Gå til innhold

Trimming av Golf 2 GTI

Ranger emnet


Lurifaks

Anbefalte innlegg

Ok, saken er nemlig slik at jeg har lyst til å bli med på Gatebil Racing serien i den mest pinglete klassen. 6,4 kg/hk. En golf veier 925 kg og dermed må jeg holde meg under 144 hk. Vil jo helst at motoren er optimal i forhold til vekten, uten å passere grensa til klassen over... Jeg tror ikke det er no tess for meg å begynne rett på 3-400 hk på banen, da går det bare fort og gæli, vil heller bli god på "nybegynnernivået".

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

 

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på å trø neddi en Gti 16v også bygger du bra understell og bra hjul på bilen. Så har du vel en fair sjanse :)

 

 

Om du skal ha den godkjent som Gti 16v så er det litt å bygge om.. men, bremser osv er vel å anbefale å bytte til f.eks G60 bremser, siden du skal være med i "racing" :)

 

Siden du har gasser må du jo bytte bensintanke osv..

 

Søk på forumet. Ligger mye om dette her!!

 

tilgolf2-16v.jpg

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da stod det en 1.8i 16v PL i garasjen. Mangler litt mikkmakk som dyser og luftmengdemåler og fordeler. Men dysene og luftmengdemåleren kan jeg vel ta fra 8v'en? Blir vel nødt til å friske opp alt inni, har stått stille i 2 år eller.no? Noen erfaringer ang. dette?

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

 

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lurifaks

Jaja, da stod det en 1.8i 16v PL i garasjen. Mangler litt mikkmakk som dyser og luftmengdemåler og fordeler. Men dysene og luftmengdemåleren kan jeg vel ta fra 8v'en? Blir vel nødt til å friske opp alt inni, har stått stille i 2 år eller.no? Noen erfaringer ang. dette? [/QUOT

 

Hold oss oppdatert med bilder og info underveis da..... Spennende å følge sånne prosjekter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lurifaks

Jaja, da stod det en 1.8i 16v PL i garasjen. Mangler litt mikkmakk som dyser og luftmengdemåler og fordeler. Men dysene og luftmengdemåleren kan jeg vel ta fra 8v'en? Blir vel nødt til å friske opp alt inni, har stått stille i 2 år eller.no? Noen erfaringer ang. dette?

 

Du må ha luftmegdemåler,dyser og fordeler fra pl dessverre...

Skulle ikke være nødvendig å "friske opp noe innvendig om den fungert ok når den ble tatt ut av bilen og ikke har ligget på havets bunn i mellomtiden..

 

Skal si fra om jeg kommer over noen av de delene du trenger jeg.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at eneste forskjellen på K-Jetronic og KE-Jetronic er en en sensor for lambda-ettellerannet. KE'styringa må ha denne for å funke. Men hvor sitter egentlig denne såkalte motorstyringa? Er den bare plassert rundt omkring i ledningene på motoren og dats'it?

 

Kjipt at dysene ikke kunne brukes da, ganske dyre de gobitene der...

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

 

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår