Gå til innhold

Hobbylakkering gone wrong. Trenger kansje noen tips til å få dette bra igjen.

Ranger emnet

Cathan

Anbefalte innlegg

lykke til!! gleder meg som en dritt unge til og se resultat nå!! IKKE GLEM OG LEGG UT BILDER!!! hehe.. lakerer dere i en lakk boks? om ikke..hvordan har dere gjort detta relativt støv fritt da a??

mvh.

Ser ut som en garasje? :)

Gleder meg til å se ferdig farge, spesielt i solskinn..!

Vi lakkerte det i en garasje. Den garasjen er sikkert den verste plassen man kunne ha lakkert med den lakken. Lakken er alt for tynn så det skal ikke mye støv til før det blir veldig godt synlig. Her ble det bra synlig :( men jeg slenger med 3 bilder under her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye bilder

DSC00363.jpg

DSC00364.jpg

DSC00367.jpg

Jeg får si som en kamerat pleier å si. "Den er fin langt ifra, men langt ifra fin". Det er for mye støv i lakken også er det litt skjoldete. Husker ikke om jeg skrev at dette bare var et forsøk i første posten og at jeg kom til å sende det til lakkering om jeg ikke ble fornøyd. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Den hvite lakken vi brukte til underlag nå var ganske bra lakkert og virker som en helt annen type lakk så jeg vurderer å lakkere den hvit igjen om jeg ikke finner på noe annet igjen. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du! det her var vel bare en "leke" bil for deg og kompisen din nå i sommer vel?? du har jo lakka`n sjøl!! I EN GARASJE! om dere skal lakke den IGJEN i garasjen så spyl med høytrykk spess på gulvet og heng søpple sekken på veggene.. men herregud, syns det ble fett jeg.. men 1STOOR ting ass... maskering.. orange er kult uanz på en gammal ford.. men speila.. dekka.. ahh.. neste gang så masker skikkelig og gjør det litt mere støv fritt, du trenger virkelig ikke og sende en leke bil til lakering for min 15tusen...

detta klarer du ikke sant!

mvh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Smygel sier.. lag det ett støvfritt rom inne i garagen.

Plast vegger og tak og vann gulvett før du starter å lakere.

Da får du minimalt med støv.

Btw-- har du sparkla utigjenn der du sandblåste ?

Ellers får du groper..

God tykk grunning og eventuelt sprøyte sparkel tar å jevner

fint ut :)

Lykke til da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du! det her var vel bare en "leke" bil for deg og kompisen din nå i sommer vel?? du har jo lakka`n sjøl!! I EN GARASJE! om dere skal lakke den IGJEN i garasjen så spyl med høytrykk spess på gulvet og heng søpple sekken på veggene.. men herregud, syns det ble fett jeg.. men 1STOOR ting ass... maskering.. orange er kult uanz på en gammal ford.. men speila.. dekka.. ahh.. neste gang så masker skikkelig og gjør det litt mere støv fritt, du trenger virkelig ikke og sende en leke bil til lakering for min 15tusen...

detta klarer du ikke sant!

mvh..

Dette er bare en lekebil ja. Eneste grunnen til at den blir fikset opp nå er at vi skal til rudskogen i juli og etter det skal vi sette oss i bilen og se hvor langt nedover i europa vi kommer oss. Planen er å kjøre rundt i en ukes tid om den ikke stopper før det. Da ringer vi til naf sånn at vi får bilen tilbake til Norge også tar vi flyet hjem igjen. Speilene skal lakkeres på nytt når jeg får meg nye fangere. Bilen har så å si stått siden jeg kjøpte den i sep 2004 og dekkene er ødelagt. Bilen rister som et he¤%!%# pga at den har stått med lite luft så de skal byttes. Felgene skal lakkeres når jeg bytter dekk. Jeg har forresten bestemt meg for å ha bilen som den er. Det jeg er mest missfornøyd med er panseret så det tar vi av og lakkerer det samtidig med det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant ut at vi ville lakkere felgene i samme farge som bilen pga at jeg ikke ville ha for mange forskjellige farger på bilen. Nå trenger jeg bare nye fangere og sideskjørt og kansje en lett soting på baklysene.

Da ser den sånn ut

DSC00394.jpg

DSC00385.jpg

Vi har også lakkert den som ligger over taket som dere ser på det nederste bilde med en svart vinyllakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på første bilder så det ut som dere mangla "non sanding" en tynn "lakk/grunning" som man får i forskjelige toner (hvit - svart) noen leverer denne også slik man kan farge den... men så ikke ut som det var spes god dekk i lakken nei... så ut som dere hadde tørsprøyta en del også... men kan være været som gjør at det ser slik ut på bildet... :) tøff farge btw ;)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke så aller verst ut dette, men jeg ville lakkert felgene hvite i steden, så ikke ut med felgene i samme farge;P Stå på videre;) Og god tur;P

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke så aller verst ut dette, men jeg ville lakkert felgene hvite i steden, så ikke ut med felgene i samme farge;P Stå på videre;) Og god tur;P

Felgene var hvite før vi lakkerte de samme farge som bilen, men jeg syntes det ble for mye farger med svart, oransje og hvit så de ble oransje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider