Gå til innhold

230et lekker kjølevæske. Hvor?

Ranger emnet


_MazdaPowah_

Anbefalte innlegg

garantert topp-pakning, hadde det sånn for 3 uker siden jeg og.. og nå drikker bilen 1 liter vann på 2 dager..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo også ha lekkasje på motorvarmern som sitter i blokka mot torpedoveggen pg du kan ha lekkasje i en frostplugg også.. kjør biln på ei grav og latt biln stå å gå på tomgang men du står under og ser

Volvo 945 tic

Alt for mange biler at det er plass til hær.Men savner kadett c,ascona b,og volvo vogna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv slangene som går til varme-apparatet bøy å riv (ikke riv dem av:) hehe) frostplugger og vannpompe er dem steden jeg mener er mest vanlig. hvis det lekker vann under bilen altså. hvis ikke er det mest sansynlig topp-pakningen som er nevt over

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

topp-pakning? Vil jeg ikke kunne se det på eksosen da?

sist jeg la meg under bilen så jeg at de hang noen dråper med kjølevæske på det dekselet uner motoren men fann ikke ut hva det var som gjor det. Har skiftet den lille tynne slangen som grå fra ekspansjonstanken og bort på radiator..den lak når jeg bøyde på den.

kan prøve å bøye litt mer på slanger rundt vannpumpen osv. Hvor finner jeg de frostpluggene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du FINNER vanndråper, og ikke finner noen slange som lekker (kjenn under hver slange, da ser du det Lett), så er det store odds for at vannpumpa lekker litt feks.

 

Men... hvorfor lekker kanskje vannpumpa tro? høyt trykk i kjølesystemet kanskje? bare spekulerer...:)

Det må ikke ryke så veldig hvitt av bilen selv om den bruker vann...men drikker den 1 liter på 20 sek, da ryker det bra. 1 liter i uka er derimot piece of kake i forhold.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vannavkjølt turbo, er det godt mulig det er retur slangen der som lekker. Men en liter vann i uken er kanskje litt drøyt. Slangen blir morken, fordi rørte fra turborn blir så varmt.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hadde problemer med at min ET lak kjøleveske.. Jeg sjekka alle slanger på hele motoren, tok dem av å skrudde på jen ordentlig. Men det lak MYE fordet.

 

Helt til en dag jeg sto å trykte på slangen fra motor til radiator (topp) så hørte jeg en merkelik surkle lyd fra vannpumpa, og da sto spruten ut fra det røret som går inn til varmapparatet. Så du kan jo sjekke det også.. Er ikke lett å se helder..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du FINNER vanndråper, og ikke finner noen slange som lekker (kjenn under hver slange, da ser du det Lett), så er det store odds for at vannpumpa lekker litt feks.

 

Men... hvorfor lekker kanskje vannpumpa tro? høyt trykk i kjølesystemet kanskje? bare spekulerer...:)

Det må ikke ryke så veldig hvitt av bilen selv om den bruker vann...men drikker den 1 liter på 20 sek, da ryker det bra. 1 liter i uka er derimot piece of kake i forhold.

Skal prøve å kjenne etter på alle slangene nå etterpå;)

Har du vannavkjølt turbo, er det godt mulig det er retur slangen der som lekker. Men en liter vann i uken er kanskje litt drøyt. Slangen blir morken, fordi rørte fra turborn blir så varmt.

Ja det er vannavkjølt turbo på den ja. Har tenkt litt på at kanskje kunne vær rundt der de lak..vil tro de blir litt varmt der nede ja:) hehe

`Frost pluggene er på siden av blokka.`

Vet ikke helt hvordan de ser ut men kan sjekke om jeg ser noe..noen som har et bilde av en frostplugg?

Jeg også hadde problemer med at min ET lak kjøleveske.. Jeg sjekka alle slanger på hele motoren, tok dem av å skrudde på jen ordentlig. Men det lak MYE fordet.

 

Helt til en dag jeg sto å trykte på slangen fra motor til radiator (topp) så hørte jeg en merkelik surkle lyd fra vannpumpa, og da sto spruten ut fra det røret som går inn til varmapparatet. Så du kan jo sjekke det også.. Er ikke lett å se helder..

SKal sjekke den og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår