Gå til innhold

extec: Kjøpt meg ny bil, Volvo 244 GLE '79

Ranger emnet

extec

Anbefalte innlegg

Ja, min 80 modell har H kam. Er den noe god?

Stilig bil du har fått deg, ta godt vare på den, og ikke hiv på masse stygg plastikk, så har du bil i mange år fremover! :)

ellers hadde jeg fjernet den motorvarmerkontakten, og satt på 86> speiler i bilens farge! ;)

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal være "H" i B23E i GT og GLT 79-80.

Denne GLE har B21E, tilsvarende som den tidligere firesylindrede toppmodellen 244GL.

Dårlig med B21E i 244GL ja.

Enten er det vell H eller K kam da. Gode kammer begge to uansett.

Ovlov: H kam er vell den "værste" orginal kammen etter det jeg ha hørt.

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det? Er B21E spesielt "dårlig", eller sier du at det ikke skal være B21E i 244GL? Jeg siktet til den tidligere "toppmodellen" 244GL (75-78), altså før GLE'en som denne tråden handler om.

Har aldri vært noe B21E i 244Gl uansett årstall etter som jeg vet.

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B21e har vel D kam. Ikke så verst den heller tror jeg.

Når det gjelder 86 speiler ville jeg heller beholdt de små originale på den bilen du har. Litt mer diskrete etter min mening. 86> speilene er så runde og plastete i forhold til resten av bilen at jeg synes det passer litt dårlig.

Men det er bare min smak. Den har en tendens til å avvike fra resten av folkets her, så ta den med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Du fikklaga tråd om 244'n nå ja. det er bra!

ER knall bil det der. er kjempe fin.

Vi snakkes vell en dag på bilbyen vi igjen tenker jeg. :)

Jepp, tenkte jeg måtte slenge ut en tråd. Hyggelig å hilse på deg på Bilby'n. Jeg skal dit i kveld en tur forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B21e har vel D kam. Ikke så verst den heller tror jeg.

Når det gjelder 86 speiler ville jeg heller beholdt de små originale på den bilen du har. Litt mer diskrete etter min mening. 86> speilene er så runde og plastete i forhold til resten av bilen at jeg synes det passer litt dårlig.

Men det er bare min smak. Den har en tendens til å avvike fra resten av folkets her, så ta den med en klype salt.

Jeg tror jeg skal beholde de speilene er som er på fra før av. Hvis jeg bytter ut speilene, tar jeg jo noe bort fra bilen som gjør den mindre original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min 80 modell har H kam. Er den noe god?

Stilig bil du har fått deg, ta godt vare på den, og ikke hiv på masse stygg plastikk, så har du bil i mange år fremover! :)

ellers hadde jeg fjernet den motorvarmerkontakten, og satt på 86> speiler i bilens farge! ;)

Neida, bilen skal ikke ha noen stygg plastikk, så den kommer til å være slik som den er. Motorvarmerkontakten skal jeg fjerne. Når bilen ble solgt, ble det skåret "hull" i grillen slik at kontakten kunne komme ut der, men det hullet er tildekket med en plastikkbit igjen. Jeg vet ikke hva som er tilfelle med denne bilen. Mulig det var forrige eier som monterte egen kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forøvrig prøve å få tatt noen bilder innvendig i morgen. Interiøret er helt og fint, bortsett fra dørhåndtakene som er slitt. Er vel litt mykere på eldre 240'er enn f.eks 86-modellene. Har sett flere som har blitt slitt. De nye er vel av litt hardere utførelse slik at de ikke blir så fort slitt. Mulig jeg setter de som er nyere, bare jeg passer på å få samme blåfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært noe B21E i 244Gl uansett årstall etter som jeg vet.

Jeg gjør oppmerksom på at GL faktisk var betegnelsen på dyreste firesylindrede versjon før GLE 79-modell. "Grand Luxe"-versjonene av 140-serien hadde B20E og oppfølgeren ble 244GL 75-78 med B21E. Som 79-modell ble denne hetende 244/245GLE, mens 244/245GL ble betegnelsen på en "mellommodell" (med samme brede frontlykter).

Angående sidespeil: Jeg er blant dem som anbefaler bileieren å beholde de originale - 86-93-typen blir stilbrudd her.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tenkte jeg måtte slenge ut en tråd. Hyggelig å hilse på deg på Bilby'n. Jeg skal dit i kveld en tur forøvrig.

Hyggelig å hilse på deg og på Bilbyen ja!

Når du skal dit i kveld da? mulig jeg svinger meg en tur jeg og da.

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider