Gå til innhold

Lufttrykk i sommerdekk?

Ranger emnet

voffe

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvor høyt trykk jeg skal ha i sommerdekkene mine, hvor mange bar? :s

Da jeg monterte de takk bilen fert til sidene og jeg kjente at her var det noe rart, så jeg tokk den ned på en bensinstasjon og fyllte litt opp.. de var på fra 1.3bar til 1.7 når jeg kom ned dit..

Tokk først 1.9bar som de anbefalte der, men det virket ganske lite så jeg tokk den opp til 2.3 forran og 2.4 bak etter som jeg kikker på den tabellen de har ved luft pompen.

Så lurer på hvor mye som er riktig å ha i de.

Dekkene er 225/40ZR18

På forhond takk :)

2000 Audi A4 1.8TQ Avant (snart)

2000 Toyota Celica T23 GT (Til salgs)

x2005 Toyota Corolla 1.4TDI

x1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve med 2.3 forran og 2.4 bak som du har gjort nå. Så føller du med hvordan de slites. Slites de på midten er det for mye luft, slites de kun på sidene er det for lite. Er egnetlig ikke noe fasit svar på dette, da du må regulere etter hvor mye vekt du har i bilen. Om du drar henger osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve med 2.3 forran og 2.4 bak som du har gjort nå. Så føller du med hvordan de slites. Slites de på midten er det for mye luft, slites de kun på sidene er det for lite. Er egnetlig ikke noe fasit svar på dette, da du må regulere etter hvor mye vekt du har i bilen. Om du drar henger osv....

ah, okay. Takker for svar :)

Får ta og se litt på slitasjen da, men tar det ikke ganske lang tid før det blir noe synlig slitasje på dekkene?

Den drar som regel bare på bilen selv + 1-3 folk, ikke så ofte det blir full bil

2000 Audi A4 1.8TQ Avant (snart)

2000 Toyota Celica T23 GT (Til salgs)

x2005 Toyota Corolla 1.4TDI

x1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, okay. Takker for svar :)

Får ta og se litt på slitasjen da, men tar det ikke ganske lang tid før det blir noe synlig slitasje på dekkene?

Den drar som regel bare på bilen selv + 1-3 folk, ikke så ofte det blir full bil

Du trenger ikke skjekke før du har kjørt minst 100 mil:)

Men det lønner seg å skjekke litt tidligere i begynnelsen, hvis du har mistanke om skjev forstillign f.eks. Men det er jo en helt annen historie da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider