Gå til innhold

Bilen stopper. Går igjen etter 2 min.

Ranger emnet

Belia

Anbefalte innlegg

Tror jeg må gå for denne løsningen. Av en eller annen grunn får jeg ikke ut skruen ved sig.tenneren, men får jobbe litt med den. Sikkert ødelagte gjenger.

Ellers takk for begge innlegg over:)

Vet at den lengste skruen som sitter ved sig. tenneren kan være litt vond å få ut av og til... Ta hånden under på baksiden av dekselet der sig.tennersen sitter, så kjenner du skruen, da har du mulighet til å "hjelpe den ut" når du skrur... Var slik på begge 940`ene mine ihvertfall...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at den lengste skruen som sitter ved sig. tenneren kan være litt vond å få ut av og til... Ta hånden under på baksiden av dekselet der sig.tennersen sitter, så kjenner du skruen, da har du mulighet til å "hjelpe den ut" når du skrur... Var slik på begge 940`ene mine ihvertfall...

Har merket det:)

Skal prøve å holde noe mot i bakkant. Er litt øm i fingen etter å stresset med det i går kveld:)

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke holde i bakkant, bare dra forsiktig i plastiken. det vil jo gjøre samme nytta..

Prøvde det i går, men den gikk ikke ut.

Dette må nesten nærme seg rekord i ti tommeltotter!

At det skal være så utrolig køddete å få til noe så enkelt...

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... kan være vrien den skruen der :)

Men du klarer å få ut rele'et uten å demontere også hvis du tar ut rele'et som står mellom askebeger og bensinpumperele først. Bare merk deg hvilken vei bensinpumperele'et står når du tar det ut.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... kan være vrien den skruen der :)

Men du klarer å få ut rele'et uten å demontere også hvis du tar ut rele'et som står mellom askebeger og bensinpumperele først. Bare merk deg hvilken vei bensinpumperele'et står når du tar det ut.

Ja har tenkt tanken. Prøvde å dra litt i det også, men det var så liten klaring at det satt bra det også:) Skal ut med verktøykassa nå å om nødvendig sprenge hele midtkonsollen!

Rapport følger...

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt tanken. Prøvde å dra litt i det også, men det var så liten klaring at det satt bra det også:) Skal ut med verktøykassa nå å om nødvendig sprenge hele midtkonsollen!

Rapport følger...

Da er releet på plass. Gikk kjempelett. Helt utrolig at jeg kluret så mye med noe så enkelt!

Det neste blir vel at jeg får prob med å fylle luft...

Takker forresten for alle innspill.

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Hallo..

har nettop fått orden på samme problem.

har en v70 02 mod..der byttet jeg til slutt bensin pumpa..som sitter i tanken..etter det har den gått.

haddde samme problem, stoppet helt uten grunn å startet igjen etter bare noen min.fant ingen feilmelding pga at det er en mekanisk feil med selve pumpa..

håper du får det til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha
Hallo..

har nettop fått orden på samme problem.

har en v70 02 mod..der byttet jeg til slutt bensin pumpa..som sitter i tanken..etter det har den gått.

haddde samme problem, stoppet helt uten grunn å startet igjen etter bare noen min.fant ingen feilmelding pga at det er en mekanisk feil med selve pumpa..

håper du får det til:)

I og med at det er over et år siden kan man vel anta at det gikk bare fint.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
I og med at det er over et år siden kan man vel anta at det gikk bare fint.....:)

Hehe. Riktig.

Det som måtte til var å bytte pumpa i tanken. Den var gåen. Vanvittig styr å få den ut. Ikke lett. Bilen er forresten i god teknisk stand, men avskilta for tida og står og venter på å bli gått over. Er endel å gjøre med småbulker i karrossen. Kjøpte i frustrasjonen en V70 D5 '05. Fin bil som drar godt:) Nytter ikke å ligge under 945'en hele tiden med to småttiser i huset.

Skal sef ha 945'en. Det er det som er grombilen!

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider