Gå til innhold

bremser..

Ranger emnet

andette

Anbefalte innlegg

var innom audisjappa borti her i dag.. han ville prøvekjøre og greier, og etter laaaaang ventetid så kommer han og sier det kan bli dyrt :P

han mente det var vakuumlekkasje i bremsekraftforsterkeren, men han visste ikke om det var utvendig eller innvendig.

men kan sikkert prøve å lufte bremsene slik dere sier før jeg evt kjøper dyre deler :P

han tipsa meg om at jeg burde fikse et hjullager som jeg egentlig visste om og.. såå.. :)

jeg ble hvertfall litt muggen siden den var på EU for litt over en mnd siden og jeg kjøpte bilen for 3 uker siden i god tro.. :S

takk for tips!

quoter meg selv i stedet for å starte ny tråd osv osv jeg.. i håp om at noen ser det og kan hjelpe meg.. :P

sendte like godt bilen på verksted jeg.. både med hjullager og bremsene.. (btw, bremsene klør de seg i hodet over.. :S)

det låt når jeg svingte til høyre, så da skifta de venstre hjullager.. hjullageret var gåent, så det er jo greit :)

så nå kommer "men'et"...

nå som jeg var og henta bilen igjen så låter det like ille når jeg svinger til høyre..

er det fortsatt hjullager om å gjøre slik han kjakan hos audi påsto? eller kan det være andre ting som gjør at det kommer ulyd? isåfall, hvordan er det å kjøre med bilen inntil videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uhm.. meg og forklaringer da..

låter vel som om jeg har no grovt eksosanlegg :P har utrolig lite peiling på sånne ting som det her, så.. eneste jeg kan sammenligne med er slik det låter av rånete 240'r :P

sånn lyd som absolutt ikke er morsom å sitte å høre på på søndager etter ei real fyllekule..

drivledd ja.. skal høre med folk som har hørt lyden jeg :P takktakk! :)

skifter hjullager på høyre side i morgen om jeg får tak i hjullager, får vel sjekke om det hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en ulyd som minner om frieksos når du svinger? Det høres jo litt intressant ut :D

Denne lyden kommer tilfeldigvis ikke mens du bremser?

kul bil, skjønnner du :P

nei, er nok bare når jeg svinger til høyre og har blitt værre de siste ukene :)

han hos audi sa det kom fra det venstre hjullageret etter han var ute å kjørte.. en som jobber som mekaniker hos opel var sjåfør på den en dag her og.. tror det tok 1/2 min før han sa at hjullageret ikke var helt bra og viste meg den lyden :P

så da antok jeg det var det venstre hjullageret jeg.. og det var jo gåent, så de hadde jo rett begge to.. men det låter enda fra samme sted :]

kan det være et annet hjullager og at lyden forplanter seg da? æh..

hvor langt kan du kjøre med et gåent hjullager før det.. hmm.. før det ikke går lenger? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider