Gå til innhold

Er det noen som har prøvd Xenonkit på 740?

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Justerer du de ned får du dårligere lys enn med halogen og MYE dårligere sikt pga. alt det sterke lyset rett ned på bakken.

Prøv å se på noe mørkt med ei lampe rett opp i trynet :)

Gå for xenon prosjektor-lykter eller 100/90W pærer kobla med relé hvis du vil ha sterkere lys.

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerer du de ned får du dårligere lys enn med halogen og MYE dårligere sikt pga. alt det sterke lyset rett ned på bakken.

Gå for xenon prosjektor-lykter eller 100/90W pærer kobla med relé hvis du vil ha sterkere lys.

Er dette noe du har prøvd, eller bare hørt..?

Hvor i all verden skulle man få tak i prosjektor lykter mente du?!

Er altfor mange pratere!

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremt... om du putter 100w på hovedlyktene så ødelegger du refelktorene pga. varme! så det ville jeg ikke gjort. kommmer

en ny type pærer nå med 80% mer lys. får de inn på helanor om

månes tid eller no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har såkalt wannabe xenon, fra mekonomen.. kosta faen meg over 300 kr for 2 pærer! Men det var vert pengene da, det lyser mye med blått, tydelig i lyktene og på veien..

Men er interisert i å prøve xenon på ordentlig, for å se hvordan det blir..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe du har prøvd, eller bare hørt..?

Hvor i all verden skulle man få tak i prosjektor lykter mente du?!

Er altfor mange pratere!

Jeg har ikke prøvd xenon på 740 eller 240 nei. Prosjektor lykter er ingen problem å få tak i. Ebay, Hidplanet, Retro-solutions.com osv, problemet er heller å montere dem så det ser pent ut på en 740, og at glasset på lykta ikke er klart og vil forstyrre lysbildet.

Mener du at xenonlamper er vendt rett nedover i bakken lyser bedre enn halogen som lyser der det skal?

Men, skal du xenon for at det er kult eller for at du vil ha bedre lys?

100W ødelegger neppe reflektoren som både er stor og ikke laga i plast. :)

De +80% pærene har mindre lysstyrke enn Philips Rallly

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd xenon på 740 eller 240 nei. Prosjektor lykter er ingen problem å få tak i. Ebay, Hidplanet, Retro-solutions.com osv, problemet er heller å montere dem så det ser pent ut på en 740, og at glasset på lykta ikke er klart og vil forstyrre lysbildet.

Mener du at xenonlamper er vendt rett nedover i bakken lyser bedre enn halogen som lyser der det skal?

Men, skal du xenon for at det er kult eller for at du vil ha bedre lys?

100W ødelegger neppe reflektoren som både er stor og ikke laga i plast. :)

De +80% pærene har mindre lysstyrke enn Philips Rallly

Jeg vil ha det pga mer lys. Men jeg forstår ikke hvordan det kan blende folk, når lykta er rett justert.. bare for det lyser sterkere.. å dessuten blender jo alle bilen med xenon (vertfall de fleste) mer en vanlige pærer uansett..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha det pga mer lys. Men jeg forstår ikke hvordan det kan blende folk, når lykta er rett justert.. bare for det lyser sterkere.. å dessuten blender jo alle bilen med xenon (vertfall de fleste) mer en vanlige pærer uansett..

Nei biler med xenon blender ikke.

Problemet med å montere xenon i ei halogenlykt er at lysavkuttinga blir nesten eller helt borte, så lyset kommer rett i trynet på motgående biler (akkurat som fjernlys).

Kan gi noen eksempler, skal bare finne dme

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei biler med xenon blender ikke.

Problemet med å montere xenon i ei halogenlykt er at lysavkuttinga blir nesten eller helt borte, så lyset kommer rett i trynet på motgående biler (akkurat som fjernlys).

Kan gi noen eksempler, skal bare finne dme

kan jo legg til at det er SKAL være montert nivåregulering for xenonlykter.. slik at du ikke bleder folk når du kommer over bakketoppen! =) så om du skal ha det lovligt da ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider