Isakine Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Har planer om å kjøpe meg en V70,har hørt att det finnes en med 2,5l motor og ca 170hk,noen som veit hva motoren heter? hva er egentlig den beste modellen med den beste motoren i volvo V70. Finnes det en link hvor jeg kan lese om de forskjellige motor allternativene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 I norge finnes det V70 med 2.0-2,3-2,5L motoralternativer med en effekt på mellom 126 og 265Hk. Den motoren du snakker om heter B5254S og er på 2,5L og 170Hk. Selv har jeg en 2,0L med lavtrykksturbo og 180Hk orginal, er svært fornøyd med den motoren. Kan anbefale turbomotor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isakine Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 :thanks Det er denne jeg tenkte på ja,B5254S og er på 2,5L og 170Hk har kjørt en slik bil og den likte jeg Men din V 70 med lavtryysturbo, hvordan er bensin forbruket på denne motorvarianten. Er det noe spesielt som man ser etter på en V 70(svakheter):deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Bensinforbruket er greit, det ligger på rundt 1l på mila på blandet kjøring. Her vel vært noe problemer med ende stagene til stabstaget forran, samt det bakre festet på eksosen som har en tendens til å ruste av. Ellers er den vel ett ganske bra valg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 hehe.. min bruker ca 2.5l på mila på bykjøring.. men er chippa og med automatgir.. til gjengjeld bruker den 0,84 på langkjøring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 se også etter lekkasje på sim-ring mellom motor og gir... ikke så ofte men er da endel av det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isakine Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 :drunk: Takker for alle innspill. Har hørt rykter om att nye V70 er bygd på samme lest som ford mondeo:oohh :oohh :oohh si att det ikke er sant da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 det er nok desverre sant ja ford eier volvo og prøver å lage volvo så billig som mulig ved å bruke sitt eget søppel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isakine Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Hæl...t. no vart æ skuffet,Har funnet en V70 2001(ny modell)med 2l og 180HK(turbo).Er det en VOLVO da,eller er det også en bastard. Den har gått 162 tusen fulgt alle servicer på volvo EU ok og byttet regreim til 195tusen.....er det et greit kjøp?:oohh :oohh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Det er Volvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Ville valgt 2.0 LT jeg, lavere forbruk på den er det oppgitt fra fabrikk på den mener jeg.. MEN, ville aller helst hatt 2.5 Turbo:) 196 hk mener jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isakine Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Ja leon kjør videre med tt'n din og drøm videre om en 2.5 Turbo 196 hk du, mens jeg kruser rundt i min nye V70grinchy Men snakket med en fra bilia jessheim som beroliget meg litt.det var slik att 2l diesel motoren var en kommbinasjon, ellers på bensin var det lite ford deler..........og takk fa...for det:magic: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 2.0 turboen bruker lite om du kjører fint. takket vere at du har "bare" en 2liter. Ekstra effekten får du bare når du gir på litt. 2.5'en bruker mer hele tiden siden den har større slagvolum.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urbanius Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Hei. Jeg har selv en 98 v70 T5, 2,3l med automat. Dette er en bil jeg liker godt og trives med. Ved bykjøring og småkjøring er forbruket rundt 1,1-1,2 og på langtur, samt med tanke på å kjører litt økonomisk kommer jeg ned på 0,8. Problemer jeg vet om: -Bremesene på modeller med automat, mange bruker de lite og da ruster de. -Lekkasje på olje retur fra turbo. -Sete varmere. -Panel for heving og senking av vinduene. -Som nevnt, feste på eksos potten bak. -Rust på bakluken, samt dårlig pakning ved skilt lyset. -Innerdelen av bakluken løsner. Det var vel det jeg kom på. Mvh. Urbanius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Ja leon kjør videre med tt'n din og drøm videre om en 2.5 Turbo 196 hk du, mens jeg kruser rundt i min nye V70grinchy Men snakket med en fra bilia jessheim som beroliget meg litt.det var slik att 2l diesel motoren var en kommbinasjon, ellers på bensin var det lite ford deler..........og takk fa...for det:magic: Drøm og drøm.. Gidder ikke kjøpe volvo igjen jeg før jeg får tak i pen V70 Awd R... Det andre blir for slapt:blah: Hehe... Lykke til med kjøp av bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg