrakmelding er ok, skal han ikke betale. Ring eller helst send et brev er en god ide, dersom myndighetene vil klusse til dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde uansett ikke tenkt til det, men er kjipt vis nilsens bilbergning har gjort en feil ellerno. men tviler på det :) takk for info, bytter ut dorullen at the moment .. ;)

Jeg ville sjekket med Nilsen,mange biler som blir stående der etter de er tauet inn og det er DU som får regningen om han ikke leverer vraket selv om han har "kjøpt" vraket av deg.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring eller helst send et brev er en god ide, dersom myndighetene vil klusse til dette
Hvorfor er det best å sende brev? Det tar jo mye lengre tid.

Ring Biltilsynet og sjekk om bilen har status som vraket i deres systemer. Er den det, kan du feire med kake. :)

Evt send meg en PM med regnummer.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er altså sånn at hvis jeg vraker den før 20. mars så slipper jeg årsavgiften, selv om den allerede er kommet i posten?

http://www.toll.no/templates_TAD/PressReleaseitem.aspx?id=105494&parentid=44779&epslanguage=NO

"Alle som står oppført som eigar av eit køyretøy i motorvognregisteret den 1. januar 2007, vil få årsavgiftskrav i posten i februar. Det vil seie at dersom du ventar til etter nyttår med å avskilte eit køyretøy du ikkje nyttar, er du pliktig til å betale årsavgift for 2007."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du finne ut vraking av 2 biler for meg og? :)
Send meg en PM. :)

det er altså sånn at hvis jeg vraker den før 20. mars så slipper jeg årsavgiften, selv om den allerede er kommet i posten?

http://www.toll.no/templates_TAD/PressReleaseitem.aspx?id=105494&parentid=44779&epslanguage=NO

"Alle som står oppført som eigar av eit køyretøy i motorvognregisteret den 1. januar 2007, vil få årsavgiftskrav i posten i februar. Det vil seie at dersom du ventar til etter nyttår med å avskilte eit køyretøy du ikkje nyttar, er du pliktig til å betale årsavgift for 2007."

Jepp.

Fra Toll.no;

"Ble kjøretøyet levert til godkjent vrakplass før 20. mars, bortfaller avgiftsplikten."

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer dette, med mindre du leverer bilen til vraking før 20 mars. da utgår dette og du kan tørke deg i ræva med den mest idiotiske regninga (etter nrk avgifta) som finnes

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider