Gå til innhold

B230F hyler. Hva kan det være?

Ranger emnet

Nissanmicra

Anbefalte innlegg

Min b230F lager en slags hyle/plystre-lyd.

x Lyden er avhengig av turtall

x Værst på 900-1100rpm.

x Føler at den enkelte ganger er værre enn andre ganger

x Kan høres ut som den kommer fra fronten på motoren,

men det er ikke reimene. Registeret?

x Det høres ut som noen plystrer jævlig høyt.

Det er så høyt til tider at dama inne på shell spurte om det var min bil som sto å plystret. Hva kan dette være? Lagra i et av reimhjula?

Kan jeg feilsøke dette på noen måte??

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være vannpumpa og, hadde noe lignende på min 740, var en konstant plystre/suselyd, det var vannpumpa, da hadde jeg kjørt med kun vann i systemet i lenger tid. Jeg tok å pumpet olje i hullet på toppen av pumpa.. Og etter litt kjøring så forsvant lyden.

Kan være at pumpa di er dårlig også da, men kan jo prøve å få litt olje ned igjennom hullet å se om det hjelper :)

Jævlig iriterende lyd foresten. hehe..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve det med vannpumpa. Hva slags olje og hvor mye?

Lyden er helt absurd irriterende.

Om jeg skulle ha tippet på hvor lyden kommer fra ville jeg sagt at det høre ut som det reimhjulet som vifta sitter på. Mulig å sjekke det? Skal prøve å ta av alle reimene senere å se om det hjelper. Da må det vel være dynamoen, vannpumpa eller servoen.

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve det med vannpumpa. Hva slags olje og hvor mye?

Lyden er helt absurd irriterende.

Om jeg skulle ha tippet på hvor lyden kommer fra ville jeg sagt at det høre ut som det reimhjulet som vifta sitter på. Mulig å sjekke det? Skal prøve å ta av alle reimene senere å se om det hjelper. Da må det vel være dynamoen, vannpumpa eller servoen.

Der hvor vifta sitter, er jo der vannpumpa er også.

Samme F hvilken olje, bare å tømme litt nedi å starte å kjøre litt, å kansje tømme ned mer.. Jeg kikka nedi hulle der det var noe som gikk rundt så jeg bare smørte litt.

-Men ta av reimene til vannpumpa/vifta, da finner du vertfall ut om det er den som bråker :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta av reimene så sjekker du om dn blir borte.. er den borte så setter du på reima til servoen.. er den borte så er det enten dynamo eller vannpumpe.. hvis d fortsetter å hyle så er det brae å lete videre:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider