Gå til innhold

Hvor mye senk med 18'' felger på vento?

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann. jeg spørr for en kamerat angående dette.

Han skal ha 18'' felger og lurer på hvor mye han bør senke den egentlig?

Med at den skal være kjørbar ute på veiene!

Og evnt senke sett som anbefales?

Takker meget for svar!

Spørs hvor mye han vil senke det...

men 60 senk eller 80 burde gå greit...må nok kanskje valse og skjære ut litt plastikk, men da ser det i hvertfall pent ut, å du kommer frem på de fleste plassene i Norge om du ikke er fra Nord da...!=)

Du burde satse på justerbart senkesett...fordell å kunne heve bilen til vinteren..:P

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som han som selv lurer skriver over, så er han ikke interessert i og kappe eller valse eller noe slikt.

Så da venter vi til noen mer fornuftige svarer.

Foresten bilen skal gå i bergen.

Maks 30-40mm og med da korrekt dekk dim (215/35-18) og korrekt innpress.... dersom han ikke skal kappe/valse noe som helst

18" er for stort på de bilene og å unngå subbing med 18+senk uten valsing/modding av hjulbuene er som å tru på en viss mann med hvitt skjegg,stor mage og rød drakt :)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Eg prøvte meg med 18" men eg ga opp på rundt 60mm senk så de ligger nå her å samler støv og nye 9x16 er på vei.

18" er og blir for stort på vento/golf 3 etter min meining. vis det hadde eksistert 205 30 18 dekk så hadde det kansje gått bedre.

- 98 Audi a6 2,5tdi

- 82 Vw Golf 1 Weber

x 96 Vw vento

x 99 TT

x 00 Seat Leon x 02 Seat Leon x 92 Golf cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" er og blir for stort på vento/golf 3 etter min meining. vis det hadde eksistert 205 30 18 dekk så hadde det kansje gått bedre.

Enig i det!

Med 205/30-18 hadde man antagelig ikke kunnet lage et dekk med høy nok lasteindeks

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjekk bra med 70mm senk på min og med 18" så lenge bilen stod stille ,men så fort eg kjørte å svinga så krølla eg hjulbuene så nå er eg nødt til å bruke breddere for å skjule bulkene.

så eg er litt skeptisk til hvor fint det går.

men mulig det går vis demperene er stilt på maks hardhet alså ingen fjøring bare dabbing på gummien.

- 98 Audi a6 2,5tdi

- 82 Vw Golf 1 Weber

x 96 Vw vento

x 99 TT

x 00 Seat Leon x 02 Seat Leon x 92 Golf cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider