elantraman Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Noen som vet om glassfiberstøp med to lag duk blir gjennomsiktig? Lurer fordi jeg skal støpe glassfiber utenpå treverk og vil ha fram treverket. Noen spesiell type polyester man skal bruke eller holder Biltema sin mål for dette? Og er det noen som vet om et eller flere firmaer som selger polyester i bulk (Dvs. mere enn 5 liter)? Skal støpe litt mere etterhvert og gidder ikke dra på BT annenhver dag for å hente ei ny bøtte.Alle tips mottas med takk. Og hvis noen vet om noen som selger former , eller har gode tips om hvordan de lages så vil jeg gjerne ha det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Glassfiber er bare såvidt gjennomsiktig om du tar 1 lag med duk.. Du kan jo bare kjøpe 10 fem liter spann med polyester så holder vel det;) Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Ved såkalt kaldbaking av mahogny båter blir det lagt et lag duk ytterst og der er duken fullstendig gjennomsiktig. Ser bare ut som lakkert mahogny. Sikkert en helt spesiell og tynn duk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geirhn Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Jeg vet i alle fall at man kan få en slik finish ved å bruke epoxy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Surion Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Noen som vet om glassfiberstøp med to lag duk blir gjennomsiktig? Lurer fordi jeg skal støpe glassfiber utenpå treverk og vil ha fram treverket. Noen spesiell type polyester man skal bruke eller holder Biltema sin mål for dette? Og er det noen som vet om et eller flere firmaer som selger polyester i bulk (Dvs. mere enn 5 liter)? Skal støpe litt mere etterhvert og gidder ikke dra på BT annenhver dag for å hente ei ny bøtte.Alle tips mottas med takk. Og hvis noen vet om noen som selger former , eller har gode tips om hvordan de lages så vil jeg gjerne ha det også. Om du kan bestille som bedrift og har noken kroner til overs får du kjøpt 1000 liters/Kg palle med polyester. Og om du er god venn med en dyktig blikkenslager så kan du få han til og lage former. trenger ikkje tjukke blikkplatene for og få til et godt resultat. Siter Bagasjerom SOON finished! Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg