Gå til innhold

Feil kommer og går!

Ranger emnet

Satrixen

Anbefalte innlegg

Har et problem som kommer å går.. Høyre framdør henger ikke med på sentrallåsen. Den døra er de heller ikke rå å få låst opp innenfra. Må bruke nøkkelen manuelt på denne døra, da fungerer alle dørene på sentrallåse.

Dette kommer og går. Når det fungerer kan jeg stå rolig å låse opp og igjen evig og alt fungerer. Kjører jeg et sted senere kan det være at det ikke fungerer.

Leste av dette på vag com:

4 Faults Found:

01030 - Central Locking Key Switch; Driver Side; Lock

29-10 - Short to Ground - Intermittent

00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00912 - Window Regulator Switch; Front Left (E40)

00929 - Locking Module for Central Locking; Front Passenger Side (F221)

27-00 - Implausible Signal

Prøvde å lese av når alt fungerte, da var det ingen feilkoder..

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem som kommer å går.. Høyre framdør henger ikke med på sentrallåsen. Den døra er de heller ikke rå å få låst opp innenfra. Må bruke nøkkelen manuelt på denne døra, da fungerer alle dørene på sentrallåse.

Dette kommer og går. Når det fungerer kan jeg stå rolig å låse opp og igjen evig og alt fungerer. Kjører jeg et sted senere kan det være at det ikke fungerer.

Leste av dette på vag com:

4 Faults Found:

01030 - Central Locking Key Switch; Driver Side; Lock

29-10 - Short to Ground - Intermittent

00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)

00912 - Window Regulator Switch; Front Left (E40)

00929 - Locking Module for Central Locking; Front Passenger Side (F221)

27-00 - Implausible Signal

Prøvde å lese av når alt fungerte, da var det ingen feilkoder..

Følg kabelen fra sikring/relee og ut til låsen, sånn som du har beskrevet feilen vil jeg tro at grunnen til at det er jordfeil er at en av lederene ligger å kortslutter pga av rift i isolasjonen..

en annen feil kan være fuktighet, eller rett og slett en løs kabel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært kabelen fra sikringene hadde vel ikke noen av dørene fungert..? Hmm ja rev opp dørtrekket og alle deksla under rattet i går men kunne ikke finne no.. Da jeg skulle prøve å montere den fjernstyrte sentrallåsen ( som gikk til hell) måtte jeg skjøte noen kabler. Sjekket alle skjøtene oxo. Jævli irriterendes :p

Hmm så hvis jeg rett å slett trekker en strømpe eller teiper hele ledningsbunten slik at den kommer vekk fra karosseriet så vill det muligens hjelpe ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært kabelen fra sikringene hadde vel ikke noen av dørene fungert..? Hmm ja rev opp dørtrekket og alle deksla under rattet i går men kunne ikke finne no.. Da jeg skulle prøve å montere den fjernstyrte sentrallåsen ( som gikk til hell) måtte jeg skjøte noen kabler. Sjekket alle skjøtene oxo. Jævli irriterendes :p

Hmm så hvis jeg rett å slett trekker en strømpe eller teiper hele ledningsbunten slik at den kommer vekk fra karosseriet så vill det muligens hjelpe ja!

Vil hjelpe hvis en av lederene kommer i kontakt med godset på noe som helst sted, hvis kabelen er hel og uten skader kan det med god sannsynlighet være fuktighet i en av skjøtene dine som gjør at det oppstår en kortslutning der... kan også være en løs leder i en av skjøtene. så konklusjonen e, Sjekk skjøtene dine så finner du nok feilen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil påstå at det er feil i låsekassa på førerdøren, sjekk om taklyset fungerer skikkelig.. hadde akkurat samme problem på en bruktbil på jobben, og på den fungerte ikke taklyset bestandig heller

2008 Saab 9-3 Tid SC Vector, Powered by Hirsch (finbilen)

1996 Vw Transporter (bruksbil)

1990 Vw Golf Gti 16v (prosjekt)http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147726

1989 Vw Golf Diesel (Konebil)

+ Div vag produkter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil hjelpe hvis en av lederene kommer i kontakt med godset på noe som helst sted, hvis kabelen er hel og uten skader kan det med god sannsynlighet være fuktighet i en av skjøtene dine som gjør at det oppstår en kortslutning der... kan også være en løs leder i en av skjøtene. så konklusjonen e, Sjekk skjøtene dine så finner du nok feilen;)

Alle skjøtene er gjort med press (kabelsko). Det jeg gjorde for å teste disse var at når alle låsen fungerte, så tok jeg fra hverandre en og en skjøt og prøvde å låse opp og igjen bilen. Ingen av skjøtene gjorde så låsen ikke fungerte. Var sikker på det var en av skjøtene selv..

Taklyset fungerer. Merkelig greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet jeg også, bare at det er på førerdøra. Sentrallås systemet virker helt fin. Passasjerdøra og bagasjerommet (coupe) låser opp og igjen når jeg trykker på fjernkontrollen, men førerdøra henger ikke alltid med.. Det forandrer seg fra dag til dag. Jævlig irriterende. Er sikker på at det er en kobling med dårlig kontakt, men er jo ikke alltid like enkelt å finne hvor denne er uten å demontere halve bilen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider