Gå til innhold

Prosjekt bremsebytte er ferdig...

Ranger emnet


Euro-96

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt ferdig er den ikke.

Må tilpasse alle ventilene ved å kappe de til riktig lengde,låsesporene skal dreies,måle inn fjærtrykket og så må den monteres sammen.

Men fikk lashcapsene her om dagen,så nå har jeg egentlig ingen unnskyldning for å ikke sette sammen motoren bortsett fra at motorene til skrotnisse og svetto står først i køen..

Og motoren til forlovern min som kjøpte alt av 8v-deler fra den "gamle" motoren min.

Bilde av den som den ser ut nå....:

 

ResizeofIMG_4641.jpg

 

ResizeofIMG_4642.jpg

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når var det dette bremse prosjektet begjynte?? hvor mye har jeg egentlig gått glipp av mens jeg har ligget under jorda?? men det her ser uansett helt konge ut :) jeg vet hvem jeg skal mase på om å lage adaptere når jeg får lyst på noen store bremser til børsa mi :sombrero:

 

Vi lager adaptre til halveisen for øyeblikket,kun frambremser da..

Han har fått tak i 4-stempla brembokalippere og 330mm skiver..

At du ikke har fått med deg dette prosjektet er da ikke det minste overraskende..du har jo stått som en struts med hue langt neddi sanda i to år snart...

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel liggi i homo sola den svetto gutten så vidt jeg har skjønt!!!

 

pfff naturlig brun :titties:

 

hvis/når jeg skal ha meg store bremser blir det vel noe alla henrik sine, ser ikke grunnen for å bytte de bak!

 

ser egentlig ikke no grunn for å bytte de forran heller kan ha det nok morro på skogen uten store bremser, men skal vi til nurburgern eller acr en gang er det vel bra å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager de selv i vanlig svart stål,og det blir mer en bra nok.

Montert på akselen...:

 

ResizeofIMG_4237.jpg

 

Er du sikker på at de brakettene og boltene er kraftige nok? Synes det ser fryktelig spinkelt ut.

'06 Subaru Outback 3.0R

'92 Suzuki Bandit GSF 400
x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800  '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ferdig er den ikke.

Må tilpasse alle ventilene ved å kappe de til riktig lengde,låsesporene skal dreies,måle inn fjærtrykket og så må den monteres sammen.

Men fikk lashcapsene her om dagen,så nå har jeg egentlig ingen unnskyldning for å ikke sette sammen motoren bortsett fra at motorene til skrotnisse og svetto står først i køen..

Og motoren til forlovern min som kjøpte alt av 8v-deler fra den "gamle" motoren min.

Bilde av den som den ser ut nå....:

 

hva forventer du av effekt her a? fortell litt om motorn nå. blokka "di" får ny innmat nå. hehe

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at de brakettene og boltene er kraftige nok? Synes det ser fryktelig spinkelt ut.

 

Tja,hva skal jeg svare her da??

For det første er det ikke store belasningen på bakbremsen da,det er jo den lette delen av bilen + at den bare får 30% av bremsekraften.

For det andre så er alle skruene byttet til 12.9 umbrako, to stk m10 og to stk m14 så de er ikke den svake lenka i dette oppsettet.

Og braketten tåler forhåpentligvis mange ganger mer enn det den blir utsatt for her.

Den er 15mm tykk.

Jeg bekymrer meg ikke.

Hva har du for forslag til å gjøre dette mer solid?

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva forventer du av effekt her a? fortell litt om motorn nå. blokka "di" får ny innmat nå. hehe

 

De vanlige 500 hestene og oppimot 600nm kanskje?

Dette er 2,3 og min var 2,5 og på 1,5 bar gav min motor 508 hester og 655nm.

På to bar gav den 546 hester og 680nm.

Da han har to desiliter mindre motor mister han ihvertfall 100nm.

Men vi får vente å se..

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår