Nissanmicra Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Min b230F lager en slags hyle/plystre-lyd. x Lyden er avhengig av turtall x Værst på 900-1100rpm. x Føler at den enkelte ganger er værre enn andre ganger x Kan høres ut som den kommer fra fronten på motoren, men det er ikke reimene. Registeret? x Det høres ut som noen plystrer jævlig høyt. Det er så høyt til tider at dama inne på shell spurte om det var min bil som sto å plystret. Hva kan dette være? Lagra i et av reimhjula? Kan jeg feilsøke dette på noen måte?? Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Sjekk dynamolagret.. Evt strammehjulet til reg.reima. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Det kan være vannpumpa og, hadde noe lignende på min 740, var en konstant plystre/suselyd, det var vannpumpa, da hadde jeg kjørt med kun vann i systemet i lenger tid. Jeg tok å pumpet olje i hullet på toppen av pumpa.. Og etter litt kjøring så forsvant lyden. Kan være at pumpa di er dårlig også da, men kan jo prøve å få litt olje ned igjennom hullet å se om det hjelper :) Jævlig iriterende lyd foresten. hehe.. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nissanmicra Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Skal prøve det med vannpumpa. Hva slags olje og hvor mye? Lyden er helt absurd irriterende. Om jeg skulle ha tippet på hvor lyden kommer fra ville jeg sagt at det høre ut som det reimhjulet som vifta sitter på. Mulig å sjekke det? Skal prøve å ta av alle reimene senere å se om det hjelper. Da må det vel være dynamoen, vannpumpa eller servoen. Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Skal prøve det med vannpumpa. Hva slags olje og hvor mye?Lyden er helt absurd irriterende. Om jeg skulle ha tippet på hvor lyden kommer fra ville jeg sagt at det høre ut som det reimhjulet som vifta sitter på. Mulig å sjekke det? Skal prøve å ta av alle reimene senere å se om det hjelper. Da må det vel være dynamoen, vannpumpa eller servoen. Der hvor vifta sitter, er jo der vannpumpa er også. Samme F hvilken olje, bare å tømme litt nedi å starte å kjøre litt, å kansje tømme ned mer.. Jeg kikka nedi hulle der det var noe som gikk rundt så jeg bare smørte litt. -Men ta av reimene til vannpumpa/vifta, da finner du vertfall ut om det er den som bråker :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Hadde det på min B230K og det var falskluft som blåste ut og plystra Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nissanmicra Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Svigerfar mente også at det kunne minne om luft som enten ble sugd/blåst ett sted. Hvor hadde du falskluft? Som sagt så får jeg prøve å ta av reimene først og sjekke om det er vannpumpe e.l. først. Får se om jeg gidder idag, det regner og jeg har ikke garasje. Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Var mellom innsug og forgasser, men kan jo også være mellom innsug/topp osv på din... Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 ta av reimene så sjekker du om dn blir borte.. er den borte så setter du på reima til servoen.. er den borte så er det enten dynamo eller vannpumpe.. hvis d fortsetter å hyle så er det brae å lete videre:P Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg