Gå til innhold

Noen spørsmål ang 240...

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har en volvo 240 b19 1980 mod, og lurer da litt på noen ting..

 

1) Er det noen forskjeller på eksosanlegget fra en volvo 240 85 og en volvo 240 80? Med tanke på innfestninger og slikt.

 

2) Hvor store høytalere har jeg plass til i dørene foran? Kom gjerne med linker. (ikke høytalere til den største pengen altså)

 

3) Har veldig svakt lys i dashbordet (speedohuset). (Har byttet til nydashen).

Justerings-saken funker, men blir ikke fult lys. Er såvidt man ser det i mørket.. Hva kan være galt?

 

4) Når man skal lydisolere bagasjen, hvor å hvordan gjør man dette? Er vel ikke bare å stappe lydisolasjon overalt?

 

5) Hvor er det billigst å kjøpe stivere foringer?

 

6) Hvilken del av understellet burde jeg oppgradere først?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Var under bilen idag å så på eksosanlegget. Ser ikke ut som det passer helt 100% da jeg ikke får på begge gummifestene til midtpotta. Festene på potta ligger liksom helt inntil festet i karossen..

 

Ang høytalere tenkte jeg på å få inn nye uten modding..

 

Hvordan blir det å isolere seteryggen? Er jo bare noen få stålstenger mellom rygg å bagasjerom...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være ganske liten innbyggingsdybde på de høyttalerne, for at de ikke skal ta inn i vinduet.

 

Jeg ville ha prøvd å isolere hjulbuene innvending. Da slipper du mye hjulstøy. Og isolere gulvet under baksetene, og gulvet i bagasjerommet.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste foringer får du vel fra DaButcher, når han har sine fellesinnkjøp fra USA. Ellers er vel Pedersens et godt valg.

 

Understellsmessig kan du begynne me Lesjøfors senkefjærer og Bilstein ClubSport-dempere. Da har du kommet langt! Neste vil være foringene. Skal du ta'n lengre er coilovers et alternativ, men litt dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... Så det går an å få kjøpt sånn "overgangsring" til 5.25"? Må leite litt rundt å se hva jeg finner..

 

Hva vil Lesjøfors å bilstein-demperene koste sånn ca? Vil ha bilen stivest mulig for minst mulig penger.. :P Coilovers blir vel neppe noe alternativ med det første.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår