Gå til innhold

Bent`s: Scirocco 16V prosjekt :D

Ranger emnet

BENT87

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke mappe. 180-200 hk i motoren sko ikke være problem.

Hvordan vet du det? Har du prøvd og logget med bredbåndslamda, så du ser at AF er innenfor rimelighetens grenser?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei :)

DETTE ER KJØPT

g60 motor

turbo Manifold

T3 Turbo m/ internwastegate ( garret etterligning )

Intercooler. Dim 600 mm x 300 mm x 100 mm med 3" inn / ut

medfølgende chrom-Rør følger

kopplinger / slangeklemmer.

Blowoffventil / popoff

bensin trykk regulato + trykk meter

Armerte olje slanger M / kopplinger i endene

bremser framme. g60

bremser og komplett oppgheng fra 8v GTi (samme som g60 og 16v)

senkesett fra vmaxx (justerbart i høyde)

RH Cup 9x16 felger

Dette er en bil jeg kommer til å ha en stund frammover kommer vertfall til å ha denne den tilden jeg studerer som er 2 år til. Kjekk bil som jeg kan bygge opp bonus med i gjensidige Samt som eg kan bruke opp jobbpengene mine på. :P

BILDER

2003836131219176168_rs.jpg

Hvor kjøpte du dette turbo/ intercooler kittet, og hva betalte du?

Hiawata

Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du dette turbo/ intercooler kittet, og hva betalte du?

fikk det til 8500...

men vet ikke om eg skal ha det..

da det er litt jobbings som må til for å få det til å passe!

men lurer berre på å kjøpe en rør kit fra usa...

ligger på posten der eg bur. men kun IC og på den lappen står de 2500,-

og wtf eg skulle nå et kit eg da men...!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hehe.. også det eg skulle ha er også til salgs. da eg ikke gidder å bruke pengene mine på turbo enda. da eg vil fikse bilen først. anngående bremmser og understellet og foringer!

lednigsnett og slikt!

fant ut at hehey. passat sine g60 nav ikke passet med scirocco demperene.. SÅ GØY!

hvilken nettside kunne en kjøpe braket til 280mm bremsene? finner ikke linken inne på BF.

felgen passet heller ikke da spaserene må dreies ned for å passe inn på senteret. så er litt fortvila på de område!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
hehe.. også det eg skulle ha er også til salgs. da eg ikke gidder å bruke pengene mine på turbo enda. da eg vil fikse bilen først. anngående bremmser og understellet og foringer!

lednigsnett og slikt!

fant ut at hehey. passat sine g60 nav ikke passet med scirocco demperene.. SÅ GØY!

hvilken nettside kunne en kjøpe braket til 280mm bremsene? finner ikke linken inne på BF.

felgen passet heller ikke da spaserene må dreies ned for å passe inn på senteret. så er litt fortvila på de område!

Her er en link:

MMP >> Braking

Hiawata

Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEPP, har kjøpt meg grill og adaptere nå. må berre ha med strupeventil slik at eg får rett bremsing bak:S

men dem lager ikke dem lenger til scirocco 16v, men opel har noe tilsvarende!

men må se de litt ann

har vertfall kjøpt meg:

grill

16v ledningsnett med hjerne og sikringsboks

adapter til 280mm bremser framme

polyforinger til hele bilen

16v brekk

16v bremseskjold

og 20mm spacere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. jepp såg på systemet.. men trur eg ikke kommer til å bruke dette, da eg må få montert dette bak også på et vis..

går de ann å neglisjere abs-en bak på et vis?

nei, d går ikke.. styreenheten må ha inn et puls-signal fra hvert hjul, ellers går den i fail-safe og kjører vanlig bremseeffekt ut på alle hjul, altså låser hvis du trykker hardt nok.

Men hva skal du med abs? har koblet d ut på min bil, for jeg synes d er noe dritt =)

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, d går ikke.. styreenheten må ha inn et puls-signal fra hvert hjul, ellers går den i fail-safe og kjører vanlig bremseeffekt ut på alle hjul, altså låser hvis du trykker hardt nok.

Men hva skal du med abs? har koblet d ut på min bil, for jeg synes d er noe dritt =)

nei tenkte de var kult, men gidder ikke å stresse så har ikke tenkt å bruke abs-en ;)

er jo ikke no drit, men genialt.

hvorfor syns du det er noe drit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei tenkte de var kult, men gidder ikke å stresse så har ikke tenkt å bruke abs-en ;)

er jo ikke no drit, men genialt.

hvorfor syns du det er noe drit?

Hvis du får slipp med en framhjulstrekker evnt sladder med en retthjulstrekker vil abs hjernen forvirre seg selv og plante bremseeffekten der den ikke trengs. f.eks hvis du skal holde bilen igjen på framhjula mens den slipper på bakhjula. Da vil framhjulene ikke bremse skikkelig, siden bakhjulene går mye fortere rundt.

Er flere ting som trekker ned, bla. synes jeg d fjerner noe av følelsen i bilen, og gir deg feilaktige signaler på hvor nært grensa du er når du kjører hardt- når absen kobler inn, har du oftest enda mye å gå på. er d samme med esp, tcs og gud vet hva, liker bare ikke at andre/annet enn meg kontrollerer hvordan bilen skal oppføre seg :)

Luksus er d ja, og veldig greit når modern skal ut på glatta for å hente skittentøyet mitt, men hvis du er vant til bilen utn abs, kommer du ikke til å like den med abs, da den generelt presterer dårligere da! ;)

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider