Gå til innhold

Min 4D Ascona

Ranger emnet


torslett

Anbefalte innlegg

Var og kjøpte meg en 81 mod 4d Ascona for noen mnd siden..

Det er en orginal diesel som er ombygd til 2.0e som er godkjent i vognkortet. Har ikke funnet noe rust på bilen enda.

 

Noen bilder.

Bilde041.jpg

 

Bilde040.jpg

 

Bilde095.jpg

 

Bilde086.jpg

 

PIC_0083.jpg

Her er bilde av ombygging av ledningsnett da de gamle var 50% oppbrent og 100 skjøter overalt.

 

Fikk kjøpt et komplett Manta 1.8 GT ledningsnett som var 98% komplett bortsett fra ledningene til varme apperat, starter, olje lampe, vann temp var klipt av. Men dette var ikke noe problem :)

 

PIC_0002-1.jpg

Gamle nettet

 

PIC_0005-1.jpg

Klipte det liksågodt rett av forran torpeod veggen :p

 

PIC_0006-1.jpg

Ut med det!

 

PIC_0007-2.jpg

 

PIC_0018-1.jpg

Her er det nye nettet så og si ferdig. Har ikke bilde av motor rommet enda men det kommer.

 

PIC_0012.jpg

Eneste ledninga som var klipt.

 

Så var det å få start på motoren igjen da. Og det var ikkje bare og bare siden jeg merka dårlig ledningene framme. Jobba en liten uke med å få gnist. Når den kom så gjikk den 2 dager før den plutselig begynte å feiltenne og stoppa. Fant til slutt ut at det var rotoren som hadde gått i stykker inni og gjikk ikke rundt inni fordeleren. Satte på ny rotor og starta bilen igjen. Nå går den, men den fjusker litt. Lurer på om det er tenninga som må justeres litt.

 

Men nå har det dukket opp ett nytt problem. Batteriet er helt flatt når jeg stopper bilen. Den lader rundt 14v når bilen går, men med en gang jeg stopper bilen detter den ned på 13v og vil ikke starte. Den kjinner veldig sakte og stopper til slutt. Har prøvd med 4 forskjellige batterier så jeg tviler igrunn på at de er det som er problemet.. har ikke noe stereo i bilen enda så tror ikke det er det heller.. noen som har noe tips på dette ?

Mvh

Tor-Erik Slettvold

_______________

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering:

 

PIC_0001.jpg

Bilde av motor rommet etter jeg har satt i nytt ledningsnett. Har ryddet litt med å stripse å ha noen ledninger i sorte plast slanger etter bilde ble tatt. Kan legge ut dette senere.

 

Bilde014.jpg

Slik så det ut før....

 

PIC_0004.jpg

Og slik ser det ut nå. Litt forbedringer ? :)

 

PIC_0009.jpg

Fått sammen igjen hele interiøret.

 

PIC_0013.jpg

Har en GPS som jeg lurer på å støpe inn i midtkonsollen med glasfiber sann at de ser ut som bilen kommer orginalt med GPS.

 

Håper dere liker det :)

 

Neste prosjekt etter skilting er bilstereo.. Har skaffet meg noen gamle godbiter fra Rockford Fosgate :)

Mvh

Tor-Erik Slettvold

_______________

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Lenge siden sist her, men nå har det skjedd en del ting :)

 

Bilen har fått ny motor å det er absolut ingen ledninger på hele bilen jeg ikke har byttet! Har også fått godkjent den å fått skilter på den! :D

 

Det neste på agendaen er å få tetta takluka og lage nytt taktrekk.

Det blir vel også litt anlegg i den.

 

Dekka på dei kvite felgene er helt utslitt så de måtte jeg bytte ut med noen OZ felger som følgte med på en dele bil jeg kjøpte.. De er ganske stygge men de kom seg når jeg lakka eikene sorte :)

 

Bilder:

 

29_September_2007_016.jpg

 

3_Oktober_2007_012.jpg

 

3_Oktober_2007_022.jpg

 

3_Oktober_2007_034.jpg

 

3_Oktober_2007_030.jpg

 

3_Oktober_2007_039.jpg

 

Hater forresten desse nye skilta!

Mvh

Tor-Erik Slettvold

_______________

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

eg skulle faktisk kjøpe den bilen der, men så hadde vist du bynn 5 k mer en meg (sa gamle eiger) så da hadde ikke eg råd, menmen, må si bilen har blitt bedre siden den gangen ja ;)

eneste negative er at de er 4 dørs da men, tøff bil ;)

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sorte dør sider nå. Vart litt bedre det :) skal muligens få trekt seta i sort skin eller alcantara :) kjenner en som skaffer og gjør dette billig :)

 

Ja, jeg sa til han at det var bare og holde av bilen for den skulle jeg ha:p Var vel kansje du som kom å skulle se på den når jeg var der første gang å så på den da ? Husker det kom noen å skulle se på den når jeg var ferdig, hanta bilen en uke senere :p

Mvh

Tor-Erik Slettvold

_______________

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sorte dør sider nå. Vart litt bedre det :) skal muligens få trekt seta i sort skin eller alcantara :) kjenner en som skaffer og gjør dette billig :)

 

Ja, jeg sa til han at det var bare og holde av bilen for den skulle jeg ha:p Var vel kansje du som kom å skulle se på den når jeg var der første gang å så på den da ? Husker det kom noen å skulle se på den når jeg var ferdig, hanta bilen en uke senere :p

 

jupp de var nok meg ja;)

menmen vart 3 liter senator på meg da, egentlig godt fornøgd med den;)gjort noe men lakk skaden på døren da? har du tenkt å gjøre noe med taket?

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår