Gå til innhold

sommerdekk til E39

Ranger emnet

lille79

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen erfaringer med Nankank-dekk, utenom et par kompiser som er greit fornøyde med slike. De støyer en del og lekker litt luft (pga. svært stive dekkanter), men ellers funker de visstnok bra.

Men vil tro at med tanke på sporing så er bredda ganske avgjørende. Hvilken dimensjon skal du ha?

Jeg kan iallfall trygt anbefale Toyo-dekkk til E39 - funker svært bra! Ikke er de avskrekkende dyr heller, dersom du handler på rett plass. Hør med Tempe Dekk i Trøndelag - har bare gode erfaringer med å handle hos dem.

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..

støyer og lekker luft?? hmmm... spørs om jeg gidder det ass..

sporing har vel også litt med utformingen på dekkanten, har det ikke det a?? men selvfølgelig har jo også bredden noe og si også..

det står 255/35/17 bak og 235/45/17 foran tror jeg.. litt pussig at høyden er ulik foran og bak. er det vanlig??

lyst på nye 18 tommere, men får se ann når feriepengene kommer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uvanlig at profilen blir lavere dersom høyden blir større :) Men vil tro at korrekt dimensjon på dine bakdekk skal være 255/40-17"? 35-profil bak (255/35) er vel forbeholdt 18" etter det jeg har skjønt.

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uvanlig at profilen blir lavere dersom høyden blir større :) Men vil tro at korrekt dimensjon på dine bakdekk skal være 255/40-17"? 35-profil bak (255/35) er vel forbeholdt 18" etter det jeg har skjønt.

ja, ok..

du har nok rett;) stemmer det at Toyo slites fort??

hørte med noen kommpiser som sa at de sitter bra på veien, men holder bare en sesong..?! da blir det jo litt dyrt i lengden liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer vel med hvor mye man kjører og kjørestil. Men vil tro at du finner mer slitesterke dekk, ja :) Men ved normal kjøring skal de holde mer enn en sesong.

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider