BMW_320i Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 må ha sperre... orker ikke at det slipper hele tiden.. hehe Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Camargeddon, Hadde vært moro å tatt en cruiserunde når du er tilbake å fått kikka litt mer på bilen din! Ikke så mange cab'er her på berget nei - så det er litt moro. Tror det er en annen 86 såvidt jeg vet. Den var nettopp til salgs igjen for andre gang på et par år. Har sett kanskje 15-20 totalt i Norge i løpet av de siste 8-10 åra. Den gamle bilen din så jo veldig strøken ut også! Langt mellom dem som ser så fine ut her. Ja, har lite skilt både foran og bak. Fikk stort foran når jeg importerte bilen, etter å fortvilt ha prøvd å krangle meg til et lite uten hell... Så var jeg innom på BT et par år senere for å få ført inn senkesettet i vognkortet og sa i forbifarten til han som sjekka bilen at det var så plagsomt med det store skiltet som både blokkerte tåkelysene og kjølingen - å da sa han bare at det skjønte hang godt, og skrev ut lite skilt foran :D Har som sagt senka jeg også og har kjørt med det de sist 7 åra og synes det er helt OK. Må være forsiktig for å skrape minst mulig, og jeg skal ikke prøve å skryte av komforten når veiene er litt røffe hehe Men, den sitter iallefall limt på veien! Trenger sperre jeg også, og skulle gjerne ha kombinert det med å bygge om til C5 skivebremser bak. Har allerede foran. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Hovedproblemet med senking av disse bilene er at de fleste som gjør det ikke korrigerer fjæringsgeometrien til bakstillingen skikkelig etter å ha gjort det. Forstillingen kan stort sett justeres inn (til en viss grad), i bakstillingen derimot får man permanent skeive "lower control arms" (aner ikke norsk ord), pluss at man ved å senke setter alle foringer i sidelengs spenn hvis man ikke korrigerer med justerbar / korrekt kortet panhard arm. Med nok hester, og dette oppsettet, så har bakhjula lyst til å stikke av oppover når du gir på. Mildest talt ikke ideelt i sving. Fullt mulig å gjøre dette riktig, men jeg har ennå ikke sett en eneste i norge hvor dette er korrigert for. Enig i at bilene visuelt ikke har så vondt av å droppes noen cm'er. men syntes kjøremessig bilene er tilstrekkelig stive hvis man bare setter på noe litt annet enn ballongdekka som kom orginalt. BMW_320i: Air ride er nok ingen dum ide, "best of both worlds", har aldri prøvd dette selv, men teorien høres fin ut. Men hvis belgene skal monteres inne i fjørene (ser ikke hvor ellers de skal passe foran), så LYKKE til. mulig at senkefjører spretter rett inn, men orginalfjørene er et ordetlig H! å få på plass, da utvendige komprimeringsklør er ubrukelige. Plukket understellet på den gamle i biter, byttet alt av foringer og satt sammen igjen, og det definitivt største krøllet var å få fjærene på plass igjen etterpå. (Polyuretan foringer er forresten å anbefale på disse bilene, spesielt hvis du kjører rundt på orginale gummiforinger. var en SYK forskjell før og etter på den gamle. Gleder meg til å gjøre det på den nye også (der har jeg tenkt å oppgradere litt i samme slengen, hive inn sterkere LCA og panhard tenkte jeg) Du sa motor er tatt fra corvette... er ledningsnettet såpass likt at man kan beholde det, og bare bytte ECM, eller må man være mere kreativ for å få det til å funke? Chevyken: Hmm. høres ut som om du møtte riktig mann hos tilsynet ja. vel, er i hvertfall 0 sjanse for det nå, de skiltene er jo fjernet fra lovverket. Man får vel ta noen runder når jeg har kommet meg tilbake til gamlelandet i sommer, før vinteren. Alltids interresant å få tatt en skikkelig kikk på flere av disse bilene, som jeg har mere eller mindre blitt avhengig av. Noe av det morsomste å bruke disse til er å knuse folks forutinntatte meninger om amerikanske biler. Har hatt flere som har kommet ut med et annet syn på amerikanere etter en runde eller to i en rundkjøring i disse bilene. ansiktsutrykket "HÆ" er alltids like morro. Til vinteren regner jeg med å plukke ned endel ting på bilen. har bla. annet lyst på litt mere morsomme topper, men må først få gravd opp blokka slik at jeg veit hva som bor der nede... er så dumt å kjøpe topper, bare for å finne ut at man må kjøre på racebensin for å kunne bruke dem. HMM. byttet bremsene foran ja... IKKE dum ide. bremsene orginalt på disse er jo definitivt underdimensjonerte. skal ikke mye til før det lukter bra svidd. Jeg har ikke helt bestemt meg ennå for hva jeg skal gjøre foran, men en ting av gangen. Hvis du har en 10-bolter så skulle jo ikke anskaffelse av diffbrems være noe stort problem (sikker på at du ikke allerede har, og at den bare er nedslitt?). Det å splitte disse akslingene er jo temmelig enkelt, det som er kløn er å sette dem sammen riktig. Der skal man ha endel peil for å få en aksling som både snurrer fritt, og ikke bråker. Montasjekit for corvette (eller tilsvarende) bremser på 10-bolter kan jeg ikke tenke meg at kan være så vanskelig å finne. Skal ikke påstå jeg har lett så brutalt grundig, men deleutvalget til 10 bolts akslinger er bra. Er du innehaver av en 9-bolter, så er du i samme gropa som meg. Vurderer sterkt å prøve å stramme opp den gamle, etter oppskrift i denne artikkelen, men jeg er ikke 100% sikker på om jeg kommer til å klare å sette dingsen sammen igjen riktig. akkurat nå er den for svak i hvertfall. Må jo være vått før den slipper på begge. Har nesten lyst til å bytte til den svakere 10-bolteren bare for å lett kunne skaffe biter, men det blir nesten for dumt. blir vel å kjøre 9-bolt til noe dritt begynner å skje, og så bestille seg noe passe skuddsikkert som en moser 12-bolt eller ford 9". hmm. tror jeg har fått nok kaffe i dagmorges. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 er ikke sikker på det ledningssettet passer, men er brukt painless weiring på min. får et sett luftfjæring som du bare monterer der støtdemperne sitter. ikke noe vanskelig. har en kamerat som driver http://www.ltbcustom.com han har bygget om til air ride på sin 67 camaro. Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Da får vel jeg gleden av å være førstemann du har vært borti - jeg har justerbart PHR fra Lakewood :). Det er dødfødt å senke uten det. Spiser jo også opp høyre bakdekk med hjulbuene ved full fjæring om man ikke har senterert bakakslingen. Har også Edelbrock/Hotchkiss LCA - og dette anbefales på det sterkeste, senking eller ikke. De bøyde blekkene som er originalt er ubrukelige... Har også polyurethan foringer. Senkesettet mitt er Jamex, demperne KYB samt et STB fra BMR. Skal bytte ut fjærene og demperne med hhv. eibach og bilstein etterhvert. Ellers står Alston's SFC'er veldig høyt på lista. Disse cab'ene flexer utrolig, selvom det hjalp en del å installere STB'en. Jeg hadde egentlig ikke mye problemer med bremsene før jeg tok bilen til Norge, siden det var panneflatt der jeg bodde. Første langturen til nord-norge en sommer med norske bakker, så innså jeg at det ikke holdt hehe. Bygde om til C5 Z06 bremser foran, noe som ble helt kanon! Men, skulle gjerne blitt kvitt de trasige tromlene bak nå..! Så jeg satser på å bygge om der også etterhvert. Nope, det er ikke diffbrems på min bil :) (10-bolt forresten). ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Og, ja - Air-ride! :m'm: :m'm: :m'm: :m'm: Det står absolutt på ønskelista! De har sett for våre biler! :D Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 ja forresten, min bakstilling er også rettet opp:) og seff. foran Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 GODT å bli motbevist på akkurat det punktet der. Da er det noen i dette landet som kan gjøre det skikkelig. Min har for øyeblikket de orginale bøydblikk-driterne av noen LCA'er, og samme med panhard stag.. Planen der er som sagt å montere nytt, samt noen Subframe connectors. Er mange forskjellige ute der, og jeg har ikke fått bestemt meg helt ennå (eller fått justert budskjettet, er tross alt student), men definitivt nødvendig. Jeg syntes t-top bilene flekser forferdelig mye, jeg vil ikke tenke på hvor mye det flekser i en cab med litt belastning. Men det er vel begrenset hvaslags SFC'er du kan bruke i caben? mener de forsterkningene som ble laget i gulvet fra de som bygde dem om for chevrolet kommer i konflikt med de mange av de tilgjengelige typene SFC. forresten, har du noen erfaringer med produktene til spohn?. De har de meste til bilene våre, og greie priser egentlig, men det er alltids fint å snakke med noen som har prøvd det før man bestiller deler for noen tusen (går jeg for deres deler, så blir det endel biter i kurven før jeg er ferdig tror jeg nok.) eneste jeg ikke hadde tenkt å bestille derfra var SFC'ene.. virket altfor enkle i konstruksjonen, og unødvendig tunge... så der har jeg sett på disse.. ser ut til å følge bunnplata bedre i hvertfall Chevyken: Ny posi til 10 bolt er vel mere et spørsmål om "hva skal jeg velge" enn "hvor kan jeg finne".. som i og for seg kan være like plagsomt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 ja forresten, min bakstilling er også rettet opp:) og seff. foran Hva slags senkesett har du forresten? Camarogeddon, Cab'ene er jo ombygde t-tak biler, så de har de samme forsterkningene som dem i forhold til HT'ene, pluss litt bøyd blekk under kanalskjørtene, noen braketter bak sidepanelene bak etc. men det er fremdeles altfor lite. Jeg har ingenting fra Spohn, men det går jo for å være av meget bra kvalitet! Det er de SFC'ene fra Alston som du linket til jeg skal ha, det er de beste av dem som passer på cab'en. De aller fleste passer ikke, men disse og noen få til går. Du har helt sikker rett i det at det fins mye bra når det gjelder ny posi, men jeg har aldri satt meg inn i det - så der har jeg nok noe research for meg for å se hva jeg trenger. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 chevyken: du kan bruke for eksempel denne oversikten, til å finne ut hvaslags aksling du har (ser ut til å være en 28 spline, hvis jeg ikke ser helt feil). Så kan man bare begynne å lete på jegs og summit etter biter som passer den akslingen. hmm. koster penger ser jeg, men det er vel kanskje ikke så sjokkerende. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Heey.. Spohn hadde jo coilovers til 78-88 g-body også :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 jeg har eibach fjører. 40mm ell noe sånt husker ikke helt i farten. støtdemperne er orginale, men kortere enn dem som satt der.:) skulle hatt en del biter jeg også. skal en tur til sverige, bare gubben kommer att fra statene. trenger noen orginale parts til interiør osv.. Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Er mye smådill til interiør jeg driver å samler selv.. sånt småtteri som er kløn å finne ellers, og som vanligvis blir kitta på skroten rundtomkring.. men de større interiørbitene lønner det seg vel å forsøke å skaffe lokalt (eventuelt sverige, noen som veit om camaro/firebirdskroten har noe godt utvalg på disse bilene?) Interiørbiter er vel generelt sett litt ettertraktet... orginale plastbitene var vel ikke av råeste kvalitet, og ørten runder med stereobygging og annet tull har tatt rotta på mye av det som var helt.. Har aldri helt skjønt meg på folk som skrur løs interiørdetaljer, og pælmer det. Begge bilene mine har manglet både t-takstrekket, og festene for trekket... Hvor ellers skal man ha disse glassplatene? Det finnes ikke noe praktisk annet sted å ha dem i bilene enn i det trekket, allikevel så hiver folk ut... -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Hadde Hotchkiss lenkarmer og panhard stag på densiste 83'en jeg hadde. Lå finfint på veien sammen med 18" hjul. Har foresten en bakluke og en høyredør til 3 gen.Veldig billig ved henting... Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Sant det... ofte mye interiør deler som er herpa. Bl.a. toppen oppå dashboardet er jo beryktet for å sprekke, og så er det veldig vanlig at trekket i taket løsner fra platen. Sikkert det som har skjedd med dine biler, også har tidligere eiere ikke hatt gangsyn nok til å bare trekke dem opp igjen og i stedet pælma hele greia. Jeg har div. ekstrapaneler som ramma rundt instrumentene, rundt gearspaken, radioen etc. Har også bytta instrumentene for å få 145mph speedo, men har det originale clusteret liggende. Har også rattet samt de orignale sidepanelene bak. Eneste jeg skulle ha hatt tak i nå av sånt er et ekstra sett av bagasjeromspanelene for litt prosjekter. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.