Gå til innhold

Import av driftebil.

Ranger emnet


CypaH

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har snakket med han som eier sjappa..

Virker VELDIG seriøs, og stilte noen spørsmål om en bil jeg er ekstremt interessert i. Han svarte på alle meget bra, også kom han med litt ekstra info.

 

Siden virker shabby - uproff, men tenker som så at det er mange småbilforhandlere i Japan og er sikkert ikke mange som klarer å få til en skikkelig side.

 

dogg litt dyrere frakt enn f.eks japaneseusedcars.com

han her tar 150 000JPY for frakt til Norge, og kan ta 30 - 45 dager å få den til Drammen.

 

Kommer til å bestille meg bil løpet av uka derfra tipper jeg..

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med han som eier sjappa..

Virker VELDIG seriøs, og stilte noen spørsmål om en bil jeg er ekstremt interessert i. Han svarte på alle meget bra, også kom han med litt ekstra info.

 

Siden virker shabby - uproff, men tenker som så at det er mange småbilforhandlere i Japan og er sikkert ikke mange som klarer å få til en skikkelig side.

 

dogg litt dyrere frakt enn f.eks japaneseusedcars.com

han her tar 150 000JPY for frakt til Norge, og kan ta 30 - 45 dager å få den til Drammen.

 

Kommer til å bestille meg bil løpet av uka derfra tipper jeg..

 

Kult si fra hvor seriøst den butikken er, fant mye kult der.

 

150.000 gærninger for å sende til drammen ja, hmm, er en bil jeg vurderer der. 500hk og bakhjulstrekk :D + masse kule D1 street legal biler. Må le litt når jeg ser prisa der borte sammenlignet med her. Man kan jo kjøpe seg en MK4 supra med masse godis og 450 hk vett for samme pris som en standard S13 her, haha

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tallene jeg fikk fra Mr. Hiroshi Muramatsu for 40minutter siden.

 

Prisene er dog litt dyrere enn andre firmaer, men det kan jo forklares med at han kanskje ligger med Nord-øst i japan og har lengre sjøvei til Drammen enn andre firmaer. Fortsatt SKAMBILLIG! ALT ER SKAMBILLIG!

 

C&F = FOB + 150 000 JPY (FOB + 7500 NOK)

CIF = FOB + 200 000 JPY (FOB + 9900 NOK) <-- Med forsikringsgreier hvis det skulle skje noe under frakt :crazysant:

 

Han, som alle andre eksportfirmaer fra Japan, sender alle ting som kan bli stjålet fra han sender den fra sjappa si til den er i drammen i dine hender sammen med dokumenter du trenger for å få ut bilen fra havna i Drammen med fly..

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han, som alle andre eksportfirmaer fra Japan, sender alle ting som kan bli stjålet fra han sender den fra sjappa si til den er i drammen i dine hender sammen med dokumenter du trenger for å få ut bilen fra havna i Drammen med fly..

 

få ut bilen fra havna i drammen med fly? whaaat? :D

 

Edit - ah nå tror jeg at jeg skjønte. Han sender alt du trenger for å få bilen, med fly. dokumentasjon, nøkkel osv?

 

 

Så det blir bilens sum +

C&F = FOB + 150 000 JPY (FOB + 7500 NOK)

CIF = FOB + 200 000 JPY (FOB + 9900 NOK)

 

= levert på Drammen?

 

Sender han papirer og alt du trenger for å hente den i Drammen da eller?

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få ut bilen fra havna i drammen med fly? whaaat? :D

 

 

Så det blir bilens sum +

C&F = FOB + 150 000 JPY (FOB + 7500 NOK)

CIF = FOB + 200 000 JPY (FOB + 9900 NOK)

 

= levert på Drammen?

 

Sender han papirer og alt du trenger for å hente den i Drammen da eller?

 

Hehehe.. Nei han sender ale løse gjenstander som er i bilen i en pakke med fly - der følger også alle papirer d trenger for å få ut bilen fra havna når den ankommer med båt =)

 

Kan ta utregningene litt enklere kanskje..

 

Bilens totalsum i Norge = Frakt(eks.fraktforsikring) + Bilens kjøpesum + (Bilens kjøpesum x 1,25)

 

Eller

 

Bilens total sum i Norge = Frakt(inkl.fraktforsikring) + Bilens kjøpesum + (Bilens kjøpesum x 1,25)

 

Mulig man må betale noen få kroner til skippern, pga han gjør ørlite papirarbeid han også..hehe er ikke snakk om mer enn 200-400kr.. har jeg hørt..

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, takk for info.

"Kommer: Nissan 200sx S14,5 1994 banebil"

 

Den du har kjøpt deg eller?? Bilder! :D

 

Jeg tar nok å kjøper meg noe så jeg får kommi meg på bane til våren igjen. Det var hvertfall et godt utvalg i driftingbiler der :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www18.ocn.ne.jp/~mamiana/nissan-silvias14modifieds15face-chiba-photos.html

Denne kommer antagligvis til Norge før 2008 er omme..hehe

Den er reservert til meg :crazysant: Så håper alt ordner seg med penger, frakt, garasjeplass (rop ut hvis noen har plass fetsund, sørum, lillestrøm, skedsmo osv...)..

Turboen i denne bilen skal blli byttet ut med en GT2871R 52 TRIM for bedre effekt :Devil:

 

Har også sett på denne, meeen for lite specs og litt for spess lakk til å herje med på banen --> kan for bli dyrt å lakkere opp deler etterhvert..

http://www18.ocn.ne.jp/~mamiana/nissan-s14silvias15faced1modified-kanagawa-photos.html

 

 

ANGÅENDE UTREGNINGENE SÅ HAR JEG SKREVET FEIL.. HEHE

MAN REGNER UT SLIK

 

(FOB + CIF) x 1,25 (Fikk nettopp vite at norges t®olltullinger skal ha moms av fraktkostnadene også:oohh

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår