Gå til innhold

Litt stereoproblemer

Ranger emnet

kentiver

Anbefalte innlegg

Holder på å sette inn anlegg i bilen, men plages litt... og ja jeg er amatør;)

Tidligere så hadde jeg 2høytallere i hatthyllen, og 2 i fremdørene, samt en Rosford fosgate forsterker og sub i bagasjerommet.

Nå skal jeg ha:

2 Stk Diskanter på Dashbordet

2 Stk høytallere i fremdør (1 i hver dør)

2 Stk høytallere i hatthyllen (1 på hver side på di plastdekslene), disse to høytallerne skal være koblet på en forsterker.

1 Stk 12" Alpine Sub med Rosford Fosgate forsterker

Subben og forsterkeren der har jeg hatt i bilen før, så di er lette å koble. Men prøvde idag å koble på Forsterkeren som skal drive bakhøytallerne, koblet strøm og jording på forsterkeren, og remote + signalkablene. Koblet til slutt på høytallerkablene, men når jeg slo på anlegget så ble det ingen lyd i dem:/ Ble lyd i fremhøytallerne som er koblet rett på spilleren, ble også lys i forsterkeren. Sjekket litt om kablene satt og alle satt bra på..

Fulgte også med delefilter med di nye høytallerne, hvilke høytallere bør jeg bruke dem på og hvordan kobles di?

Subben som jeg har hatt i bilen før:

Bilde%20095.jpg

Delefilteret:

Picture%20015.jpg

Høytaller utgangene på nyforsterkeren som skal drive høytallerne:

Picture%20017.jpg

Strøm inn\ut gangene på forsterkeren:

Picture%20018.jpg

Signal inngangene på forsterkeren:

Picture%20019.jpg

Høytallerne:

Picture%20022.jpg

Problemene er altså:

Hvorfor blir det ikke lyd i høytallerne?

Hvilke høytallere er det lurest å ha delefilter på?

Hvordan kobler jeg delefilteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket lys er det i forsterkeren? Lyset til power eller protection? Hvis det er lyset til power, er alt i orden, så hvis du da har signalkabelen i orden/tilkoblet i begge ender, skal det bli lyd i høytalerene med mindre du har enten ledningsbrudd eller sprengte utganger på spilleren/forsterkeren.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)