Gå til innhold

vasking av alu innsug

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke standard bolter som er vanlig på motor?

hva skal du ha fårr boltene?

Er nå kåmmet så langt at jeg skal justere ventilåpning. det var en på forumet som sa at man skulle stramme til slik at man så vitt kunne snurre på støtstangen, å så skru en halv omd på mutteren, da går jeg ut fra at ventilløfterne ska vær helt nede... dette er til en chevy 350.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er flere måter å gjøre det på. Den som eg foretrekker er å gjøre en grov/ slakk justering når eg setter motoren sammen. pumper opp trykk i løfterne/ motoren, og starter opp. Justerer mens motoren sviver på tomgang. ca 1/2 omdr etter klappringen slutter. Har ett sett med toppdeksel som eg har kappa hull i for dette bruk. eller en kan tørne motoren til den står på tenning etter rekkefølgen, og stille til det er 0 klaring og ettertrekk 1/2-3/4 omr. men vær nøye med å finne punktet hvor det er 0 klaring. Kan være vanskelig med enkelte løftere. Husk dette gjelder kun motorer med hydrauliske løftere og justerbare vipparmer. Enkelt V motorer har ikke justerbare vipparmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lulle' date=' hvorfor skal du skifte toppbolter. Har du toppene av og de ser tæret el strukket ut. Eller har de en " snuskete" fortid

Skal ikke ha mye for ett sett bolter..

Olav[/quote']

du skjønner jeg hadde lagt boltene på en lur plass som jeg ikke fant de. da ble det litt panikk, men langt om lenge å mye leiting, fant jeg de. men boltene til innsuget er søkk borte,

dær kan jeg vell bruke vanlige bolter,

er det noe spes moment på dette, tenker på når det er alu innsug..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange faktorer som kommer inn. Kam/ eksosanlegg/ porter i topper +++

Nettop, og jeg vil ha det til at kam og kammerstørrelse i toppene som regel vil ha en MYE større effekt på dreiemomentet, og dets tilværelse på forskjellige turtall, enn et innsug vil ha! :)

Btw, så er det faktisk mulig å få bra dreiemoment selv om de overnevnte faktorene nødvendigvis ikke skulle tillsi at det skulle ha blitt slik! ;)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettop, og jeg vil ha det til at kam og kammerstørrelse i toppene som regel vil ha en MYE større effekt på dreiemomentet, og dets tilværelse på forskjellige turtall, enn et innsug vil ha! :)

Btw, så er det faktisk mulig å få bra dreiemoment selv om de overnevnte faktorene nødvendigvis ikke skulle tillsi at det skulle ha blitt slik! ;)

tro hvordan det er å bruke "SIMONS" potter, er det noen som har prøvd?grinchy

Lenke til kommentar
Del på andre sider