Gå til innhold

koble opp el vifte. hva trengs, hvordan skal det gjøres?.

Ranger emnet


Kristian S.

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke ha termostatbryteren på den øverste slangen? Den nederste slangen er jo bare returen.. Øverst er jo inn til motoren.. Er det ikke da best å ha den øverst slik at vifta starter raskere? Vannet øverst blir fortere varmt enn vannet nederst pga termostaten... Jeg ville montert den øverst ihvertfall...

 

Vil bare påpeke at vannet kommer ut fra termostathuset på toppen og inn på toppen av radiatoren.. så pumpes det gjennom rad. mens det kjøles av fartsvinden/vifta.. defor er vannet som kommer ut nederst på rad. kaldere enn vannet som kommer inn på toppen!

 

Så som det ble påpekt tidligere her i tråden så må den termobryteren man monterer plasseres i noenlunde samme høyde som org.

Setter man en som slår over på lave temp. og setter den på slangen øverst på rad. så vil vifta gå stort sett hele tiden ved varm motor.

 

Og at vifta ikke slår inn med en gang temp. måler kryper 1 mm over midtstreken har ikke så mye å si.. bare den starter før kjølevannet koker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår