Gå til innhold

Hjelp til å få prøveskilter på båthenger!?!

Ranger emnet

Ola

Anbefalte innlegg

Skal hente båt på lørdag, og den står på en bra henger, som er selvbygd av bilopretter.. Den har ikke rammenr, så det blir litt stress å få den hjem.... Hva i huleste gjør jeg? Kan jo ikke bare si et tilfeldig skiltnr heller, da de trolig registrerer at mitt navn har hatt prøveskilter på den engang liksom... Skulle hatt et nr på en henger som noen gir faen i om har stått på meg for kun en dag kanskje? Hengeren har nytt lyssystem, og nye dekk/hjulager.. Ser ut som om den er fabrikkbygd..

Noen tips? Ikke gidd moral og umodne fjortissforslag..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. de nekta.. Har tilgang på skilter ifra en annen båthenger da.. Men da blir jeg kanskje skutt på stedet? (om de i det hele tatt merker det!?)

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bondelandet der jeg vokste opp (Sande i Vestfold) dro alle rundt på uregga hengere..... Både biler og traktorer. Vi hadde en selv uten å få noe pes for det. Skal du kjøre langt eller?

Du kan jo få han som du skal kjøpe båten av til å svinge innom Biltilsynet og høre hva som må til. De sjekker vel bare at den er i firskriftsmessig stand....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

På bondelandet der jeg vokste opp (Sande i Vestfold) dro alle rundt på uregga hengere..... Både biler og traktorer. Vi hadde en selv uten å få noe pes for det. Skal du kjøre langt eller?

Du kan jo få han som du skal kjøpe båten av til å svinge innom Biltilsynet og høre hva som må til. De sjekker vel bare at den er i firskriftsmessig stand....

Skal hente den på lørdag i oslo, og skal ha den med hjem.. 50mil :D

Er jo en risk å ta da, men det spørs jo hva straffa kan bli!?

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Adaes

Ta skiltet fra den andre hengeren å satse på at det går bra!

Det er mitt gode råd:D

:D du er en vis mann :D

Kjipt om noe skulle skje ja...

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. da er jeg desverre tom for GODE råd:)

Du kan jo kjøre foran som følgebil? :D

Kanskje vi skal ta med paintball geværet til code-man og skyte oss til fri vei? :D :D

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

Hehe:D

Det var en god ide gitt. Den stiller jeg på tvert.

Er det lov å spørre om hvilken båt du kommer hjem med da?

17 fot, 90hk 6 syl outboard, 39knop.. resten får du nok se ;)

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig som jeg er, ringte jeg Biltilsynet og fikk følgende svar:

Det skal la seg gjøre å skrive ut prøveskilter uten at hengeren blir kontrollert av Biltilsynet. Det gjelder som for bil, at flytting fra a til å er tillatt.

For å få vanlige skilter på den, må man ut med et "myndighetsgebyr" på 435,- i tillegg til prisen på nytt skilt. Da lager de nytt vognkort og gir hengeren et rammenummer etter kontroll på Biltilsynet!

Det du bør gjøre da er å ringe biltilsynet der du bor og spørre pent om de kan skrive ut prøveskilter fra Oslo og hjem!

Ble du litt klokere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

Nysgjerrig som jeg er, ringte jeg Biltilsynet og fikk følgende svar:

Det skal la seg gjøre å skrive ut prøveskilter uten at hengeren blir kontrollert av Biltilsynet. Det gjelder som for bil, at flytting fra a til å er tillatt.

For å få vanlige skilter på den, må man ut med et "myndighetsgebyr" på 435,- i tillegg til prisen på nytt skilt. Da lager de nytt vognkort og gir hengeren et rammenummer etter kontroll på Biltilsynet!

Det du bør gjøre da er å ringe biltilsynet der du bor og spørre pent om de kan skrive ut prøveskilter fra Oslo og hjem!

Ble du litt klokere nå?

Takk!

Det hjelper meg iallefall MYE til å få regga den senere!

Men de sa at jeg ikke fikk prøveskilter uten enter chassienr, eller regnr.. :(

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider