Gå til innhold

76 i 60 sona

Ranger emnet

turbokano

Anbefalte innlegg

Originally posted by Bullit

2500 kr, er ganske mye penger for oss som ikke bor hos mamma og snylter. RDL. Fikk strømregning idag på 1700, som mer eller mindre ruinerte resten av mnd.

I andre ord: uforventede økonomiske utgifter suger!

:mad:

så du forventer å ikke få strømrekning? :P

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

Det er ikke det jeg ser på som problemet.

Tingen er vist du krasjer, uansett om det er din skyld eller ikke...da det ikke er noe særlig.

Og det er vel heller ikke verd å bli milliongjeldsoffer for å kjøre noen til krøplinger uten gyldig sertifikat, spør du meg...

Hva innbiller du deg egentlig?

Man er fortsatt skikket til å kjøre bil selv om man har mistet lappen, noe som vil tilsi at skyldspørsmålet vurderes som om man har lappen.

At det kan bli dyrt dersom man faktisk har skylda i en ulykke er sant, men dersom man ikke har skylda har man ikke skylda, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Hva innbiller du deg egentlig?

Man er fortsatt skikket til å kjøre bil selv om man har mistet lappen, noe som vil tilsi at skyldspørsmålet vurderes som om man har lappen.

At det kan bli dyrt dersom man faktisk har skylda i en ulykke er sant, men dersom man ikke har skylda har man ikke skylda, enkelt og greit.

Ok lykke til.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det stemmer det som sies her, skyldspørsmålet vurderes ikke oppimot om vedkommende hadde førerkort eller ei. Men seff vil det vanke straff for å ha kjørt uten gyldig sertifikat...Jeg forsvarer heller ikke de som kjører uten, de har lite på en vei å gjøre, samma faen om de har kjørt bil på jordet hjemme på gården sin siden de var 4.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gang fått bot, det var i aug 2002, 63 i 50 sonen. 1500kr.

Men fint var det at jeg mistet den boten, ringte 2 mnd. senere til statens innkrevningssentral og spurte om de ikke kunne sende meg en ny en siden jeg hadde mistet den jeg fikk på stedet. Fikk så besjed av damen i andre enden at her var ingenting registrert så da kunne hun ikke sende meg noe bot:)

Var kjapp med å legge på da. Og siden jeg ennå ikke har hørt noe må jeg vel ha sluppet da..:)

Purken hadde vel skrevet ut en bot med eget kontonr på.....

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suveren

Har en gang fått bot, det var i aug 2002, 63 i 50 sonen. 1500kr.

Men fint var det at jeg mistet den boten, ringte 2 mnd. senere til statens innkrevningssentral og spurte om de ikke kunne sende meg en ny en siden jeg hadde mistet den jeg fikk på stedet. Fikk så besjed av damen i andre enden at her var ingenting registrert så da kunne hun ikke sende meg noe bot:)

Var kjapp med å legge på da. Og siden jeg ennå ikke har hørt noe må jeg vel ha sluppet da..:)

Purken hadde vel skrevet ut en bot med eget kontonr på.....

Hahah...du kan ha hatt flaks.

Men seriøst, den bota kan fortsatt oppsøke deg!

Ting tar lang tid i staten!

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

Hahah...du kan ha hatt flaks.

Men seriøst, den bota kan fortsatt oppsøke deg!

Ting tar lang tid i staten!

Det er sant, men har en venn som fikk bot i Bergen september 2002 og som fikk den i posten februar 2003..Så sannsynlighvis har jeg hatt flaks...denne gang!

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider