Olav'n Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 @ Lulle: Ikke kjøp toppbolter i jernvarehandelen. Kjøp ett ARP el. lign sett. Trenger du STD bolter så har eg liggende. Om du mener toppdekselbolter/ Skruer så er det OK Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Ett annet spørsmål.. tengte å skifte toppbolter, kan man bruke di boltene man får kjøpt i jærnvarehandeln... http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?Ntt=cylinder+head+bolt&N=700+4294908216+4294840140+4294889107+4294925232+400295+115+4294892118&Ntk=KeywordSearch Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 @ Lulle: Ikke kjøp toppbolter i jernvarehandelen. Kjøp ett ARP el. lign sett. Trenger du STD bolter så har eg liggende.Om du mener toppdekselbolter/ Skruer så er det OK Er det ikke standard bolter som er vanlig på motor? hva skal du ha fårr boltene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Er det ikke standard bolter som er vanlig på motor? hva skal du ha fårr boltene? Er nå kåmmet så langt at jeg skal justere ventilåpning. det var en på forumet som sa at man skulle stramme til slik at man så vitt kunne snurre på støtstangen, å så skru en halv omd på mutteren, da går jeg ut fra at ventilløfterne ska vær helt nede... dette er til en chevy 350. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 stram inn så slakken mellom støtstang og løfter akkurat forsvinner... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 stram inn så slakken mellom støtstang og løfter akkurat forsvinner... sender et bilde av sånn det blir seende ut, det er enda en del som ikke er kåmmet på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Jeg la inn et innlegg om det, og motoren må stå i riktig posisjon ved justering! Husker ikke hvor, men ta et søk så vil du finne det... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Jeg la inn et innlegg om det, og motoren må stå i riktig posisjon ved justering! Husker ikke hvor, men ta et søk så vil du finne det... oki fant de, det er vell en fordel att løfterne står nede.. men man kan jo stille ventilen mens motoren går.:blunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Her er flere måter å gjøre det på. Den som eg foretrekker er å gjøre en grov/ slakk justering når eg setter motoren sammen. pumper opp trykk i løfterne/ motoren, og starter opp. Justerer mens motoren sviver på tomgang. ca 1/2 omdr etter klappringen slutter. Har ett sett med toppdeksel som eg har kappa hull i for dette bruk. eller en kan tørne motoren til den står på tenning etter rekkefølgen, og stille til det er 0 klaring og ettertrekk 1/2-3/4 omr. men vær nøye med å finne punktet hvor det er 0 klaring. Kan være vanskelig med enkelte løftere. Husk dette gjelder kun motorer med hydrauliske løftere og justerbare vipparmer. Enkelt V motorer har ikke justerbare vipparmer Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 @lulle, hvorfor skal du skifte toppbolter. Har du toppene av og de ser tæret el strukket ut. Eller har de en " snuskete" fortid Skal ikke ha mye for ett sett bolter.. Olav Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 @lulle' date=' hvorfor skal du skifte toppbolter. Har du toppene av og de ser tæret el strukket ut. Eller har de en " snuskete" fortid Skal ikke ha mye for ett sett bolter.. Olav[/quote'] du skjønner jeg hadde lagt boltene på en lur plass som jeg ikke fant de. da ble det litt panikk, men langt om lenge å mye leiting, fant jeg de. men boltene til innsuget er søkk borte, dær kan jeg vell bruke vanlige bolter, er det noe spes moment på dette, tenker på når det er alu innsug.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Mange faktorer som kommer inn. Kam/ eksosanlegg/ porter i topper +++ Nettop, og jeg vil ha det til at kam og kammerstørrelse i toppene som regel vil ha en MYE større effekt på dreiemomentet, og dets tilværelse på forskjellige turtall, enn et innsug vil ha! :) Btw, så er det faktisk mulig å få bra dreiemoment selv om de overnevnte faktorene nødvendigvis ikke skulle tillsi at det skulle ha blitt slik! ;) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Nettop, og jeg vil ha det til at kam og kammerstørrelse i toppene som regel vil ha en MYE større effekt på dreiemomentet, og dets tilværelse på forskjellige turtall, enn et innsug vil ha! :) Btw, så er det faktisk mulig å få bra dreiemoment selv om de overnevnte faktorene nødvendigvis ikke skulle tillsi at det skulle ha blitt slik! ;) tro hvordan det er å bruke "SIMONS" potter, er det noen som har prøvd?grinchy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Gir Opel lyd.....:blunk: Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Gir Opel lyd.....:blunk: huff, døres ikke bra ut.grinchy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg