Gå til innhold

Nye regler for kjøring på gatebil treff..

Ranger emnet

AnDtHo

Anbefalte innlegg

Jeg liker det nye reglementet.

"Dessverre" kommer vi til å se en haug med nylig EU godkjente biler med ulovlige motorer under panseret.

En annen ting er dekkreglene:

"Det må være min 1.6 med mer mønsterdybde ved teknisk kontroll. Dekk merket (M+S, helårsdekk) er ikke tillatt."

Hvordan blir dette da folk begynner å spinne vekk dekkene sine? Blir de svartflagga? Samt at alle dekkkene de skal ha med seg ekstra må være "skikkelige" dekk... Igrunnen kunne de vel bare droppa denne regelen?

Når det gjelder dekk så står det at de skal være 1.6 ved teknisk, teknisk er kun før man kjører utpå første gangen, etter det er det nok mer eller mindre fritt frem..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woho.. Eller ikke, kjipt for dem som har mye kubbik og hester. Det er ikke alle som har lyst til å betale en hel statsminister lønning i avgifter..

Noen som vet hvem treff en kan få kjøre med prøveskilter(metall)? Da tenker jeg ikke på sladding, men kjøre fort.

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woho.. Eller ikke, kjipt for dem som har mye kubbik og hester. Det er ikke alle som har lyst til å betale en hel statsminister lønning i avgifter..

Noen som vet hvem treff en kan få kjøre med prøveskilter(metall)? Da tenker jeg ikke på sladding, men kjøre fort.

Vi i team sideways arrangerer autoslalom/Superstage på gardermoen med jevne mellomrom..

Mulig også noe større treff utpå sommeren, men her er det ikke planlagt noe enda..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har de jo altid sagt, MEN "kjendissene" som tunere osv får altid kjøre meg hva som helst.

"Kjendisene" får vel ikke lov å kjøre sammen med vanlige registrerte biler hvis de ikke har hvite/grønne skilt selv.

Extreme serien og gatebil racingserie blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Aldri i livet at dem kommer til å sjekke motor osv i forhold til vognkort. Latterlig regel spørr du meg, kjipt for alle som har kjøpt seg banebil og satser på "grip"

Det står jo heller ikke noe på siden der så vidt jeg kan se om at motor skal stemme med vognkort. Chassinummer og vognkort skal stemme overens. Er jo folk som har kjørt med falske skilter og uten førerkort der før. Dessuten har de om nevt før alltid sagt at prøveskilter ikke er tilatt, men alle som har vært på gatebil veit at kryr av rødskilta biler der. Så det det blir nok ikke så store forandringene tror jeg. Men morro blir det i år også :)

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider