velo Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Ja, men da er det vel bare å sette igang å sveise turbomanifoil og få tak i en liten turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Sikkert ikke komplett, var bare noe jeg heiv i sammen nå.. Blir oppdatert etterhvert som jeg finner feil.. Utstyr: Stort og lite skrallesett Stor skiftenøkkel Vinkelsliper Kniv wd40 Umbrakosett Drill og borr Materialer: Turbo\grenrør Dyser Oljeslanger Dumpventil Silikonslanger \ trykkrør til gate Eksosanlegg Ledninger og skjøteutstyr til lamdba og lmm Vakuumslanger Skottgjennomgang til retur Pakning til innsug og eksosmanifold Å gjøre: Opp med bilen og av med fanger Demontere lambda Skru av flexkobling ved lambda Av med grenrøret Dynke oljeumbrako med wd40 Demontere radiatorvifte Demontere bunnpanne Borre hull i bunnpanne til oljeretur Montere skottgjennomgang til retur Montere bunnpanne med ny pakning Ny olje (filter) Skru av fuelrail Skifte dyser Skjøte lmm Skru ut umbrako til olje for turbo Montere turbo og ic Olje tur og retur Trykkrør og dump Vakuum til dump og trykkmåler Eksosanlegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 NÅ begynner det å ligne på noe her ja :):) Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Av med fanger?? Demontere lambda?? er jo forgasser bil ;) Lag en overgang fra orginal manifoilen til turbo, og monter turbo`n, skru ut olje føleren i blokka, og monter et t-stykke der for olje til turbo, returen skal ned i bunnpanna. Så må du ha rør fra turbo til forgasser, gjerne via en intercooler... hvis forgasseren din ikke tåler trykk, så må du lage en trykkboks... videre så må du selvfølgelig ha på eksosen... Da skal det i teorien bare være å starte opp, og kjøre på ca 0,3bar trykk... Men det er MYE mere som bør gjøres for at det skal bli noe morro ut av det... Du kan feks få laget til en topp pakkning i kobber som er tykkere en orginal pakkningen, så kan du kanskje øke trykket til 0,5bar, men da begynner det å bli lite bensin regner jeg med, så da må du finne på noe der, det enkleste er en dyse i trykkboksen, som styres av en trykkbryter som feks slår inn ved 0,4bar trykk... Skal du ha noe mere trykk en dette, så bør hele motoren overhales... Dette er den "rimelige" løsningen, og er sjelden holdbar i lengden, skal du ha noe skikkelig, så glem 1,2 motoren ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Det der er utgangs pungt i innsprøytning, så vist noen skal turbo konvertere så bør de ha såpass peiling at de skjønner at de ikke trenger og bry seg om lamba på en gammal forgasser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Motoren står allerede på en palle klar til vask og demontering for å sjekke topp, ventiler o.l. ;) Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Altså ... forstå at jeg gjør dette for å lære. Jeg kan ikke så masse om motorer og denne motoren er såpass "simpel" at dette ser jeg på som ett overkommelig prosjekt. Eneste problem av grei størrelse vil bli å få laget til manifoilen. Men det går sikkert på en eller annen måte det også. Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Hvordan ser manifolden ut da? Om den er laget med en flens litt langt oppe så er de jo bare å lage en overgang. Et større problem blir vel heller å få gasseren til å funke. Beste er vel å finne en R5 GTT gasser som tidligere nevnt, men den er ikke så lett å få tak i. Og da må du lage overgang til den også og bare håpe at den er dyset ca riktig. Men du kan jo montere gasseren du har før turbo da. Da kan du ikke bruke IC men du kan bruke vanninnsprut. Tror KRB har et sett til 1500 kr. Om du gjør dette så passer det jo bra om du har liggende gasser. Skal jo ha plass til alt. Men håper du finner en billig 200sx delebil og finner ut at du vil mose den motoren nedi:) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.