Gå til innhold

Ny motor i e30 320i. Hvilken?

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Skal du ha en annen motor i bilen med TÜV-godkjenning er det bare et sted å dra ----> http://www.motorleistung2000.com

 

 

Han bygger om til alt fra M50/52 til V12 5,6 l.......alt blir godkjent av TÜV. Han er en kjempetrivelig kar og kan virkelig sine saker. Gå inn på http://www.e30.de og se på E30'n han bygde med Alpina B7 3,5 Turbo.......600+ hk og Vmax på 330 km/t. Alt med TÜV-papirer!

 

Btw: TÜV godtar 325-bremser opp til 220 hk, M3 bremsene holder til 340 hk og MovIt sine 322 mm holder til godt over 600 hk!

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by aryx

Fikk til svar at det er nok en del ombygging og skal den være eu ok så koster det flesk i bremser pga 4 bolt, og at det skal være godkjent fra BMW Norge

 

Dette kommer helt an på tilsynets belighenhet, været i område, kontrollørens matlyst/sexliv/dagsform osv..

 

med andre ord så finnes det vel ingen klare regler for hvor gjennomført ombyggingen må være for at det blir godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stian

Turbo konvertert m20b25, 88 eller nyere er den billigste måten og komme opp i 250 hester på. Innmaten holder greit for en så mild konvertering. Ta deg en titt på http://www.bmwpower.nu der står det masse av poster om turbokonvertering.

 

Da er spørsmålet. Pris? Hvem kan hjelpe meg? Holdbarhet?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Da er spørsmålet. Pris? Hvem kan hjelpe meg? Holdbarhet?

 

Interessant prosjekt.

 

Det jeg virkelig kunne tenke meg var en m50b25 motor i bilen min, men det blir nok vanskelig siden drivakslen går igjennom bunnbanna på IX..

 

Noen som har synspunkter?

Mvh

Per Christian

BMW 325iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 325IX

 

Interessant prosjekt.

 

Det jeg virkelig kunne tenke meg var en m50b25 motor i bilen min, men det blir nok vanskelig siden drivakslen går igjennom bunnbanna på IX..

 

Noen som har synspunkter?

 

M50 blir for dyrt for meg..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 325IX

 

Det blir jo dyrt, men jeg ser bmw specialisten.dk gjør dette for ca 17.000,- Det er ikke ille. M50 motoren er virkelig rå i forhold til m20..

 

192hk og 24v kontra 171hk og 12v.. M52 er jo da med Vanos, hvorfor ikke den?

 

 

Jeg skal ikke ha noe sånn superdupert opplegg, bare en vanlig 325 motor med turbo på, og ca 250hk. Det holder jo i massevis for meg, og det trenger ikke bli så dyrt heller. For jeg har ikke så VEEELDIG mye penger å bruke på dette.

 

Hvorfor ikke overlade din 325 motor da? Hvor langt holder egentlig IX-drivverket?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

192hk og 24v kontra 171hk og 12v.. M52 er jo da med Vanos, hvorfor ikke den?

 

 

Jeg skal ikke ha noe sånn superdupert opplegg, bare en vanlig 325 motor med turbo på, og ca 250hk. Det holder jo i massevis for meg, og det trenger ikke bli så dyrt heller. For jeg har ikke så VEEELDIG mye penger å bruke på dette.

 

Hvorfor ikke overlade din 325 motor da? Hvor langt holder egentlig IX-drivverket?

 

Det er ikke ekstra hestekrefter jeg er ute etter, men m50/m52 motoren drar bedre på hele skalaen syntes jeg.

 

Jeg er ikke begeistret for overlading av BMW..

 

Vet ikke hvor mye IX drivverket tåler. Tror ikke jeg hadde turt noe særlig mer enn 200hk uten forsterkninger.

Mvh

Per Christian

BMW 325iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stian

Jonte: Hvis du syntes 17.000 for en m50 konvertering høres mye ut så burde du ikke gå for noen 325 turbo heller, slike prosjekter bruker å fly gott opp i pris.

 

17000 er ikke så mye, men jeg vil ha turbo.. Og det blir dyrt å få konvertert til m50, for så å turbokonvertere denne.. liten vits også.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har sjekket rundt omkring litt, har fått bra tilbud på turbomotor av et firma. Men, problemet mitt er det at jeg kan ikke skru noe spesielt bil. Jeg har null peil, skifter f.eks ikke toppakning selv.

 

Så om jeg får noen til å bygge meg en m20b25 som er overlada, å noe går til helvette, 150 mil unna de som har bygget motoren. Så har jeg et problem, for jeg kan ikke dra til et verksted med dette, og det er ingen som driver med tuning her heller.

 

Dessuten er der jo mere problemer med å overlade en motor som orginalt er NA. Så hva kan man få neddi en E30? Som er orginalt fra BMW?

 

3,6 eller 3,8 M5 motorene? Det er mye arbeid?

Hva med 3,5? 3,5 med turbo?

E30 M3 motor? S14 that is?

 

Bilen min er en 320 med 320 motor og gir. Bakstilling er 325.

 

 

Hvem tar på seg noe sånt som å montere dette i bil, ordentlig, og hva er det som er lettest å billigst mulig. Effekt 200hk++. Mest mulig egentlig da, men svømmer ikke i penger.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår