Gå til innhold

V70 -99 starter ikke etter kjøring i søle

Ranger emnet

tommer

Anbefalte innlegg

Hei!

Kona mi var uheldig og kjørte i en søle som var dypere enn anntatt. Etter ca 1 km. stoppet hun bilen og gjorde noen ærend. Når hun så kom tilbake for å starte bilen (ca 20 min) ville den ikke starte.

Jeg har hatt bilen i varm garasje i et døgn og håpet at uønsket vann skulle fordampe i løpet av denne tiden. Når bilen så skulle startes startet den, men stoppet etter kort stund.

Noen som har idé om hvor jeg bør begynne å feilsøke? Blir veldig glad for nyttige innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme symptom på min i helgen.

flytta den 10meter om morran og skulle flytte den tilbake noen timer senere, da startet den, men fusket fælt før den stoppa. ville faen ikke starte igjen. Hørtes ut som om motoren var helt kompresjonsløs, men dynamo, registerreim og kammer flytta seg som det skulle.

Etter ca en time ga jeg faen og kjørte den på starteren i ett minutt og da kom den. fusket fælt noen få sekunder før den virka like fint igjen..

Har bestemt meg for at mye nedbør og varm luft har spilt den et puss, håper det var et engangstilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du hadde rett. Når jeg skulle hente den etter opptørking i kveld startet den igjen uten noe som helst problem. Kjørte hjem og alt bare vel. Har også tidligere opplevd at jeg har hatt startproblemer etter kort start for å flytte bilen litt. Virker på meg som om det blir mer bensin enn hva bilen klarer å starte på.

I alle fall fornøyd med at alt er ok nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,

har vært ute for det samme ved kjøring i vanndammer, og også ved ekstrem fuktighet/kondens. Problemet er dette:

Motoren er tverrstilt, med tennpluggen nedfelt i en forovervendt "hylle" på motoren. Når du kjører i en vanndam så kan det bli kastet vann opp mot forkant av motor, og dermed kan tennpluggene drukne. Raskeste måte å fikse dette på er å ta av dekselet som står over pluggene, bruke papir for å fjerne vann/fuktighet rundt pluggene, og deretter spraye med "vanndrivende godstoff på boks". Hjalp i alle fall meg. Er forøvrig ikke særlig morsomt når dette skjer på biler med automat-gir. Blir litt vanskeligere å holde turtallet oppe på en fuskende motor med automatgir kontra manuell kasse.... :ahahahhaha:

Håper dette kan være til hjelp/forklaring...

Jensemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider