Gå til innhold

V 70

Ranger emnet

Isakine

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har selv en 98 v70 T5, 2,3l med automat.

Dette er en bil jeg liker godt og trives med.

Ved bykjøring og småkjøring er forbruket rundt 1,1-1,2 og på langtur, samt med tanke på å kjører litt økonomisk kommer jeg ned på 0,8.

Problemer jeg vet om:

-Bremesene på modeller med automat, mange bruker de lite og da ruster de.

-Lekkasje på olje retur fra turbo.

-Sete varmere.

-Panel for heving og senking av vinduene.

-Som nevnt, feste på eksos potten bak.

-Rust på bakluken, samt dårlig pakning ved skilt lyset.

-Innerdelen av bakluken løsner.

Det var vel det jeg kom på.

Mvh.

Urbanius

Må si meg veldig enig i dette :)

Eneste jeg ikke har som er på den listen er setevarmere, de fungerer fælt på min. Og bremser, de brukes for de de er verdt en gang i uka for å holde de skikkelig i bruk ;)

Har også bestilt ny pakning og o-ring til oljereturen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ja leon kjør videre med tt'n din og drøm videre om en 2.5 Turbo 196 hk du, mens jeg kruser rundt i min nye V70grinchy

Men snakket med en fra bilia jessheim som beroliget meg litt.det var slik att 2l diesel motoren var en kommbinasjon, ellers på bensin var det lite ford deler..........og takk fa...for det:magic:

2l dieselen er en Ford motor ja ;) 1,6l diesel i S40/V50 er et samarbeid mellom Ford, Peugeot og Citröen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro klarglass er simpel sak å montere på din bil, koster nok litt men..

Når det gjelder bensinforbruk går min på en snau liter på mila på langkjøring.. Rundt halvannen på blandet.. Er veldig fornøyd med det :)

Når det gjelder bremsene så er jeg av den tro at biler med automat har mere jevnlig slitasje, det er jo begrenset hvor mye du får bremset på gira. :)

Lekasjen i simringen mellom motor og girkasse kommer som oftest av tett veivhusventilasjon, noe som kan være et problem på disse bilene vis det er dårlig vedlikeholt. Den kan da også trykke ut olje av oljereturen.

Rust på bakluka er jo nevnt, og det er desverre et problem :(

Ellers, Volvo er herlig :)

`00 Volvo V70 R AWD

CE lappen tilbake igjen!! Takker fylkeslegen for å vise vett! :D

Scania 164 580

VolvoForum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har en v70 2,0l. 2002 mod å på den er det glassfiberluke bak, tror det kom på v70n, altså 2001. Min bruker ca 0.65 på langkjøring og ca 0,9 på småkjøring, forbruket øker betraktelig ved bruk av cruisekontroll, ellers har jeg ikke hatt ett eneste problem enda, eneste att servopumpa bråker litt når den blir varm når jeg satte på sommerfelgene (235/40-18), er det flere som har det tro?

Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil

Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt

BMW X3 2.0D 06 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider