Gå til innhold

Bilen stopper. Går igjen etter 2 min.

Ranger emnet

Belia

Anbefalte innlegg

Når motoren er varm stopper den plutselig, i dag 2 ganger på 20 min. Den starter helt fint igjen etter 2-4 min.

Det virker som tenningen forsvinner, og dashbordet lyser som et juletre. Lambda-lyset er også på. Dette skjer fra tid til annen, men slukkes når jeg nuller ut hjernen (kobler av batteriet).

Byttet nylig:

Alle filtre. Tennplugger, ledningsnett til tenning, rotorlokk og rotor.

På komp-test er den fin, men likevel mister den litt kjølevæske.

Bilen har gått med Viking-chip i 2 år og lader 0,65.

Kan dette stopp-problemet ha noe med bensin-pumpa å gjøre? Er det noe sensor på denne? Trenger den noen min på å bygge opp trykk?

Trenger virkelig hjelp med dette.

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min B230F med LH2.4 hadde jeg samme problem. Starta og stopp helt som den ville, kunne bare vente noen minutter så fungerte den igjen. Feilen der var svinghjulsgiver som volvo tilfeldigvis hadde på lager, for den solgte godt :)

Ikke samme delenr til turbo/NA btw.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme problemet her og. Nytt bensinpumperelé løste problemet. Det sitter bak sikringene dine. Litt større hvit sak. Husker ikke helt nr. på det, men søk i forumet så finner du d.. flere poster angående bensinpumpereléet.

Takker for svar.

Glemte å si at jeg har byttet pulsgiveren på svinghjulet.

Bensinpumpereleet har jeg liggende, men ikke byttet enda. Har faktisk litt problem med å få det ut...

Skal prøve å få det byttet i morgen, så håper jeg det kommer seg... Noe dritt med ustabil bil...

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Glemte å si at jeg har byttet pulsgiveren på svinghjulet.

Bensinpumpereleet har jeg liggende, men ikke byttet enda. Har faktisk litt problem med å få det ut...

Skal prøve å få det byttet i morgen, så håper jeg det kommer seg... Noe dritt med ustabil bil...

Har du byttet giveren så er det bare å lodde opp bensinpumperele evt bytte det :) Hos meg nytta det ikke med kun relebytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du byttet giveren så er det bare å lodde opp bensinpumperele evt bytte det :) Hos meg nytta det ikke med kun relebytte :)

Ok. Vet ikke helt om jeg skjønte dette med å lodde opp bensinpumpereleet. Hvordan gjøres det?

Håper det funker med å bare bytte:)

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vet ikke helt om jeg skjønte dette med å lodde opp bensinpumpereleet. Hvordan gjøres det?

Åpner du releet (tar av lokket) så er det noen loddepunkter som kan friskes opp hvis ikke man har nytt. Men har du et nytt du kan bytte med så bare hiv det gamle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner du releet (tar av lokket) så er det noen loddepunkter som kan friskes opp hvis ikke man har nytt. Men har du et nytt du kan bytte med så bare hiv det gamle :)

Ok. Den er god. Begynte et øyeblikk å lure på om det var andre ting som skulle loddes:)

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sjangs i ville helvete å få ut releet... Sitter bom fast. Problemet ligger i at jeg ikke får holderen med sikringene ut uten å sprenge hele midt-konsollen.

Ja jeg vet, jeg er utolmodig...

Hvordan får man ut holderen?

Må midt-konsollen demonteres?

Er det noe helt elementært jeg misser her?

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. Det jeg gjorde jeg på min:

Rundt sigarettenneren sitter d et svart deksel som du vipper vekk. der sitter d 1-2 skruer. fjern de. sitter også en skrue (tror jeg) på andre siden. Når disse er fjernet, løfter du vekk den hyllen som kan legge stasj i. Nå kommer du godt til ved sikringer og div. reléer. Nå ser du et større hvitt relé som du tar tak i og røsker ut. Mitt satt ikke hardt i d hele tatt. Værre enn d børr d ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sitter et klips på høyre side og et på venstre side som holder hele sikringsboksen på plass. vipp disse mot høyre og venstre så kan du trekke hele dritten mot deg uten å demontere noe mer enn å ta ut askebeger. hvis ikke gjør som det ble sagt over her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. Det jeg gjorde jeg på min:

Rundt sigarettenneren sitter d et svart deksel som du vipper vekk. der sitter d 1-2 skruer. fjern de. sitter også en skrue (tror jeg) på andre siden. Når disse er fjernet, løfter du vekk den hyllen som kan legge stasj i. Nå kommer du godt til ved sikringer og div. reléer. Nå ser du et større hvitt relé som du tar tak i og røsker ut. Mitt satt ikke hardt i d hele tatt. Værre enn d børr d ikke være.

Tror jeg må gå for denne løsningen. Av en eller annen grunn får jeg ikke ut skruen ved sig.tenneren, men får jobbe litt med den. Sikkert ødelagte gjenger.

Ellers takk for begge innlegg over:)

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må gå for denne løsningen. Av en eller annen grunn får jeg ikke ut skruen ved sig.tenneren, men får jobbe litt med den. Sikkert ødelagte gjenger.

Ellers takk for begge innlegg over:)

Det er en lang skrue som sitter i en løsgjenge så bare dra litt forsiktig bakover i plasten mens du skrur så kommer den nok. Ofte så blir slike skruer skrudd for langt inn sånn at gjengene på skruen kommer forbi løsgjengene så den bare blir stående å spinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider