Gå til innhold

Bytta B23a - b230f. bruker MYE bensin, går ugjenvnt på tomgang.feilkode 311.hvorfor?

Ranger emnet

Sikaflex

Anbefalte innlegg

hei har bygd om bilen min frå b23a til b230f..

men f motoren bruker alt for mykje bensin å går veldi ujamt på tomgang med lambda sonde på..

får opp feil kode 311 hastighets signal fattast.. ka betyr de?

å ka trur dåkke e de so jer at bilen ikkje går sikkelig å bruker alt for mykje bensin på normal kjøring?

Mvh

Dan

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxis skrev:
Det betyr vel at du ikke har bakaksling med el speedo.

Eller at signalet der ifra mangler.

Innsprøytninga skal ha signal der ifra.

ja var de jeg tenkte på--..

men når ej kobla ti lambda sonden går den veldi dårli å år ujamt

kan lambda sonden vere defekt, sjøl om jeg ikkje får feil melding om de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lars_b skrev:
Det hastighetssignalet er det bare å drite i, har ikke noe å si. Hvis lambda måler feil eller sender feil signal blir alt bare tull ja, så skaff en ny lambda, du kan jo finne ut om en av dysene dine lekker, sjekk om tennpluggene dine ser normale ut osv.......

korleis ej sjekka om dysene leker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75mk2 skrev:
Feilkodene kommer en og en. prøv å les av et par ganger og se hva du får opp da. Lyser motorlampa?

ja veit dei kommer ei å ei.. men får kunn 311.. men trur lambdaen e gåen sida motoren går heil sjukt når ej kobla den til..

men får ikkje opp feil kode på den

men skall skifte den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet: det finnes ikke problemer bare nye løsninger! :D så dette burde da gå fint! ;)

Har du finni ut hva som er galt eller?

Hvis du kjenner noen volvo-guruer i nærheten kan du jo spørre om noen av dem har en bakaksel med el-speedo du kan låne da... Prøve om det blir noe bedre av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

locked skrev:
du må ha et pulserende signal, viss ikke er du like langt.

men er jo fort gjort å sette på en ny bakaksling.

Trenger ikke el-bakaksel, funka utmerket med både F og FT i min gamle, og der koblet jeg ikke opp hastighetssignalt, sikker på at det ikke var noe annet som var feil med bilen din da???

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RuZleBiFf skrev:
Du vet: det finnes ikke problemer bare nye løsninger! :D så dette burde da gå fint! ;)

Har du finni ut hva som er galt eller?

Hvis du kjenner noen volvo-guruer i nærheten kan du jo spørre om noen av dem har en bakaksel med el-speedo du kan låne da... Prøve om det blir noe bedre av den grunn...

ej he bakaksling.,. men he ikkje fått bytta den he våre vekke noen dager no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider