Gå til innhold

Bomringen kan bli dobbelt så dyr

Ranger emnet

vw-vegard

Anbefalte innlegg

Hmmm...hva er boten for å kjøre uten skilt foran og evt. jævlig møkkete bak..? Eller vaske hele bilen minus skiltene,siden de "er på lån" fra staten... Pendler man tjener man jo nesten på det...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm...hva er boten for å kjøre uten skilt foran og evt. jævlig møkkete bak..? Eller vaske hele bilen minus skiltene,siden de "er på lån" fra staten... Pendler man tjener man jo nesten på det...

Mener å huske at boten er 2.000, men tar forbehold om at den er høyere nå, de øker jo bøtesatsene fortere enn folk rekker å få med seg :rolleyes:

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører utenom ringen vær gang jeg skal inn til sentrum. Skammer meg heller ikke, staten har fått så mye penger av meg i andre avgifter. Så mye at jeg faktisk av og til har sliti med å betale div regninger:deng . Virker som alle hater frp, men er faktisk det eneste partiet jeg syntes har noe og fare med. Men spørs vel om ikke mye av det dem sier også bare er tomprat.:shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Virker som alle hater frp, men er faktisk det eneste partiet jeg syntes har noe og fare med. Men spørs vel om ikke mye av det dem sier også bare er tomprat.:shake

Rett etter Frp bestemte at ingen lokalpolitikere skulle gå for et forslag for bomring, gjorde en Frp-politiker i Oslo (som dere vet har vi Frp og Høyre-bystyre her) akkurat det. Han stemte for Oslopakke 3, og 20 år til med bomring..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke folk her Autopass? Jeg betaler 13kr per passering, noe som er ganske mye billigere enn 20 ;) Er helt sikker på at det blir rabatter selv om prisen går opp også. Jeg gir egentlig faen da jeg straks skal flytte fra denne møkkabyen og opp til Trondheim. Der er det ingen bomring i byen, man slipper å ta sånn forbanna parkeringslapp bare man skal handle på butikken, og folk tuter ikke som nå sutrette grinunger konstant og tror de er kongen på veien. Slipper også å stå i kø i rushtiden i samme grad som i Oslo. Det å være billist i Oslo suger.rett og slett. Byen er bygd for kollektiv transport. Skal man bo her må man bare finne seg i å la bilen stå hjemme i arbeidstiden, og bruke den kun på fritiden når trafikken er mindre. Synes synd på de her inne som må bruke firmabil i jobb. De står sikkert i kø over 1 time hver dag, noe som er dritkjedelig. Når jeg tenker meg om vil jo det koste firmaet og etterhvert kundene flere tusen kr i uka. :S

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at dere er overasket.. dere har fått med dere at dere lever i Norge?

Jeg skjønner ikke at vi klarer å ha så høy personlig levestandard, slik staten lopper oss for alt vi eier av penger..

Men det er utrolig kjipt forslag, det er en del kroner det er snakk om.. Men i Oslo finnest det vertfall et godt utbygd kollektiv-system.. Her jeg bor: "Bruk kollektiv transport", drit i at bussene ikke går dit du vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser ikke du avisene? Sjekk evt. http://www.fjellinjen.no du :)

eneste avisa som dukker opp i postkassa mi er lokalavisa Oslo Vest. Følger derimot med på dagbladet.no osv ;) Ifølge fjellinjen.no går jo prisen kun opp med 5 kr passeringen. Og de med autopass avtale har 20% rabatt. Dvs. at de med autopass avtale betaler 4kr mer enn før. Det må jo tåles. Er verre med bensinprisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er som følger:

Ja Fjellinjen reklamerer helt sikkert med at prisen går opp 5kr.

Hadde det bare vært så enkelt.

For det første forsvinner abonnementsordningen med fritt antall passeringer. Jeg betaler per i dag 4.100,-/år for ubegrenset antall passeringer.

Ordningen med fritt antall passeringer opphører, og klippordning for alle innføres.

Sjekker du dagens takster ser du at billigste klippekortordning er 4000,- for 350 klipp. Altså drøye 11,- per passering.

Når vi nå må ta i bruk de nye verdipassene får man 20% rabatt på ordinær passering. Ingenting mer!

Altså 20% rabatt på prisen for ordinær passering.Prisen per passering er dermed 20,-. Sammenlignet med det billigste klippekortet man har i dag får man en prisdifferanse på nesten 9,-.

I tillegg er det jo slik at det ikke lenger finnes abonnement med fritt antall passeringer. Maksimalt antall betalte passeringer per måned settes til 60 stk. Altså 1200,- med "rabatt". Man betaler for maksimalt 60 passeringer. Deretter er det gratis ut måneden.

For en som kjører mye i Oslo vil dermed prisen stige fra 4.100,- til 14.400,- per år. En økning på ca 351%.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i Oslo finnest det vertfall et godt utbygd kollektiv-system.. Her jeg bor: "Bruk kollektiv transport", drit i at bussene ikke går dit du vil..

Så har du oss som HATER buss. Skjer ikke i allverden at jeg tar den møkka til jobb. La meg delta i den globale oppvarmingen med dieseldyret mitt:ratatatat

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten nødt til å få meg brikke nå som gammel pris gjelder. Blir billigere enn 25 spenn hver gang ihvertfall. Og klippene vil vare lenge siden jeg ikke kjører så ofte utenfor ringen :)

du skjønner det de liker ALLE penger de får inn, og de har faktisk tenkt på deg og dine klipp:) Prisen blir gjort om selv om du har kjøpt klipp før endringen...ble det like billig som du trudde:)? hehe...

Mener jeg las dette på vg.no eller dagbladet.no

edit:

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=520618

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ba deg sjekke http://www.fjellinjen.no trodde jeg kanskje du kom til å sette deg inn i saken, men jeg får vel forklare den her da.

Ja Fjellinjen reklamerer helt sikkert med at prisen går opp 5kr.

Hadde det bare vært så enkelt.

For det første forsvinner abonnementsordningen med fritt antall passeringer. Jeg betaler per i dag 4.100,-/år for ubegrenset antall passeringer.

Ordningen med fritt antall passeringer opphører, og klippordning for alle innføres.

Sjekker du dagens takster ser du at billigste klippekortordning er 4000,- for 350 klipp. Altså drøye 11,- per passering.

Når vi nå må ta i bruk de nye verdipassene får man 20% rabatt på ordinær passering. Ingenting mer!

Altså 20% rabatt på prisen for ordinær passering.Prisen per passering er dermed 20,-. Sammenlignet med det billigste klippekortet man har i dag får man en prisdifferanse på nesten 9,-.

I tillegg er det jo slik at det ikke lenger finnes abonnement med fritt antall passeringer. Maksimalt antall betalte passeringer per måned settes til 60 stk. Altså 1200,- med "rabatt". Man betaler for maksimalt 60 passeringer. Deretter er det gratis ut måneden.

For en som kjører mye i Oslo vil dermed prisen stige fra 4.100,- til 14.400,- per år. En økning på ca 351%.

Okey. Hadde nok ikke satt meg godt nok inn i saken ser jeg. Nå som du legger fram disse opplysningene forstår jeg godt din frustrasjon! Glad jeg skal flytte herfra. Dette er jo helt latterlig for de som er aktive brukere av veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider