Gå til innhold

Jan-Roger's 2001 TQ "B7 RS4"

Ranger emnet

Crazytaxi

Anbefalte innlegg

Hei. Har tatt på meg oppgaven med å administrere en tråd er på bilen til Jan-Roger Grøtbekklien til han kommer seg på nett og kan ta seg av det selv. :)

Til og begynne med nå så blir det ikke så mye bilder av bilstereobygging, da han driver på og skal bygge om bilen "litt" utvendig... For å gjøre en lang historie kort, så fant han ut at istedet for å bredde skjermene for å få de nye felgene til å passe, og kjøpe noen styling fangere med kanskje litt dårlig passform og tilpasse alt det der opp mot hverandre, så fant han ut at han kunne bruke orginale VAG-deler. Og rs4 er jo kul, og når man allikevel skal bygge den om til rs4, så kan man jo bygge den om til den som var hakket nyere.. hehe.. Så det endte da opp med at det eneste som ikke er skiftet ut, er takplata og framdørene... :rolleyes:

Oversiktsbilde fra Venstre side:

DSC00610.jpg

Her ser du hvorfor bakdøra må skiftes:

DSC00609.jpg

Profilen på Rs4'ens bakre hjulbuer går igjen i dørene på den, så da ble alternativet å laget den profilen selv, eller å kjøpe nye dører.. hehe

Bilde rett bakfra:

DSC00611.jpg

Lykteplatene bak må skiftes ut, pluss at bøyen fra karosseri mot enden av koffertlokk ikke er lik, så den bøyen må tilpasses mot koffertlokket for å få den ordentlig igjen.

Bilde av fronten som henger på:

DSC00612.jpg

Satt på fronten for å se an passformen litt, og plastet igjen der som park-tronic sensorene skal sitte.

Bilder av gromfelgene:

DSC00613.jpg

Vi måtte jo finne på en måte og vise hvor bred felgkanten egentlig er, men var dritnervøs for at den skulle begynne og ringe.. hehe:

DSC00614.jpg

Her ser dere at bagasjerommet ikke ligger helt nedpå pga den tidligere omtalte buen:

DSC00615.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant igjen bildene jeg og Jan-Roger tok under en liten fotosession vi hadde i høst mens det ennå var godvær ;)

Så her ser dere litt av hvordan den var før han satte saga i bilen.. hehe...

Jan-RogerBilstereo002.jpg

Jan-RogerBilstereo005.jpg

Jan-RogerBilstereo009.jpg

Jan-RogerBilstereo010.jpg

Jan-RogerBilstereo011.jpg

Jan-RogerBilstereo013.jpg

Jan-RogerBilstereo015.jpg

Jan-RogerBilstereo017.jpg

Her er senkesettet skrudd opp max.. hehe.. FK Silverline X mene jeg

Jan-RogerBilstereo012.jpg

Jan-RogerBilstereo024.jpg

Hvordan livet bør nytes ;)

Jan-RogerBilstereo035.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Dette blir bøllete!

Blir nok en del pirkearbeid kan jeg tenke meg!

Bilen var pen fra før av, bortsett fra de lexus-lignende-diode-sakene som satt på stussen på den...

Ønsker deg/dere lykke til videre med prosjektet, gleder meg til å se resultater videre, et skikkelig entusiastprosjekt med andre ord!

Stå på!

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...